پنجشنبه 8 بهمن 1383

گزارش "بي بي سي" از سفر رييس جمهور آذربايجان به تبريز در گفتگو با پيمان پاک مهر

تبريز نيوز:سرويس سياسي:بي بي سي:الهام علي اف،رييس جمهور آذربايجان امروز در آخرين سفر رسمي خود به ايران به استان آذربايجان شرقي و تبريز سفر کرد و ضمن ديدار از مجتمع تراکتور سازي تبريز و کنسولگري آذربايجان در اين شهر با مقامات اين استان در خصوص مبادلات اقتصادي و فرهنگي به گفتگو نشست و سپس در مقبره استاد محمد حسين شهريار شاعر بلند آوازه ايراني حاضر شد و به همراه همسر وفرزندانش با تاج گل به او اداي احترام کرد

رييس جمهور آذربايجان پس از اين ديدارها صدور گاز ايران به نخجوان را دستاورد سفر به ايران دانست و گفت مشکلات اقتصادي و سياسي دو طرف با حسن نيت حل و فصل خواهد شد.

گفتني ست حيدر علي اف رييس جمهور پيشين آذربايجان در سفر چند سال خود به تهران نتوانست از تبريز ديدار کند.

گفتگويي داشتم با پيمان پا ک مهر روزنامه نگار در تبريز از استقبال مسيولان و مردم تبريز از سفر آقاي علي اف مي پرسم...

پيمان پا ک مهر:استقبال مقامات مسيول بسيار عالي بود،يک مراسم بسيار عالي در تبريز براي ايشون ترتيب داده شده بود.حضور خبرنگاران هم چشمگير بود خبرنگاران داخلي و خارجي که به تبريز اومده بودند گزارش اين مراسم رو مخابره مي کردند.مردم هم در طول مسير هايي که مي دونستند آقاي الهام علي اف رييس جمهور آذربايجان و هيات همراه از آنجا خواهند گذشت منتظر بودند و دست تکان مي دادند و اداي احترام مي کردند ،به هر حال مردم آذربايجان مردم ترک زبان هستند و به خاطر داشتن زبان مادري مشترک به ايشون احترام بيشتري قايل بودند . بنابراين اين مراسم استقبال از ايشون با شکوه بسيار عالي بر گزار شد.

بي بي سي: اين سفر کوتاه آيا گامي هم براي از بين رفتن مشکلات في مابين برداشته شد ؟ گويا استاندار آذربايجان شرقي صحبت هايي کردند در مورد اصلاح تعرفه هاي گمرکي در مرز و همين طور رفتار مرزبانان جمهوري آذربايجان.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيمان پا ک مهر:اقاي دکتر سبحان الهي استاندار آذربايجان شرقي تلاش بسياري کردند در اين مدت در جهت تاسيس کنسولگري آذربايجان در تبريز که خوشحالي طرفين رو به دنبال داشت آرزوي ديرين حيدرعلي اف رييس جهمور آذربايجان بود بنابراين ايشون در صحبت هاي خودشون به اين اشاره داشتند که ما تلاش خواهيم کرد ارتباطات ديپلماتيک خودمون رو با دولت آذربايجان افزايش بديم و از آقاي الهام علي اف خواستند که در خصوص کاهش تعرفه هاي گمرکي از سوي دولت آذربايجان بازنگري بکنند در اراييه خدمات در مرزهاي آذربايجان وانتقاد داشتند از برخوردهاي صورت گرفته

همچنين خواهان تصريع در اجرا و تکميل طرح پل چوبي در مرز جلفا بودند ايشون همچنين ايشون اشاره مي کردند به اين که در جهت سهولت در ترانزين کالا اقداماتي توسط مقامات آذري صورت بگيرد.

بي بي سي:گفتگويي بود با پيمان پا کمهر ، روزنامه در تبريز


با کليک بر روي آدرس زير اين گزارش قابل شنيدن است.

http://www.bbc.co.uk/persian/meta/tx/nb/per1715_au_nb.ram

پيمان پاک مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
tel:0098 914 415 7400

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17514

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش "بي بي سي" از سفر رييس جمهور آذربايجان به تبريز در گفتگو با پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016