یکشنبه 16 اسفند 1383

علي لاريجاني: اصولگرايان روي هر كس به وفاق برسند، به نفع وي كنار مي‌روم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


علي لاريجاني گفت: اگر اصولگرايان روي يك نفر به وفاق برسند، من به نفع وي كنار مي‌روم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي لاريجاني كانديداي احتمالي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري روز يكشنبه طي سخناني در نشست پرسش و پاسخي كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه شريف برگزار شد، ضمن تجليل از بسيج از آن به عنوان يكي از نهادهاي مقدس و پرتوان جمهوري اسلامي كه نسبت به آينده‌ي‌ كشور و انقلاب حساس است، ياد كرد.

وي با بررسي آماري تبعيض، فساد و بي‌عدالتي در سال‌هاي اخير افزود: حجم انبوه مقررات شغلي جداي از اين‌كه مانع كارآفريني و توليد است، باعث فساد و بيكاري نيز هست.

لاريجاني با انتقاد از روش سنتي دريافت ماليات گفت: روش الكترونيكي بر روش سنتي ارجحيت دارد؛‌ چراكه روش سنتي به دليل سطح درگيري نسبتا زياد با مردم موجبات فساد را فراهم مي‌كند.

وي سهم كنوني نيروي انساني در اقتصاد كلان كشور را 40 درصد و سهم سرمايه را 60 درصد دانست و گفت: نداشتن تئوري عدالت و نداشتن الگويي براي عدالت به طور تصاعدي باعث شكاف طبقاتي مي‌شود، در حالي كه بقاي يك ملت به عدل است.

وي با اشاره به اين‌كه خصوصي‌سازي را در دو بعد سپردن بانك‌ها به بخش خصوصي و ايجاد ميليون‌ها سهم مي‌توان دنبال كرد، گفت: بهره‌مندي بايد در كنار بهره‌وري قرار گيرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين‌كه عدم قاطعيت برخورد با مديران فاسد مالي موجب ترويج اين امر مي‌شود، اظهار داشت: من قائل به اين نيستم كه كشف اين امور صدمه‌اي به كيان نظام مي‌زند.

لاريجاني در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد چرا شما در نقش‌هاي اجرايي محافظه‌كار مي‌شويد، پاسخ داد: ما به دليل تنوع جامعه و سطوح فرهنگي مختلف بر اساس يك استراتژي عمل كرديم تا با مردم به يك فهم مشترك برسيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براي داشتن يك حكومت عادلانه بايد قانون را براي هم اجرا كنيم. كار اقتصادي مديران دولتي منشا فساد در جامعه، عامل بدبيني جامعه به مديران و منشا رانت‌هاي اطلاعاتي است.

نماينده‌ي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سوالي درخصوص مساله‌ي هسته‌يي ايران بيان كرد: برنامه‌ي غربي‌ها اين است كه شرايط دولت ضعيف در ايران حاكم شود تا خودش جلوي فناوري هسته‌يي را بگيرد.

لاريجاني هم‌چنين در پاسخ به سوالي به رد نظام سرمايه‌داري پرداخت و افزود: اين نظام اشكال مبنايي دارد و در آن تئوري عدالت وجود ندارد؛ در حالي كه ما درگيري بيشتر مردم در توليد را خواستاريم.

اين كانديداي احتمالي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي حضور هاشمي در انتخابات گفت: من بارها گفته‌ام هاشمي به عنوان فرد انقلابي جايگاه ويژه‌اي دارد؛ چراكه وي زحمت زيادي براي انقلاب كشيده است، پس قطعا حضور وي مفيد است.

وي در بخشي از سخنان خود گفت: سيستم ديواني كشور بايد پوست‌اندازي كند و مديران جوان‌تري روي كار بيايند.

لاريجاني هم‌چنين خبر ديدار با حبيب‌الله عسگراولادي و انصراف از كانديداتوري خود را تكذيب كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين كانديداي احتمالي رياست جمهوري افزود: بداخلاقي انتخاباتي باعث كاهش مشاركت مردم مي‌شود.

وي گفت: مهم نيست مديران از چه جرياني باشند بلكه بايد صداقت و پاكدامني داشته باشند و با مصالحي كه تشخيص مي‌دهند كشور را اداره كنند.

به گزارش ايسنا، لاريجاني طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: انتظار ما از نظر تئوري عدالت اين است كه شكاف طبقاتي كم شود.

وي در پاسخ به سوالي گفت: بهتر است انتخابات مجلس و رياست جمهوري در يك زمان انجام شود تا يك نوع فكر وارد و وحدت ايجاد شود.

لاريجاني ادامه داد: به نظر من اين فاصله بايد كم شود. حتي انتخابات خبرگان نيز در همين اثنا صورت گيرد تا در كشور نوعي همگرايي ايجاد شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره‌ي رابطه با آمريكا نيز اظهار داشت: آمريكايي‌ها براي حل مسائل خود در منطقه نياز به ايران دارند ولي رويكردها و سياست خارجي براي توسعه‌ي داخلي بايد صلح‌آميز باشد تا از منافع ملي خود دفاع كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19005

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني: اصولگرايان روي هر كس به وفاق برسند، به نفع وي كنار مي‌روم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016