چهارشنبه 16 دی 1383

برخيز تا يک سو نهيم اين دلق ازرق فام را!؟ داوود نوائيان

اخيرا تعدادی از هموطنان فعال سياسی گوتنبرگ؛ بمنظور حمايت از طرح «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» ؛ طی اطلاعيه ای، همشهريان شان را " به گردهمآيي" دعوت کردند!
امری که فی نفسه مثبت، قابل قدردانی و احترام است.
پرسشی که با دريافت دعوت نامه برایم طرح شد، در رابطه با «تاکيد بر قيد سازماني و موقعيت سازماني » در کنار نام شان؛ در دعوت نامه است؟
آيا منظور از اين تاکيد بر «قيد سازماني و موقعيت سازماني» اعلان داشتن نمايندگی «سازمانی و يا حزبی» است؟
آيا منظور از اين تاکيد، اعلان نمايندگی فکری اعضا و طرف دارانِ نحله های فکری قيد شده در دعوت نامه است؟
يا منظور از اين تاکيد، فقط معرفی و شناسی خودشان می باشد؟
...
به نظر می رسد؛ در شرايط امروز جنبش ايران، هر يک از فعالين سياسی و اجتماعی، میتوانند نماينده خودشان باشند يا در به ترين حالت، در شرايطی که افراد در ارتباط نزديک هم قرار دارند و نيز تقسيم کار با توجه به توانمندی ها و در چاچوب يک توافق، (اساسنامه و برنامه معين و يا ...)، انجام گيرد و نه در رابطه با ... ؛ می توانند فقط نمايندگی موکلان خود را، در همان چارچوب توافق شده، داشته باشند و اعلان کنند.
...
سالها ست که دعوت کنندگان محترم به فراخوان محلی گوتنبرگ را می شناسم و تقريبا با همه اين افراد؛ به جز نماينده مشروطه خواهان؛ در يک سازمان و يا انجمن و يا ... فعاليت مشترک داشتم و يا دارم؛ ولی عليرغم اين؛ اعلام می دارم؛ اگر نظراتی چون:
...
« ٧ـ از طريق طرح اين موضوع (فراخوان ملی برگزاری رفراندوم) در مجامع بين المللی امكان كسب حمايتهای جهانی مهيا میشود و در نتيجه ابزاری چون تحريمهای اقتصادی بين المللی**، ممنوعيتها، قطع روابط ديپلوماتيك، اخراج از سازمانهای بين المللی، ... و موارد مشابه میتواند كمك عظيمی برای پيشبرد جنبش مقاومت داخلی باشد. (!!؟؟) »
...
که در مقاله ای زير عنوان «آقای حجاريان و نديدن عرصههای اصلی قدرت!»آمده است، و اتفاقا نويسنده آن نيز يکی از امضا کنندگان دعوت نامه است؛ بخواهد به عنوان محتوای نظر «طرح فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» پيش برده شود و يا حتی معرفی شود ؛ امضا ام را از «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» پس خواهم گرفت! (بخش هايی از اين مقاله، که در تاريخ ٢٤ آذر١٣٨٣ در سايت «ايران امروز»؛ درج شده است، را در پايان اين يادداشت آورده ام!!))
...
با توجه به مطلب فوق؛ به دعوت کنندگان محترم « گردهمائی» در گوتنبرگ؛ و همچنين به ديگر هموطنان فرهيخته ای که می خواهند مشابه چنين حرکت هايی انجام دهند؛ پيشنهاد می کنم:
1- اجازه دهيم جنبشی که همزاد طرح «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» است و در حال شکل گيری و گسترش می باشد، بدون متولی بماند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

2- از نمايندگان هر گونه تشکل؛ که از ظن خود جهت ياری رساندن به «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» تشکيل می شود؛ درخواست می کنم ، که خود را فقط و فقط نمايندگان رای دهندگان شان اعلام دارند؛ و از اين طريق اجازه دهند ( و حتی کمک کنند) تا افراد ديگر (و احتمالا با بر داشتی ديگر از «فراخوان») تشکل ها و انجمن های خود را ؛ با هدف پشتيبانی آر طرح «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم» به وجود آورند و يا حتی به صورت فردی (و احتمالا در ارتباط و همکاری با نهادها و تشکل های هم نظر و همسو در ديگر شهرها و يا شايد ديگر کشورها) فعاليت کنند!!

با آرزوی ايرانی آباد و آزاد
داوود نوائيان
يکی از امضا کنندگان طرح «فراخوان ملی برگزاری رفراندوم»
26 دسامبر 2004

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16527

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برخيز تا يک سو نهيم اين دلق ازرق فام را!؟ داوود نوائيان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016