شنبه 22 مرداد 1384

رييس كميسيون انرژي از تهيه‌ي طرح «لغو معاهده تهران» خبر داد؛ اگر اروپاييان عذرخواهي كنند مذاكرات ادامه پيدا مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي خبر داد: در حال آماده كردن طرحي هستيم كه بر اساس آن موافقتنامه تهران، كه بين سه كشور اروپايي و ايران بسته شده بود، را لغو كنيم.

دكتر كمال دانشيار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: جمعي از نمايندگان در حال آماده كردن طرحي هستيم كه طي آن موافقت‌نامه ايران و سه كشور اروپايي را لغو و مردود اعلام كنيم و به دولت اجازه دهيم كه اگر سه كشور اروپايي عذرخواهي كرده و نامه خود را پس بگيرند، به مذاكره ادامه دهد و اگر عذرخواهي نكردند، با ضرب‌الاجل يك ماهه تأسيسات نطنز را زير نظر كارشناسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي افتتاح و عمليات غني‌سازي را شروع كند.

وي افزود: بر اساس اين طرح در صورتي كه آمريكا و اين سه كشور اروپايي بخواهند جوسازي كرده و افكار عمومي دنيا را فريب بدهند و تهديد كنند، عضويت در NPT را به حالت تعليق درمي‌آوريم.

رييس كميسيون انرژي مجلس تصريح كرد: بر اساس اين طرح اگر در رفتار آنها آثار مثبتي ديديم و فهميديم كه آنها با ايران منطقي برخورد مي‌كنند و به حقوق ملت ايران به عنوان يك ملت رشيد، آگاه و فهيم احترام مي‌گذراند مذاكرات را ادامه ‌دهيم.

وي با بيان اينكه آنها بايد از تهديدات خود دست بردارند، تأكيد كرد: آنها بايد به يك مذاكره منطقي و عادلانه روي آورند.

نماينده مردم بندر ماهشهر نامه اخير و نيز رفتار اروپا را غيرعادلانه و اهانت‌آميز به ملت ايران عنوان كرد و گفت: هدف از اين طرح آن است كه دست دولت را در مذاكرات باز گذاريم و حمايت كافي مجلس را از مذاكره عزتمند دولت اعلام كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016