پنجشنبه 6 اسفند 1383

وزير كشور: مجموعه‌ خسارت‌هاي زلزله‌ شهرستان زرند حدود 700 ميليارد ريال پيش‌بيني مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير كشور با حضور در منطقه‌ي زلزله زده‌ي زرند كرمان گفت: حدود بيش از 50 روستاي اين منطقه‌ آسيب ديده كه بعضي صددرصد تخريب شده و برآورد اين است كه ميزان اماكن تخريب شده در روستاها حدود 8000 واحد مسكوني است و تعدادي واحد آموزشي و عمومي نيز دچار صدمه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از سايت وزارت كشور، حجت الاسلام والمسلمين موسوي لاري تصريح كرد: متاسفانه حدود 420 نفر از هموطنان در اين حادثه كشته و بيش از 900 نفر زخمي شده‌اند كه با بررسي انجام شده و با توجه به اينكه در يكي دو روستا هنوز كارشناسايي نهايي نشده، شايد عدد كشته‌ها از اين بيشتر هم باشد.

وي با اشاره به بازديد خود از منطقه گفت: در بازديدي كه از منطقه و روستاهاي مختلف داشته‌ايم، امكاناتي از قبيل چادر، پتو و غيره در مجموع بين خانواده‌ها توزيع شده اما كافي نبوده است.

به گفته وي، امكانات اوليه در اختيار همه‌ي روستائيان قرار مي‌گيرد.

وي در خصوص خسارات وارد شده به شهر زرند گفت: شهر زرند هم خانه‌هايي آسيب ديده دارد و توزيع چادر بين ساكنين اين شهر هم شروع شده است.

وي افزود: در شهر زرند هم خوشبختانه تخريب به آن معنا وجود نداشته و در اين حادثه تلفات انساني در اين شهر نداشته ايم. اما با توجه به آسيب جزئي كه به بعضي واحدهاي مسكوني وارد شده در بين ساكنين نوعي ناامني ايجاد كرده است.

وي با اشاره به تشكيل ستاد حوادث غيرمترقبه‌ي كشور در شهرستان زرند گفت: به مسوولان هلال احمر، فرماندار، استاندار و ساير مسوولان تاكيد شد كه تا صبح فردا اين چادرها صددرصد توزيع شده باشد.

وي به نجات مصدومان به عنوان اولويت فعلي ستاد اشاره كرد و گفت: نجات مجروحين بسيار خوب انجام شده و با تجربه اي كه دوستان از بم داشتند، سرعت عمل خوبي در نجات مصدومين صورت گرفته است و اجساد عمدتا به جز يكي دو روستا كه مشكل راه داشتند و با توجه به بارندگي امكان پرواز هلي كوپترها وجود نداشته شناسايي و جمع آوري شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: در همه‌ي روستاها تا ديشب كار تخليه اجساد يا انتقال مجروحين انجام شده بود. بنابراين در بعد نجات كارها خوب پيشرفته است و مرحله امداد از ديروز عصر شروع شده و توزيع امكانات امروز نهايي مي‌شود.

موسوي لاري به مرحله‌ي اسكان بازماندگان اشاره كرد و گفت: در جلسه ستاد حوادث روز گذشته بنياد مسكن انقلاب اسلامي ماموريت پيدا كرد كه كارشناسايي اماكن تخريب شده و جانمايي براي بازسازي روستاهاي تخريب شده را همين امروز شروع كنند.

وزير كشور وضعيت آب و هوايي منطقه را باعث اختلال در ياري رساني به حادثه ديدگان دانست گفت: با تلاش همه‌ي دست اندركاران هلال احمر، استانداري، فرمانداري، مديران كل استان، به صورت عام سپاه، ارتش نيروي انتظامي و ديگر نهادها كار امدادرساني سرعت خيلي خوبي داشته است. تنها يك روستا يا دو روستا روز گذشته به دليل انسداد جاده و ريزش كوه مشكل داشتند.

وي در خصوص برآورد خسارات وارده به منطقه گفت: نمي‌توانيم برآورد قطعي داشته باشيم اما مجموعه برآورد خسارات به ابنيه و واحدهاي مسكوني، اداري و تجاري و آموزشي و همچنين تأسيسات زيربنايي چيزي در حدود 700 ميليارد ريال پيش بيني مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18698

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: مجموعه‌ خسارت‌هاي زلزله‌ شهرستان زرند حدود 700 ميليارد ريال پيش‌بيني مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016