جمعه 26 فروردین 1384

رايس: آمريكا تابستان امسال درباره برنامه هسته‌اي ايران تصميم مي‌گيرد، ايرنا

"كاندوليزا رايس" وزير خارجه آمريكا گفت: آمريكا تابستان امسال در باره در پيش‌گرفتن موضع سخت‌تر در قبال برنامه هسته‌اي ايران از راه فرستادن موضوع به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، تصميم مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري انگليسي رويترز از نيويورك، وزير خارجه آمريكا در گفت‌وگو با روزنامه "وال‌استريت جورنال" كه امروز پنجشنبه منتشر شد، افزود:
آمريكا به گفت‌وگوهاي كشورهاي اروپايي با ايران ايمان دارد.

خانم رايس گفت: مساله حايز اهميت، وحدت هدف تمامي كشورهاي درگير در اين مساله است.

به گزارش رويترز، سخنان وزير خارجه آمريكا، مدت كوتاهي پس از آن مطرح مي‌شود كه "آريل شارون" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از "جرج بوش" رييس‌جمهوري آمريكا خواستار در پيش گرفتن موضع سخت‌تري در برابر ايران شد و گفت: ايران در تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي در حال نزديك شدن به نقطه غيرقابل بازگشت است.

اما وزير خارجه آمريكا در گفت‌وگو با وال استريت جورنال گفت:
اسراييلي‌ها "افشاگري تازه‌اي" درباره برنامه هسته‌اي ادعايي ايران نداشته اند.

كاندوليزا رايس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، فوري بودن خطر برنامه هسته‌اي كره‌شمالي را نيز كم اهميت دانست.

وزير خارجه آمريكا اعلام چندي پيش كره‌شمالي مبني بر در اختيار داشتن سلاح هسته‌اي و نيز اقدام اين كشور در كناره‌گيري از گفت‌وگوهاي شش‌جانبه را تلاشي براي جلب توجه دانست و آن را رد كرد.

رايس گفت: به گمان من، مقام‌هاي كره‌شمالي از اين كه اين گونه حرف‌ها و خبرهاي آنها كسي را به تقلا نيانداخته‌است، تا حدودي نااميد شده‌اند.

وزير خارجه آمريكا افزود: آمريكا همچنان اميدوار است چين بتواند كره شمالي را به بازگشت به گفت‌وگوهاي شش‌جانبه كه با حضور دو كره، آمريكا و روسيه، چين و ژاپن برگزار مي‌شود، متقاعد سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه وال استريت جورنال نوشت: سخنان رايس درباره ايران و كره شمالي حاكي از آن است كه دولت آمريكا اطمينان دارد مي‌تواند از راه ديپلماسي و تهديد اين كشورها به انزواي بيشتر، بر هر دو جبهه ايران و كره شمالي فايق شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21044

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رايس: آمريكا تابستان امسال درباره برنامه هسته‌اي ايران تصميم مي‌گيرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016