دوشنبه 26 اردیبهشت 1384

دادگاه تجديدنظر پرونده‌ قتل زهرا كاظمي بدون حضور خبرنگاران و به شکل غيرعلنی تشكيل شد، ايسنا

* خبرنگاران اجازه‌ي ورود نيافتند
* دادخواه: دادگاه بايد به صورت علني برگزار شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


جلسه‌ي رسيدگي به پرونده‌ي فوت زهرا كاظمي در شعبه‌ي 34 دادگاه تجديدنظر استان تهران آغاز شد.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدعلي دادخواه و محمد سيف‌زاده از وكلاي مدافع مادر زهرا كاظمي ساعت 10 صبح امروز در شعبه‌ي 34 دادگاه تجديدنظر حضور يافتند و جلسه‌ي رسيدگي به اين پرونده با حضور هر سه وكيل و قاضي شعبه آغاز شد.


بر اساس گزارش خبرنگاران دقايقي قبل از شروع رسمي رسيدگي به اين پرونده در اين شعبه حضور يافتند كه در ابتدا گفته شد حضور خبرنگاران در جلسه‌ي رسيدگي، بلامانع است ولي دقايقي بعد عنوان شد كه به دستور رييس دادگاه تجديدنظر، خبرنگاران اجازه‌ي ورود به جلسه را ندارند.


محمدعلي دادخواه، پيش از شروع اين جلسه‌ي دادگاه گفت: با توجه به اين كه تمام جلسات رسيدگي به پرونده از ابتدا و در مراحل بدوي به صورت علني برگزار شده و در اين مدت نيز اتفاق خاصي نيفتاده، اصل بر اين است كه اين جلسه نيز به صورت علني و با حضور خبرنگاران برگزار شود.


وي افزود: با توجه به اين كه وقوع اين قتل احساست مردم را جريحه دار كرده براي تسلي خاطر مردم بايد فضايي ايجاد شود كه خبرنگاران در جلسه حضور داشته باشند تا مردم از مسائل آگاه باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادخواه ادامه داد: طبق قانون آيين دادرسي كيفري فقط در برخي موارد از جمله موارد منافي عفت، اخلاق حسنه و امور خانوادگي دادگاه به صورت غيرعلني برگزار مي‌شود كه در اين پرونده هيچ كدام از اين موارد وجود ندارد و بايد دادگاه به صورت علني برگزار شود.


در حال حاضر خبرنگاران بيرون از دادگاه تجديدنظر در انتظار پايان يافتن جلسه‌ي رسيدگي به پرونده‌ي فوت زهرا كاظمي هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22644

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه تجديدنظر پرونده‌ قتل زهرا كاظمي بدون حضور خبرنگاران و به شکل غيرعلنی تشكيل شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016