پنجشنبه 29 بهمن 1383

ماجراي يك خبر جعلي، مصطفی تاج زاده، امروز

سيماي جمهوري اسلامي در بخش خبري ساعت 20 شبكه شش خود (1/11/83) ادعا كرد:
"تاج زاده در نشست جوانان حزب مشاركت گفت: "ما از هاشمي رفسنجاني حمايت مي‌كنيم به شرط آنكه سه پست وزارتي شامل وزارت امورخارجه، اقتصاد و دارايي و كشاورزي را به ما بدهد. البته معلوم نيست چگونه حزب مشاركت از وزارت كشور چشم پوشي كرده است."
بعضي دوستان در تماس با اينجانب از چند و چون خبر مذكور كه با ديدگاه و مواضع من در تعارض است، سئوال كردند. اينجانب در تاريخ 4/11 فاكسي براي رؤساي محترم صداوسيما و شبكه دوم آن سازمان به شرح زير ارسال كردم:

به نام خدا
سردار جناب آقاي ضرغامي
رئيس محترم سازمان صداوسيما
با سلام
"به اطلاع مي‌رساند بخش خبري بيست و سي شبكه دوم آن سازمان (پنج شنبه 1/11/83) به نقل از اينجانب خبر كذبي پخش كرد كه در قشرهايي از شهروندان شبهه ايجاد كرد. ظاهراً قصد تهيه كنندگان اين خبر مجعول نيز ايجاد چنين فضايي بود.
از آنجا كه جنابعالي اصرار داريد مشي صداوسيما در انتخابات اين دوره رياست جمهوري، برخلاف دوران آقاي لاريجاني، رعايت بي‌طرفي است و نه راهبردي جناحي و خطي، اميدوارم اين تكذيبيه را به طور كامل از شبكه خبري مذكور پخش كنيد. در غير اين صورت اين نامه در اختيار مطبوعات قرار مي‌گيرد.
اينجانب با احترام كامل به تمام داوطلبان محترم،‌ اعلام مي‌كنم جناب آقاي دكتر معين تنها نامزد جبهه مشاركت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و انجمن اسلامي پزشكان است و من هم مانند دوستانم با كمال افتخار از ايشان حمايت مي‌كنم. شرط شركت ما در انتخابات نيز آزاد و عادلانه برگزار شدن آن است نه گرفتن سهم از نامزدهايي كه در يك انتخابات نمايشي پيروز شوند.
سيدمصطفي تاج‌زاده
14/11/83
به علت آنكه صداوسيما خبر فوق را تكذيب نكرد، اين نامه را در اختيار خبرگزاري‌ها قرار دادم كه در روزنامه شرق (8/11) و برخي روزنامه‌هاي ديگر و سايت‌هاي اينترنتي فارسي زبان منتشر شد. يازده روز بعد بخش خبري ساعت 30/20 شبكه دوم (15/11) اعلام كرد: "ما به آرشيو 30/20 مراجعه كرديم و ديديم در آن تاريخ و دو هفته قبل و بعد (؟) از آن ما اصلاً خبري از تاج‌زاده پخش نكرده‌ايم. با وجود اين از دفتر ضرغامي خواستيم نامه را به ما بدهد تا آن را پخش كنيم. جالب است كه اصلاً نامه‌اي در كار نبود. "
همچنانكه ملاحظه مي‌شود اينجانب به جاي شبكه شش، نام شبكه دوم را برده بودم ولي مديريت صداوسيما به جاي اصلاح اين اشتباه و تكذيب خبر خود، منكر پخش اصل خبر شد!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از آنجا كه از تكذيب خبر در صداوسيما نااميدم اين يادداشت را براي رفع هرگونه سوء تفاهم نوشتم و تصور مي‌كنم عملكرد مديريت صداوسيما به ويژه در دوره اصلاحات روشن‌تر از آن است كه نياز به افشاگري جديد داشته باشد. با وجود اين اميدوارم مديريت جديد آن سازمان از سرنوشت آقاي علي لاريجاني عبرت بگيرد كه اكنون به دليل نامزد شدن مجبور به اعتراف خطاهاي خود در تخريب چهره‌هاي بزرگي مانند مرحوم عبدالحسين زرين كوب شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18409

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ماجراي يك خبر جعلي، مصطفی تاج زاده، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016