پنجشنبه 8 بهمن 1383

بوش در گفت‌وگو با العربيه: - ايران بايد خود را از جريان برگزاري انتخابات عراق كنار بكشد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي

جورج بوش طي اظهاراتي مداخله جويانه و خطاب به ايران مدعي شد، ايران بايد خود را از جريان برگزاري انتخابات عراق كنار بكشد!
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، جورج بوش، رييس جمهور آمريكا كه در گفت و گو با شبكه‌ي خبري العربيه سخن مي‌گفت، در ادامه مدعي شد: ايراني‌ها نبايد به دنبال آن باشند كه جريان برگزاري انتخابات در عراق را تحت تاثير خود قرار دهند.
در همين حال بوش گفت كه وي بر اين باور نيست كه برگزاري انتخابات در عراق به ايجاد دولتي كه حامي ايران باشد، منجر شود.
رييس جمهور آمريكا در ادامه گفت: آينده‌ي عراق به ملت اين كشور و قابليت‌هاي آن بستگي دارد. مي‌دانيد كه مشكلات طولاني مدتي ميان عراق و ايران وجود داشته است و مطمئن هستم كه ملت عراق و غرور عراق و تاريخ و رسم و رسومات اين كشور، مورد توجه دولت جديد عراق و منعكس كننده‌ي خواست اين دولت جديد خواهد بود.
در همين حال وي ضمن قدرداني از مردم عراق از آنها خواست كه درانتخابات اين كشور شركت كنند.
بوش در اين خصوص افزود: مي‌دانم كه هزاران تن از مردم عراق مي‌خواهند كه در انتخابات شركت كنند و اين را نيز مي‌دانم كه آرزوي داشتن توانايي براي شركت در انتخابات را در سر دارند و اميدوارم كه تا حد امكان مردم عراق در انتخابات شركت كنند.
وي در ادامه افزود كه برگزاري انتخابات در عراق، فرصت تاريخي را براي مردم اين كشور به ارمغان آورد است.
بوش دراين باره گفت: من به عراق و شهروندان اين كشور احساس غرور مي‌كنم و به روزي مي‌نگرم كه عراق تبديل به كشورهاي دموكراتيك و آزاد با رسومات و آيين و سنن خود شود.
از سوي ديگر بوش احزاب سني حاضر در عراق را نيز براي شركت در انتخابات اين كشور ترغيب كرد.
وي در اين خصوص و خطاب به احزاب سني عراق گفت: اميدوارم كه تمامي سني‌ها در انتخابات روزهاي آتي عراق شركت كنند.
اين درحالي است كه رهبران احزاب سني در عراق برگزاري انتخابات در اين كشور را تحريم كرده و اعلام كرده‌اند كه به دليل تداوم خشونت‌ها در عراق و حضور نظاميان آمريكايي در اين كشور، نمي‌توانند آزاد باشند.
بوش در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به حادثه‌ي سقوط هليكوپتر نظاميان آمريكايي در عراق كه به كشته شدن 31 نظامي آمريكايي منجر شد، نسبت به آن ابراز تاسف كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور آمريكا در اين خصوص گفت: امروز بايد بگويم كه حادثه‌ي سقوط اين هليكوپتر يادآور خطرات موجود در عمليات‌هاي نظامي است، بااين حال متقاعد شده‌ام كه از طريق كمك كردن به مردم عراق براي تبديل شدن كشورشان به كشوري آزاد در مسير درستي گام برمي‌داريم، زيرا يك عراق آزاد تاثيرات طولاني مدتي بر جهان خواهد داشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17507

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش در گفت‌وگو با العربيه: - ايران بايد خود را از جريان برگزاري انتخابات عراق كنار بكشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016