دوشنبه 8 فروردین 1384

فرمانده آمريكايي: حريم هوايي ايران براي آمريكا محترم است، ايرنا

ژنرال "جميز هانت" فرمانده نيروهاي هوايي آمريكا در افغانستان اعلام كرد: حريم هوايي ايران براي آمريكا محترم است.

وي روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در كابل اظهار داشت : نيروي هوايي آمريكا مستقر در افغانستان تاكنون حريم هوايي هيچيك از كشورهاي همسايه افغانستان به خصوص ايران و پاكستان را نقض نكرده است .

"هانت" تصريح كرد: اخيرا در رسانه‌هاي خبري گزارش‌هاي منتشر شده‌كه حكايت از ورود هواپيماهاي جاسوسي آمريكا به‌فضاي ايران دارداما اين اخبار واقعيت ندارد.

وي تاكيد كرد: تاكنون هيج نوع ماموريت را نيروهاي هوايي تحت فرمانده وي از طريق خاك افغانستان در حريم هوايي ايران انجام نداده‌است.

هانت افزود: آمريكا به روابط دوستانه افغانستان با همسايه‌هاي اين كشور به خصوص دو كشور ايران و پاكستان احترام خاصي قائل است واين كشور همواره تلاش دارد تا روابط ميان اين كشورها بيشتر بهبود يابد.

هانت گفت : اكنون نيروهاي آمريكايي مستقر درافغانستان ‪ ۱۴‬پايگاه هوايي را در سراسر افغانستان در اختيار داردند.

به گفته وي ،نيروهاي آمريكايي اكنون با ‪ ۸۳‬ميليون دلار اعتبار در حال بازسازي دو پايگاه هوايي بگرام در ‪ ۳۰‬كيلومتري كابل و فرودگاه قندهار در جنوب افغانستان هستند.

هانت اظهار داشت: نيروهاي آمريكايي همچنين در حال تجهيز و بازسازي باندهاي فرودگاه‌هاي اين كشور هستند.

وي درباره وضعيت فرودگاه "شيندند" در غرب افغانستان گفت: اكنون تعداد اندكي از نيروهاي آمريكايي در اين فرودگاه مستقر هستند اما در حال حاضر اين نيروها در نظر ندارند اين فرودگاه را ترك كنند.

هانت علت اصلي اين تصميم را كاربرد اين فرودگاه عنوان كرد و گفت : به رغم اينكه اين فرودگاه‌ها در وضعيت بسيار نامطلوب قراردارندبااينحال نيروهاي بين‌المللي كمك به امنيت افغانستان (ايساف ) به رهبري ناتو كه قرار است به زودي در غرب اين كشور مستقر شوند براي تجهيز و نگهداري نيروهاي خود در غرب افغانستان مي‌توانند از اين فرودگاه استفاده كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بدنبال درگيريهاي نيروهاي محلي در غرب افغانستان در پائيز سال گذشته هجري خورشيدي در ولايت هرات اين كشور نيروهاي آمريكايي در غرب افغانستان و فرودگاه شيندند مستقر شدند.

خانم "سيندي مور" سخنگوي جديد نيروهاي آمريكايي درافغانستان روزگذشته از استقرار نيروهاي ناتو در شهر هرات افغانستان خبرداد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19853

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده آمريكايي: حريم هوايي ايران براي آمريكا محترم است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016