سه شنبه 25 اسفند 1383

علي اكبر ولايتي: مقام معظم رهبري از هيچ كانديدايي حمايت نمي‌‏كند، ايلنا

اردبيل - خبرگزاري كار ايران

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: به عنوان كسي كه بيشترين ارتباط را با مقام معظم رهبري دارم، ايشان نه در انتخابات دوره قبل و نه در انتخابات حاضر، قصد حمايت از هيچ كانديدايي را ندارند و كساني كه با درست كردن شايعاتي درخصوص حمايت رهبري از يك جناح خاص به دنبال بهره‌‏برداري غيراصولي از صحنه انتخاباتي هستند، كاملا در اشتباهند.
به گزارش" ايلنا"، علي‌‏اكبر ولايتي كه در جمع خبرنگاران رسانه‌‏هاي گروهي در اردبيل سخن مي‌‏گفت، تصريح كرد: با توجه به اوضاع داخلي و بين‌‏المللي، انتخابات از حساسيت و جايگاه خاصي برخوردار است به طوري كه دولت آينده بايد تحليل درست از اوضاع داخلي و بين‌‏المللي داشته باشد و با شرايط موجود اقتصادي كشور كه تومور بيكاري بسياري از مردم را رنج مي‌‏دهد و ترسيم آينده نظام كه در ظرف بيست سال آينده بايد به قدرت اول منطقه تبديل شود، مي‌‏طلبد كه دولت آينده دولت مقتدر و عمل‌‏گرا باشد.
وي گفت: در صحنه بين‌‏المللي نيز با توجه به حضور آمريكا در كشورهاي همسايه مي‌‏طلبد كه دولتي بر سركار آيد كه از عهده حل پيچيدگي‌‏هاي منطقه برآيد و در تحولات منطقه كه چون آب گرمي در حال جوشيدن است، وارد شده وتاثير مستقيم و تاثير‌‏گذاري داشته باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهمترين ساز و كار اقتصادي دولت آينده بايد كاهش تصدي‌‏گري دولت و كوچك سازي حجم دولت دانست و افزود: دولت آينده بايد طبق برنامه توسعه پنج ساله چهارم كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام رسيده است، حركت كند و نمي‌‏تواند برنامه خاص اجرايي براي خود خارج از برنامه چهارم در نظر بگيرد.
وي گفت: دولت آينده بايد در راستاي رشد توليد ناخالص ملي، واگذاري برخي از شركت‌‏ها و سازمان‌‏ها به بخش خصوصي و نظارت دقيق بر كار آنها، كاهش سود بانكي، رفع موانع بر سر توليد و تسهيل در امر سرمايه‌‏گذاري و كاهش هزينه دولت، گام‌‏هاي اساسي بردارد و از هزينه 40 درصد كه بر دوش دولت گذاشته شده بكاهد تا ميزان تورم در جامعه پايين بيايد.
ولايتي با اشاره به نقش بانك‌‏ها در رونق اقتصادي كشور، گفت: بانك‌‏ها بايد طبق برنامه توسعه چهارم به سوي خصوصي‌‏سازي و بالا بردن سرمايه خود حركت كنند و اين درحالي است كه متقاضيان حال حاضر بانك‌‏ها از ميزان وام در نظر گرفته شده به مراتب بالاتر است و بايد كاري بكنيم كه يك اقتصاد مولد وكارآمد در جامعه داشته باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي استان اردبيل را به عنوان مهد نجابت و شيفتگي به اهل بيت توصيف كرد و گفت: استان اردبيل به صفت نجابت و دوستي با اهل بيت (ع) اشتهار داشته و اين اشتهار بدون در نظر گرفتن پشتوانه تاريخي و جغرافيايي نمي‌‏تواند، گواه درستي كلام باشد و دولت آينده بايد نه تنها به استان اردبيل بلكه به استان‌‏هاي تازه شكل‌‏گرفته و در حال توسعه، توجه جدي و اساسي كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19315

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي اكبر ولايتي: مقام معظم رهبري از هيچ كانديدايي حمايت نمي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016