شنبه 1 مرداد 1384

دادستان مشهد: دو اعدامي در مشهد زير 18 سال نبودند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي


دادستان مشهد با اشاره به جرايم ارتكابي از سوي دو نفري كه چند روز پيش در اين شهر اعدام شدند، تاكيد كرد كه هيچ يك از اين دو اعدامي، زير 18 سال نبودند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد حسن شريعتي درباره‌ي اعدام دو نوجوان در مشهد به خبرنگاران گفت: به هيچ وجه اين موضوع كه افراد اعدامي زير 18 سال بوده‌اند، صحت ندارد؛ اين دو نفر روز 29/4/84 در مشهد و در ميدان عدالت به اتهام شرارت و تجاوز به عنف به يك پسر بچه 13 ساله، در ملاء عام اعدام شدند و كوچك‌ترين اين دو متولد 1366 است كه 18 سال دارد و نفر دوم هم 20 ساله است كه يكي از اين دو سابقه‌ي شرارت داشت و اتهام آنها شرب خمر، تهديد با چاقو و شمشير و تجاوز به عنف است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در اين پرونده 7 نفر متهم تحت تعقيب بودند كه اتهام همه‌ي اين‌ها شرارت و تهديد و سرقت بوده است ولي اتهام دو نفر از آنها مبني بر تجاوز به عنف به پسر بچه 13 ساله در دادگاه احراز شده و هر دو با حضور وكيل محاكمه شدند؛ اين پرونده با اعتراض وكلا به شعبه‌ي 41 ديوان عالي كشور مورد رسيدگي قرار گرفت كه اين شعبه راي صادره مبني بر اعدام اين دو نفر و حد شرب خمر و حبس درباره‌ي سرقت نسبت به يك نفر را تاييد كرد و بعد از اين تاييد، برابر موازين قانوني حكم به مرحله‌ي اجرا درآمد.

دادستان مشهد گفت: در متن راي ذكر شده بود كه حكم بايد در ملاء عام اجرا شود. علت اين امر نيز اين بود كه ارتكاب اين شرارت و تجاوز به عنف در منطقه‌اي از شهر مشهد كه منطقه‌اي آلوده است و شرارت‌هاي متعددي انجام مي‌شود واقع شده بود و بازتاب اين تجاوز به عنف و شرارت، وسيع بود. ضمن اين‌كه پدر اين بچه 13 ساله، تعقيب و تعيين اشد مجازات را تقاضا كرده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان مشهد: دو اعدامي در مشهد زير 18 سال نبودند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016