پنجشنبه 22 بهمن 1383

علي لاريجاني: آمريكايي‌ها امروز نيازمند ايران هستند و بايد امتياز بدهند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
نماينده‌ي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، با بيان نقش موثر ايران در منطقه، آمريكا را نيازمند ايران دانست و گفت: اين آمريكايي‌ها هستند كه بايد به ما امتياز بدهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) علي لاريجاني امروز با حضور در جمع طلاب حوزه‌ي علميه‌ي اهواز در مسجد اعظم اين شهر با بيان اين كه حركت‌هايي تاثير گذار در منطقه توسط حضرت امام (ره) پايه گذاري شد، اظهار داشت: يكي از اين حركت‌ها نامه‌ي حضرت امام (ره) به گورباچف و ديگري شكستن اسطوره‌ي آمريكاي مغرور بود.

وي افزود: فكر نوين انقلاب اسلامي اسطوره‌هاي بدوي و باطل را شكست چنانچه روزنامه‌تايمز نوشت كه انقلاب اسلامي با شكستن اسطوره‌ي آمريكا راه‌هاي تنفسي را براي دنيا باز كرد.

لاريجاني با اشاره به تهديدات مقامات آمريكايي اضافه كرد: نئوكان‌هاي آمريكايي چهره‌اي جديد از خود ارائه دادند و گفتند كه ما براي تحقق امنيت مطلق خود و سروري در جهان براي جنگ آماده‌ايم اما بايد ديد كه اين چهره‌ي جديد تا چه اندازه‌اي واقعي است.

وي با اشاره به گزارش كميته‌ي خطر جاري آمريكا به كاخ سفيد در مورد اين كه ايران و فعاليت هسته‌يي آن يك تهديد است گفت: در اين گزارش آمده است كه بايد با كمك اروپايي‌ها فعاليت هسته‌يي ايران متوقف شود يا بايد به ايران نظام‌هاي نظارتي جهاني را تحميل كرد.

لاريجاني بيان داشت: در اين گزارش آمده است كه ما بايد مكانيزم ماشه را آنچنان‌كه در مورد ليبي به كار برديم در مورد ايران نيز استفاده كنيم.

وي گفت: آنها ايران را هم تهديد و هم فرصت مي‌دانند و به صراحت عنوان مي‌كنند كه نبايد موفقيت ژئوپولتيك ايران به موقعيت ژئواستراتژيك ارتقا يابد.

لاريجاني اضافه كرد: آنها تصريح كرده‌اند كه بايد ايران در كنترل ما باشد و با ساماندهي نوع جديدي از جنگ عليه ايران كه همان جنگ سرد است ايران تحت فشار قرار گيرد. تحريم همسايگان ايران به درگيري بر سر موضوعاتي همچون جزاير خليج فارس، مساله‌ي درياي خزر و رود هيرمند و نيز گسترش اختلاف ميان مردم و جريان‌هاي سياسي داخلي از جمله مصاديق جنگ سرد آمريكا عليه ايران است.

وي بيان داشت: حتي آنها به دنبال ايجاد زمينه‌هاي نفوذ اقتصادي هستند و مي‌گويند كه بايد همزمان با دامن‌زدن به درگيري‌هاي داخلي در ايران، مذاكره با مقامات ايراني درخصوص حقوق بشر و مسائل هسته‌يي و ديگر مسائل را نيز آشكار كنيم.

لاريجاني با يادآوري اشتباه و برآوردهاي غلط آمريكا در عراق گفت: آنها خوب مي‌دانند كه ايران مانند عراق هدفي ضعيف و بدون پشتوانه‌ي ملي نيست، به همين دليل سياست‌هاي اعلامي آنها با سياست‌هاي اعمالي آنها متفاوت است.

وي با بيان اين كه ما بايد براي ارتباط و مذاكره با آمريكا شرط بگذاريم و اين آمريكاست كه به ما نياز دارد نه ما به آنها، اظهار داشت: امروز زماني نيست كه آمريكايي‌ها از ما امتياز بگيرند، آنها نيازمند ما هستند، پس بايد به ما امتياز بدهند.

لاريجاني با تاكيد بر حل مشكلات اقتصادي مردم و شرايط ايجاد يك دولت كارآمد و خدمت‌گزار بيان داشت: يكي از آمريكايي‌ها گفته بود كه اگر نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران نيز مانند شوراها و مجلس هفتم باشد، ما نه تنها ديگر حريف ايران نخواهيم بود، بلكه پس از يك سال بايد عراق را هم رها كنيم.

وي بر موقعيت برتر ايران در برابر آمريكا تاكيد و با بيان اين كه بايد از دعواهاي سياسي و مسائل فرعي در كشور روي گردانيم، تصريح كرد: اگر نيروهاي اصيل انقلاب بتوانند توان خود را در حل مشكلات اقتصادي كشور به كار گيرند و ساماندهي اقتصادي كشور را مبنا قرار دهند، از تهديدات عليه ايران كاسته خواهد شد.

به گزارش ايسنا به نقل از دفتر لاريجاني، وي در ادامه به سوالات حاضران پاسخ داد و در پاسخ به سوالي درباره‌ي وضعيت موسيقي در صدا و سيما در زمان مديريت خود، با اشاره به نظرات متفاوت علما در اين مورد بيان داشت: برخي از علما موسيقي را به طور كلي جايز نمي‌دانند كه ما براي احترام به نظر‌آنان و مقلدين آنان شبكه‌هايي همچون راديو قرآن، سيماي قرآن و راديو معارف را بدون پخش هرگونه موسيقي ايجاد كرديم تا نياز آنها نيز تامين شود اما مبناي كار ما در صدا و سيما نظرات امام راحل و مقام معظم رهبري است كه معتقدند موسيقي چنانچه لهوي نباشد جايز است.

وي به تنوع برنامه‌هاي صدا و سيما طي سال‌هاي اخير اشاره كرد و با ذكر اين كه طي اين سال‌ها هزاران نفر از چهره‌هاي علمي، فرهنگي و دانشگاهي در صدا و سيما حضور يافته‌اند، بيان داشت: استراتژي‌ نيروهاي اصولگرا در عرصه‌هاي فرهنگ، اقتصاد و سياست در جامعه و ايجاد فضاي صادقانه و آرام در كشور باشد تا به ظهور و بروز فراگيري هر چه بيشتر خلاقيت منجر شود.

لاريجاني در پاسخ به سوال ديگري، دولت آينده را سنتر دولت‌هاي قبل دانست و بيان داشت: بايد با استفاده از نقاط كارآمد اين دولت‌ها به مهندسي جديد مديريت كشور مخصوصا در بعد اقتصاد اهتمام شود.

وي برنامه‌ي كانوني دولت آينده را توجه به معيشت مردم خواند و افزود: بايد از دور باطل فقر بيرون آييم چرا كه اگر اين طور نشود نمي‌توان نهضت نرم افزاري داشت و يا شرايط فرهنگي و اجتماعي مناسب را به وجود‌آورد.

لاريجاني تصريح كرد: اين اقدام به حركت و جهش علمي و فرهنگي كشور نيرو خواهد داد و به دنبال آن مي‌توان توانمندي فرهنگي و علمي كشور را با برنامه‌ريزي دقيق سامان داد و به گسترش محصولات فرهنگي و نهضت نرم افزاري شتاب بخشيد.

وي درباره‌ي ادامه حضور خود در انتخابات در صورت حضور هاشمي رفسنجاني، وي را شخصي موثر در جريان انقلاب خواند و با اشاره به اين كه وي حضور خود را مشروط به نبود نيروهاي كارآمد كرده است، بيان داشت: آمدن يا نيامدن من تنها بر مبناي نظر اصولگرايان تعيين مي‌شود و من قائل به وحدت در جريان اصول‌گرا هستيم.

كانديداي احتمالي اصول‌گرايان در پاسخ به سوالي درخصوص سياست‌هاي اقتصادي وي در صورت انتخاب شدن، بر مهندسي جديد اقتصاد كشور بر پايه سرعت دادن به چرخه‌ي توليد و رقابتي كردن آن، اشتغال‌زايي، سبك و چابك سازي دولت و افزايش نقش نظارتي آن وحذف مقررات دست و پاگير تاكيد كرد.

لاريجاني درباره‌ي علت حضور خود در عرصه‌ي انتخابات گفت: من خود راغب به اين موضوع نبودم و بر اساس نظر برخي از بزرگان نيروهاي اصول‌گرا در صحنه حضور يافتم‌ لذا تابع تصميم اصول‌گرايان خواهم بود و چنانچه آنها بر هر كدام از نيروهاي اصولگرا توافق كنند من حتما از او حمايت خواهم كرد.


كانديداي احتمالي اصولگرايان تاكيد كرد: اگر فقر در جامعه گسترش يابد اصلاحات واقعي در كشور اتفاق نمي‌افتد، اصلاحات واقعي به معني نابودي دور باطل فقر، فساد و تبعيض است كه مسوولان بايد براي آن بسيج شوند.

به گزارش ايسنا لاريجاني همچنين در جمع بانوان اهواز در حوزه‌ي علميه مكتب الزهرا (س) با اشاره به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران و اين كه حركت انقلاب با آرمان عدالت‌خواهانه آغاز شد، بيان داشت: تبيين و شفاف سازي مفهوم و مصاديق عدالت در جامعه خصوصا در پيوند و مواجهه با مقولاتي همچون توسعه كار علماي ديني و اساتيد دانشگاه‌هاست كه با همكاري و تعال علمي با يكديگر مي‌توانند الگوهاي نويني را در اين زمينه ارائه دهند.

وي افزود: ممكن است براي عدالت الگوهاي مختلفي ارايه شود و برخي از مدل‌ها نيز گرته‌برداري از ديگر فرهنگ‌ها باشد اما ما بايد تعريفي خودي و بومي از عدالت ارايه دهيم كه مبتني بر منابع ديني هم باشد.

وي با بيان اين كه يكي از بي‌عدالتي‌هايي كه در طول تاريخ در جوامع مختلف رخ داده است، ستم‌هايي است كه به زنان روا داشته شده‌اند، گفت: زنان مسووليت خطير تربيت نسل‌هاي آينده را بر دوش دارند و به همين دليل خداي متعال در آنان ظرفيت‌هاي ذهني و توانمندي‌هاي عملي وسيعي را به وديعه گذاشته است ولي اين توانمندي‌ها در طول تاريخ به دلايل مختلف سركوب شده است.

كانديداي احتمالي اصولگرايان افزود: در جامعه ايران قبل از انقلاب نيز كه نظام ضد ديني و ديكتاتوري حاكم بوده است بسياري از زنان براي حفظ عفاف خود نمي‌توانستند توانمندي‌هاي خود را به كار گيرند و به منصه‌ي ظهور و بروز برسانند.

لاريجاني، عفاف را چيزي جدا از پرده نشيني دانست و بيان داشت: جمود فكري برخي نيز عامل ديگري در سركوب توانمندي‌هاي زنان بوده است، عده‌اي مي‌پنداشتند كه حضور زنان در مجامع علمي و فرهنگي و اجتماعي به عفت و پاكدامني آنان صدمه مي‌زند.

وي گرايشات غرب زده و فمينيستي را يكي ديگر از موانع رشد و ارتقا جايگاه زنان در عرصه‌هاي مختلف جامعه دانست.

لاريجاني با اشاره به تهديدات اخير برخي از مقامات آمريكا عليه ايران گفت: هر وقت آنها حرفي عليه ما مي‌زنند بايد بدانيم كه تاثير ما در معادلات جهاني بسي بزرگ و تعيين كننده است.

وي با اشاره به طرح خاورميانه بزرگ از سوي مقامات و تئوريسين‌هاي آمريكايي تسلط بر منابع انرژي حل و مشكل فلسطين و تثبيت رژيم صهيونيستي و تحميل دموكراسي ليبرال را به كشورهاي مستقل به عنوان ايدئولوژيك آخر‌الزمان، از اهداف و محورهاي اين طرح دانست.

لاريجاني با اشاره به تعريفي كه امام راحل (ره) از اسلام ارايه داد، گفت: تعريف امام (ره) از اسلام يك اسلام انقلابي و منبسط بود، اسلامي كه در همه شئون سياسي، اجتماعي و اقتصادي انسان‌ها طرح و تئوري دارد و مهم‌ترين دليل دشمني استكبار خصوصا آمريكا خطر جدي است كه از ناحيه اين اسلام براي منافع خود احساس مي‌كنند.

وي با يادآوري تلاش دشمنان براي كاهش توان ايران در حوزه‌هاي مختلف، به مخالفت آنها به دستيابي ايران به فناوري هسته‌يي و ديگر فناوري‌هاي پيشرفته اشاره كرد و گفت: آنها با هر آن چه كه به توان انقلاب اسلامي بيفزايد مخالف هستند و در جريان مسايل هسته‌يي ايران نيز اگر اراده ملت به كمك مسوولان بيايد ما حتما پيروز اين ميدان خواهيم بود.

لاريجاني با بيان اين كه برخي از ناآگاهان يا مرعوبين دفاع از عنصر الهام بخش انقلاب را به بهانه واقع‌گرايي رد مي‌كنند، گفت: فرهنگ عاشورايي يك واقعيت در حيات اين ملت است كه استراتژي تغيير وضعيت در آن نهفته است و عنصر و الهام بخشي انقلاب از اين فرهنگ برمي‌خيزد.

وي بر ضرورت توجه مسوولان كشور به ساماندهي و حل مشكلات اقتصادي و معيشتي و مردم تاكيد كرد و گفت: مانند سوسياليست‌ها ما اقتصاد را زير بنا نمي‌دانيم اما اين را هم قبول داريم كه اگر فقر در جامعه گسترش يابد اصلاحات واقعي در كشور اتفاق نمي‌افتد، اصلاحات واقعي به معني نابودي دور باطل فقر، فساد و تبعيض است كه مسوولان بايد براي آن بسيج شوند.

نماينده‌ي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه خاك سرخ خوزستان مظهر سلحشوري و دفاع از ميهن است، گفت: خوزستان خاك سرخي است كه سلحشوري و دفاع از وطن در آن نهفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا لاريجاني كه براي ديدار با مردم، علما و نخبگان استان خوزستان و سخنراني در مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن مردم اهواز، به اين شهر سفر كرده بود، در ابتداي ورود به اهواز در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به انگيزه خود از سفر به خوزستان گفت: خوزستان خاك سرخي است كه سلحشوري و دفاع از وطن در آن نهفته است.

لاريجاني با بيان تهديدات اخير مقامات آمريكايي عليه ايران تصريح كرد: رفتار آمريكا طي يك ماه اخير بر اساس استراتژي خاصي تحول يافته است و اگرچه ظاهرا آن خشم و غضب است، اما باطن آن چيز ديگري است.

وي با يادآوري طرح خاورميانه بزرگ آمريكا و تقسيم ملت‌هاي دنيا به درجه يك و دو گفت: خاصيت الهام بخشي انقلاب و نقش تاثيرگذار آن در بيداري ملت‌ها در تضاد با خوي سلطه‌طلبي آمريكاست.

وي حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن را موجب تنظيم رفتار ديگر كشورها در رابطه با ايران و رفع بسياري از تهديدات عليه مردم ايران خواند.

لاريجاني در بخشي از سخنان خود با اشاره به تاثير توسعه همه جانبه كشور در ايجاد امنيت و صلح پايدار، ارتقا موقعيت ژئوپلتيك ايران به موقعيتي ژئواستراتژيك را عامل مهم كاهش تهديدات عليه كشور دانست.

وي با اشاره به قابليت‌هاي اقتصادي استان خوزستان، به زمين حاصلخيز و منابع نفتي و غيرنفتي موجود در اين استان اشاره كرد و تبديل خوزستان به شاهراه ميان خليج فارس و استان‌هاي مركزي و صنعتي كشور همچون اصفهان و شيراز را امري لازم برشمرد و گفت: خليج فارس بايد به عنوان منجي اقتصاد كشور مد نظر قرار گيرد.

به گزارش دفتر علي لاريجاني، نماينده‌ي ولي فقيه در استان خوزستان، لاريجاني را واجد و جامع ويژگي‌هاي يك مدير اسلامي طراز بالا خواند و با اشاره به اين كه با توجه به شرايط كشور بايد فردي مسؤوليت بزرگ مديريت اجرايي كشور را در دست گيرد كه داراي ظرفيت مديريتي و كارآمدي و شجاعت بالايي باشد، افزود: آقاي لاريجاني واجد همه اين ويژگي‌هاست.

آيت‌الله موسوي جزايري افزود: رييس اجرايي بايد براي جامعه علمي، فرهنگي و دانشگاهي و نخبگان كشور جاذبه داشته باشد و بتواند به عنوان نماينده ملت بزرگ ايران، وجهه اين كشور را در سطح جهان حفظ كند.

امام جمعه اهواز تصريح كرد: امروز كشور ما نيازمند يك مدير شجاع، ريسك‌پذير و داراي روحيه مديريتي، اصول‌گرا توأم با عقلانيت، تدبير و درايت است.

وي لاريجاني را شخصيتي دانست كه در سوابق مديريت خود همه اين خصوصيات را اثبات كرده است.

كانديداي احتمالي اصول‌گرايان در انتخابات رياست جمهوري نيز در اين ديدار با اشاره به مشكلات معيشتي مردم، گفت: رييس‌جمهور آينده هر كه باشد بايد از تمام توان موجود براي رفع دغدغه‌هاي معيشتي مردم تلاش كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18132

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني: آمريكايي‌ها امروز نيازمند ايران هستند و بايد امتياز بدهند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016