سه شنبه 7 تیر 1384

بوش: انتخابات تغييري در مواضع آمريكا نسبت به مذاکرات اتمی اروپا با ايران به وجود نياورده است، راديو فردا

* شرودر: رئیس منتخب جمهوری اسلامی باید اعلام کند که خواهان ادامه مذاکرات است

جرج بوش بعد از دیدار با گرهارد شرودر گفت انتخابات ايران تغييري در مواضع آمريكا به وجود نياورده است و دستيابي ایران به سلاح اتمي براي آمريكا غيرقابل قبول است. وی گفت انتخاباتي كه مردم نتوانند حق داشته باشند به چه كسي راي بدهند، نمي تواند عادلانه و آزاد باشد. در اين ديدار، شرودر پيشنهادهاي جديد اتحاديه اروپا براي پايان دادن به اختلاف بر سر ادامه مذاکره اتمی با ایران را به رئيس جمهوري آمريكا عرضه كرد. وی گفت رئیس جدید جمهوری اسلامی باید تاکید کند که خواهان ادامه مذاکرات هسته‌ای است، چنان که ما هستیم. آقاي بوش گفت دولت او از تلاش هاي بريتانيا، آلمان و فرانسه براي اطمينان يافتن از عدم دسترسي ايران به سلاح اتمي حمايت مي كند.
علي سجادي (rm) صدا | (wma) صدا [ 2:28 mins ]


پرزیدنت جرج بوش روز دوشنبه در دیدار با گرهارد شرودر صدراعظم آلمان در واشنگتن گفت آلمان، بریتانیا و فرانسه باید پیام روشن و متحدی به ایران بفرستند که تولید سلاح هسته ای توسط این کشور غیر قابل قبول است.
علی سجادی (رادیوفردا): در این دیدار گرهارد شرود صدر اعظم آلمان پيشنهادهاي جديد اتحاديه اروپا براي پايان دادن به اختلافات در مورد برنامه اتمي ایران را به رئیس جمهوری امریکا عرضه کرده است.

آلمان، بریتانیا و فرانسه به ایران پیشنهاد کرده اند در ازای دست برداشتن از برنامه غنی سازی اورانیوم از امتیازها و همکاریهای اقتصادی با اروپا بهره مند شود. ایالات متحده می گوید هدف از برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران تولید سلاح هسته ای است.

آقای بوش روز دوشنبه گفت دولت او از تلاشهای بریتانیا، آلمان و فرانسه برای اطمینان یافتن از عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی حمایت می کند.

آقای بوش گفت پیام من به صدراعظم این است همکاری با بریتانیا فرانسه و آلمان برای فرستادن پیام روشن و متحد به ایران است که تولید سلاح هسته ای و روندی که به توانایی تولید سلاح هسته ای منجر شود برای ما غیرقابل قبول است.

آقای شرودر گفت او با آقای بوش درباره فرستادن پیام متحد و روشن به ایران موافق است و افزود ما به ایستادگی خود ادامه می دهیم و پیام ما به ایران باید بسیار شفاف باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای شرودر گفت: من نمی توانم بیش از این با پیام پرزیدنت بوش موافق باشم. ما به ایستادگی خود ادامه می‌دهیم. پیام به ایران باید بسیار شفاف باشد و هست. دیگر این که رئیس جدید جمهوری اسلامی باید تاکید کند که خواهان ادامه مذاکرات هسته‌ای است، چنان که ما هستیم.

پرزیدنت بوش در کنفرانس خبری مشترک با گرهارد شرودر، صدراعظم آلمان درباره انتخابات اخیر ایران گفت: انتخابات نمی تواند آزاد و منصفانه باشد وقتی گروهی از مردم – گروهی نامنتخب – تصمیم می‌گیرند که چه کسی حق انتخاب شدن دارد.

Copyright: gooya.com 2016