چهارشنبه 17 فروردین 1384

خامنه اي با استعفاى قاليباف از فرماندهى نيروى انتظامى موافقت كرد، ايسنا

آيت الله خامنه اى فرمانده كل قوا با استعفاى سردار محمد باقر قاليباف از فرماندهى نيروى انتظامى موافقت كرد.

سردار محمد باقر قاليباف در متن استعفاى خود از فرماندهى نيروى انتظامى آورده است:


بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك مقام معظم رهبرى و فرماندهى كل قوا حضرت آيت الله خامنه اى «دامت بركاته»
حدود پنج سال از نهادن بار سنگين تامين امنيت و آسايش عمومى بردوش اينجانب مى گذرد. اين كه در زمان تصدى اين مسئوليت خطير و در آن شرايط خاص، من و يكايك همكاران عزيزم تا چه اندازه توانسته ايم اين نهاد بزرگ را به اهداف و جايگاه بايسته آن نزديك كنيم، موضوعى است كه حضرتعالى و مردم شريف ايران بايد در مورد آن داورى فرمايند. اما مى توان گفت آنچه در توان داشته ايم، فروتنانه به كار گرفته و كوشيده ايم تا با ناديده گرفتن همه كمبود ها و نارسايى ها و استفاده از نخبگان و فرهيختگان كشور، پايه گذار حركتى نو در تكوين پليس كارآمد، مقتدر، محبوب، جامعه محور و برخوردار از دانش و فناورى نوين باشيم و خداى بزرگ را سپاسگزاريم كه همواره مورد حمايت و لطف مردم، رهبرى، دولت و ساير نهاد هاى حاكميت بوده ايم.
اكنون به نظر مى رسد وقت آن است كه با تكيه بر تجربه سال هاى دفاع از ارزش هاى دينى، شرافت ملى و تماميت و استقلال ميهن عزيزمان و نيز دوران سازندگى و آبادانى و در نهايت اصلاح و تحول آفرينى در عرصه نظم اجتماعى، خود را وقف خدمت به مردم در جايگاهى ديگر نمايم. ناگفته پيدا است كه در ادامه اين راه مقدس، خود را همچون گذشته نيازمند عنايات الهى، رهنمود هاى حضرتعالى و وفادارى به آرمان هاى امام راحل (ره) و شهيدان سرافراز مى دانم.
با همين انگيزه استدعا دارم تا در صورت صلاحديد و موافقت، مسئوليت پر افتخار نيروى انتظامى بر دوش عزيزى ديگر نهاده شود. و الامر اليكم.
فرمانده نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران
سرتيپ پاسدار خلبان محمد باقر قاليباف

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامى و متن كامل استعفاى قاليباف به اين شرح است:

بسمه تعالى
با تشكر و قدردانى از جنابعالى و ابراز رضايت از خدمات و اقداماتى كه در دوره مسئوليت شما در نيروى انتظامى پايه گذارى و اجرا شد و نيز قدردانى از ديگر عناصر فعال آن نيرو، با استعفاى جنابعالى موافقت مى كنم و اميدوارم همواره مشمول توفيق و كمك الهى باشيد. تا پيش از تعيين فرماندهى جديد، همه مسئوليت هاى فرماندهى نيروى انتظامى به سردار سرتيپ عبداللهى محول مى شود.
سيد على خامنه اى ۱۶/۱/۸۴

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20161

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خامنه اي با استعفاى قاليباف از فرماندهى نيروى انتظامى موافقت كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016