پنجشنبه 16 تیر 1384

ناصر زرافشان در مرخصى استعلاجى، گفتگو با هما زرافشان، صداي آلمان

ناصر زرافشان وكيل پرونده قربانيان قتل هاى زنجيره اى كه اعتصاب غذايش در زندان با نام ماراتن مرگ، اصطلاح ماراتن را وارد فرهنگ سياسى اجتماعى ايران كرد، به منظور مداواى كليه هاى خود از سه شنبه عصر به مدت يكهفته به مرخصى استعلاجى آمده است. دكتر زرافشان چهارشنبه ۱۵ تير نخستين عمل خود را پشت سر گذاشت و لازم است هفته آينده مورد معاينه دوباره قرارگيرد. خانم هما زرافشان در گفتگوئى كوتاه با راديو آلمان، ازسلامتى و احوال عمومى همسرش گفت.

مصاحبه : مهیندخت مصباح

دویچه وله: خانم زرافشان چشم شما روشن. حال آقای زرافشان چطور است؟

هما زرافشان: ممنون از محبت تان. ما روز گذشته یک عمل روی کلیه راستش انجام داده ایم. الان ایشان وضعش بهتر است.

دویچه وله: در خبرها آمده بود که ایشان عمل سنگ شکن داشته اند. عمل سرپايى بود؟

هما زرافشان: نخیر ما بیمارستان بودیم. صبح روز دوشنبه ۱۳ تیرماه همسرم را برای ویزیت کنترل از زندان اوین به بیمارستان لبافی نژاد منتقل کردند، بنابر دستور مرجع قضایی بهداری زندان اوین از پزشکان متخصص معالج استعلام کرده بودند که آیا درمان همسرم انجام شده یا اقدام دیگری هست که باید انجام بشود. در سونوگرافی که بعد از سنگ شکنی اولیه از او به عمل آورده بودند، مشخص شد که بعد از سنگ شكنى روز ۱۳ خرداد هنوز یک قطعه ی ۶ میلیمتری باقی مانده که در قسمت زیرین کلیه ی چپ قرار دارد. بعد در کلیه ی راستش که ما روز گذشته عمل انجام دادیم ۲ قطعه سنگ در قسمت فوقانی اش وجود دارد و نظریه پزشک متخصص هم این را تایید کرد. بهمین خاطر ما روز گذشته برای کلیه ی سمت راست همسرم به بیمارستان لبافی نژاد مراجعه کردیم وسنگ شکنی انجام شد. بیمارستان اعلام کرد که همسرم نیاز به یکهفته زمان برای درمان خارج از زندان دارد. الان از سه شنبه يكهفته مرخصى استعلاجى داده اند و همسرم فعلا در منزل بسترى است.

دویچه وله: قرار نیست عمل دوباره ای روی ایشان صورت بگیرد؟

هما زرافشان: به ما هفته ی گذشته گفتند چون هنوز سنگ کلیه چپ اش دفع نشده است، روز يكشنبه يا دوشنبه دوباره به بيمارستان مراجعه كنيم تا معاينه مجدد كنند. همسرم براى همین آزمایشات یکسری داروی آنتی بیوتیک مصرف می کند

دویچه وله: امکان این هست که اگر ظرف این یکهفته معالجات ایشان ثمر نداد مرخصی تمدید بشود؟

هما زرافشان: صحبت خاصی نشده است. ما پیگیرش هستیم. چون واقعا مسئله ی بیماری مسئله ای نیست که بشود در خود زندان پیگیری و معالجه اش كرد. ضرورت دارد که برای ادامه ی مداوایش حتما ما در کنارش باشیم. یعنی که او در منزل باشد، بستری بشود و ما مراقب ايشان باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دویچه وله: الان وضع عمومی آقاى زرافشان با توجه به اعتصاب غذای طولانى، از نظر جسمی یا روحی به چه قرار است؟

هما زرافشان: وضع جسمی اش البته از بار اولی که عمل انجام داد و خيلى نگران كننده بود بهتر است. دفعه اول بلافاصله پس از عمل به زندان منتقل شده بود و اين بعد از اعتصاب غذاي ۱۵ روزه بود. خوب وضع جسمی اش خیلی بد بود، ولی الان وضعش مقدارى از آن دفعه بهتر است.

دویچه وله: احيانا شروطی برای آقای دکتر زرافشان درنظر گرفته شده است، که مثلا با دیگران در اين فاصله ملاقات نکنند يا حرفى نزنند؟

هما زرافشان: شرط یا صحبت خاصی نکرده اند . همسر منهم آدمی نیست که بخواهد به چنين صحبت هايى تمکین کند.

[لينک به اصل مطلب در سايت دويچه وله]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناصر زرافشان در مرخصى استعلاجى، گفتگو با هما زرافشان، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016