شنبه 10 اردیبهشت 1384

سيروس ناصري در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه: زمان براي مذاكرات هسته‌اي ايران واروپا بسرعت رو به اتمام است، خبرگزاري فارس

: يك مقام ارشد مذاكره‌ كننده هسته‌اي ايران با اروپا در آستانه مذاكرات امروز ايران و اتحاديه اروپا اظهار داشت، زمان بسرعت رو به اتمام است.

"سيروس ناصري" امروز در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: «زمان بسيار كمتر از آن است كه اروپايي‌ها فكر مي‌كنند. نظر ما به سادگي اين است كه زمان زيادي نداريم. ما داراي برنامه سوخت (هسته‌اي) هستيم و بيش از اين نمي‌توانيم آن را در حالت تعليق نگه داريم.»
ايران طي اقدامي داوطلبانه و اعتماد ساز، تمامي برنامه‌هاي غني‌سازي اورانيوم خود را از دسامبر سال گذشته ميلادي به حال تعليق در آورده است.
مقامات ديپلماتيك دو طرف در حالي قرار است مذاكرات امشب به وقت محلي خود در لندن را از سر گيرند كه ايران هشدار داده است در صورت پذيرفته نشدن جديدترين پيشنهاد اين كشور، مذاكرات پايان خواهد يافت و ايران غني‌سازي اورانيوم را از سر خواهد گرفت.
ايران ماه گذشته علاوه بر درخواست "تضمين‌هاي قطعي" از اروپا در مورد روابط سياسي، تجاري و امنيتي پيشنهاد كرده بود به تهران اجازه داده شود برنامه غني‌سازي اورانيوم خود را در ابعاد كوچك‌تري نگهداري كند.
به گفته ديپلمات‌ها، سه كشور اروپايي تنها در حال كش دادن پيشنهاد ايران بمنظور ادامه يافتن مذاكرات به بعد از انتخابات رياست جمهوري ايران هستند.
سيروس ناصري افزود: «ما نمي‌توانيم منتظر انتخابات بمانيم. ما خواستار واكنش و نشانه‌هاي روشني هستيم كه چگونه پيش برويم.»
اين در حالي است كه "كمال خرازي"، وزير امور خارجه كشورمان نيز كه به شهر "لاهه" هلند سفر كرده بود اعلام كرد: «اگر مذاكرات با شكست مواجه شود، از سرگيري برنامه غني‌سازي اورانيوم كه براي تداوم مذاكرات تعليق شده بود، حق ما خواهد بود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين روزنامه انگليسي فايننشال تايمز به نقل از "سيروس ناصري" مقام مذاكره كننده هسته‌اي ايران با اروپا نوشته بود، "صرف نظر از اختلافات در مورد جزئيات، حال نوبت اروپا است تا به نتيجه‌اي در تصميم‌گيري خود برسد كه آيا خواستار ادامه مذاكرات است يا خير."
اين روزنامه افزود: «اين در حالي است كه مقامات اروپايي خواستار ادامه مذاكرات و تعليق برنامه غني‌سازي اورانيوم ايران تا پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران در 17 ژوئن (27 خرداد) هستند.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21788

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيروس ناصري در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه: زمان براي مذاكرات هسته‌اي ايران واروپا بسرعت رو به اتمام است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016