چهارشنبه 22 تیر 1384

فرمانده نيروي انتظامي: در مورد تجمع ديروز سوال نكنيد، از امروز به بعد پاسخگو هستم، ايلنا

* با كساني كه مسوول تامين امنيت نبوده، ولي در اين كار دخالت كنند، به شدت برخورد مي‌‏شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

فرمانده نيروي انتظامي، گفت: در درون نيروي انتظامي توجه به بنيه علمي و روحيه پرسنل ناجا را در نظر قرار مي دهيم و روند قبلي ناجا و زمينه ارتباط دو سويه با مردم را ادامه خواهيم داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده جديد نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران، گفت: به طور كلي نيروي انتظامي در نگاه بيروني خود در ادامه جلب اعتماد و مشاركت مردم، به دنبال استفاده از موفقيت‌‏هايي است كه در موضوع پاسخگويي و امنيت در جامعه ايجاد شده است.
وي افزود: روند بهره‌‏برداري از تكنولوژي و دانش نوين سرعت مي‌‏گيرد و ابزار و روش‌‏هايي به كار گرفته مي‌‏شود كه پليس را به عنوان پليس نوين، كارآمد، ماهر، با اخلاق، با قدرت و داراي تعامل با مردم معرفي كند.
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: نيروي انتظامي قطعا در حريم خصوصي افراد دخالتي نخواهد داشت و براي پاسخ به نيازهاي مردم كه نگراني زيادي از ارازل و اوباش، معتادان، مجرمان و سارقان دارند، فعاليت خواهد كرد.
به گفته وي، فعاليت‌‏هاي نيروي انتظامي توام با مدارا، علم، ادب و اخلاق ادامه ‌‏يافته و در كنار اجراي قانون، خدمات انتظامي در بحث عبور ومرور، گذرنامه و راهنمايي و رانندگي را ارائه مي‌‏دهد و از فنآوري نوين در اين فرايند، استفاده خواهد شد.
وي، در خصوص تعامل ناجا با رسانه‌‏ها و برخورد با خبرنگاران رسانه‌‏هاي خارجي در سطح شهر، افزود: امروز در شرايط نوين بين‌‏المللي و به ويژه ايران كه فضاي اطلاعاتي بسياري باز شده و حساسيت نسبت به رفتارهاي حكومت افزايش يافته، رسانه‌‏ها ابزار يك ارتباط دو سويه با مردم هستند و خبرنگاران در اين ميان نقش بسيار مهمي دارند.
سردار احمدي مقدم، در خصوص تجمع روز گذشته مقابل دانشگاه تهران، گفت: از امروز صحبت كنيد، و ما از امروز به بعد پاسخگو هستيم.
وي، در مورد حضور خود در محل تجمع روز گذشته، افزود: من در محل حضور نداشتم و اگر عكسي از من وجود دارد، ارائه دهند.
وي، در پاسخ به اين سوال كه چه تغييراتي در رده‌‏هاي بالاي ناجا ايجاد مي‌‏شود، گفت: در حوزه هيات رييسه جابجايي نداريم و در ساير رده‌‏هاي مانند روش جاري عمل مي‌‏شود و هر كس كه دوره خدمتش به پايان رسيده، تعويض مي‌‏شود و هيچ روند ناگهاني نخواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرمانده نيروي انتظامي، تصريح كرد: ما با استفاده از فيلم، صدا و سيما، آموزش، همكاري با هنرمندان، مدارس و دستگاه‌‏هاي آموزشي سعي مي‌‏كنيم، موضوع فرهنگ، نظام و انضباط را سرلوحه كار خود قرار دهيم.
سردار احمدي مقدم گفت: يكي از اولويت‌‏هاي ما ترافيك تهران و شهرهاي بزرگ است و ديگري كاهش تلفات انساني و ضايعات تصادفات جاده‌‏اي است و همواره در اين راه پيشگام خواهيم بود.
وي، با اشاره به جوان بودن جامعه ما، گفت: لازمه جواني، نشاط و تحرك است و طبيعي است كه جوان، هنوز خيلي با ضوابط قانوني آشنا نباشد و از هنجارها فراتر ‏رود كه بايد با حلم، بردباري، صبر و آموزش، با جوانان برخورد كرد.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: بايد زمينه تخليه نيازمندي‌‏ها و روحيه جوانان فراهم شود و ما قطعا جوان را فرصتي براي خود مي‌‏دانيم، نه تهديد.
فرمانده نيروي انتظامي در خصوص برخورد با لباس شخصي‌‏ها، گفت: اجراي قانون و مقررات از طريق قانوني خود مدنظر است و اگر كساني كه مسوول تامين امنيت نيستند، ولي بخواهند وارد اين حوزه شوند، قطعا با شدت با آنها برخورد مي‌‏شود.

Copyright: gooya.com 2016