سه شنبه 15 دی 1383

نظر سنجی گویا و بهره ای که می توانیم ببریم، پارمیس سعدی


سایت گویا سایتی است که بینندگان زیادی دارد.بی شک عده زیادی در روزهای اخیر طرح جالب نظر سنجی در مورد محبوب ترین چهره سیاسی را در این سایت دیده اند.هر کدام از چهره هایی که در این نظر سنجی باید به آنها رأی داده می شد، نماینده یکی از تفکرات سیاسی بودند. شاید بتوان اینطور پیش بینی کرد که عده ای که به شاهزاده رضا پهلوی رأی دادند ، در حقیقت جدا از علاقه به شخصیت ایشان ، به نوعی علاقه مندی خود به سیستم پادشاهی مشروطه را هم اعلام کرده اند. یا کسانی که به آقای علی جوادی یا کورش مدرسی رأی دادند، حتماً حکومت مورد نظر آنها در آینده ایران همان حکومت کمونیستی کارگری است.در اینجا قصد ندارم که بگویم این رأی گیری بیانگر این است که فلان نوع حکومت طرفدار زیاد دارد و بسان نوع حکومت طرفداری ندارد.
نشریه جوانان کمونیست با پخش ایمیلی در ارتباط با این رأی گیری،قصد دارد ثابت کند که این رأی گیری بی ارزش است و احتمال تقلب در آن وجود دارد.بعداً در مقاله ای که آقای ابراهیم نبوی ارائه می دهند ثابت می شود که اگر اخلالی در این رأی گیری به وجود آمده است از جانب همین رفقاست.
اما چرا ما باید خودمان را گول بزنیم؟ من در اینجا سعی می کنم از جانب یک انسان بی طرف صحبت کنم. و فرض می کنم که حق با کمونیستهاست و اشخاصی با استفاده از پروکسی نتیجه رأی را مخدوش کرده اند.کسانی هم که این کارها را کرده اند اصلاً کمونیست نبوده اند . اما چرا ما طرفدار هر ایده سیاسی که هستیم باید خودمان را گول بزنیم؟
بهتر نیست از این رأی گیریها استفاده مفید بکنیم. می توانیم انسانهای صادقی باشیم . چون قرار نیست با حقه بازی و کلک در فردای ایران قدرت را به دست بگیریم. هدف این نیست که هیچ کدام از این گروههای مخالف به قدرت برسند. بلکه هدف این است که ایران را نجات دهیم و برای سربلندی آن بکوشیم. بنابراین هرکسی از هر گروهی که بخواهد در اینجور رأی گیریها اخلال بوجود آورد، در حقیقت یک فرصت بازبینی برای عملکرد خود را از دست داده است.اگر می خواهیم ایده ما در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کند، چرا نباید بگذاریم این رأی گیری روال عادی خودش را در پیش بگیرد؟
بجای سؤ استفاده و تقلب، بهتر است صداقت پیشه کنیم و ببینیم فلان شخص که بیشترین رأی را آورده است، چه دکترینی داشته است؟ چگونه عملکرده است ؟مردم با انتخاب او چه می خواهند بگویند؟


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بافت فکری اکثر ایرانیان چیست؟ با توجه به این بافت فکری چگونه می توانم به توسعه ایده ها و آرمانهای خودم بکوشم؟ شخص محبوب شده برای تبلیغ افکار خود از چه رسانه هایی بیشتر استفاده کرده است؟ آیا تاکنون خودم را به خواب نزده بودم؟فلان شخص که رأی کمی را به خود اختصاص داده در کدام عملکردش اشتباه کرده است؟اکنون برای اینکه محبوبیت افرادی که ما طرفدارشان هستیم بیشتر شود ،از کدام ایده های جالب اشخاص مورد پسند می توانم بهره مند شوم تا ما هم جایی در قلوب پیدا کنیم؟
مخدوش کردن نتیجه آرا چه چیزی را عوض می کند؟ آیا کسانی فقط با دیدن نتیجه آرا به ما می پیوندند؟ آیا اگر کسی اینقدر سطحی باشد که فقط با دیدن رأی به طرف ما کشیده شود ، پیوستن او ارزشی دارد؟آیا به این وسیله می خواهیم روی حریف را کم کنیم؟
پس اگر می خواهیم نماینده یک ایده باشیم ، بهتر است همیشه صداقت داشته باشیم. چون اینجور رأی گیریها نماینده کارنامه اشخاص است.مخدوش کردن این نظر سنجی از طرف هر گروهی که باشد ، کاری بسیار بچگانه است.چون با حلوا حلوا گفتن دهان کسی شیرین نمی شود. واقعیتها را دریابید.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16476

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نظر سنجی گویا و بهره ای که می توانیم ببریم، پارمیس سعدی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016