یکشنبه 23 مرداد 1384

حاجي بابايي: راي اعتماد به وزيران پيشنهادي يكشنبه آينده آغاز و 36 ساعت و نيم زمان خواهد برد، فارس

خبرگزاري فارس: عضو هيات رئيسه مجلس گفت:مجلس از روز يكشنبه طي 39 ساعت و نيم جلسه علني به بررسي ليست وزراي پيشنهادي احمدي‌نژاد و برنامه آنان براي راي اعتماد خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس حميد رضا حاجي بابايي امروز يكشنبه در پايان جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه كلي راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي گفت: روز يكشنبه آينده برنامه راي اعتماد به اين وزرا انجام مي‌شود.

حاجي بابايي افزود: طبق ماده 192 تا 198 رئيس جمهور برنامه‌هاي آتي خود را به مدت دو ساعت و سي دقيقه عنوان مي‌كند كه در پايان آن نيز 5 نماينده موافق و 5 نماينده مخالف ارزيابي خود را به مدت 15 دقيقه بيان مي‌كنند.

وي با بيان اين كه برنامه فوق مجموعا 5 ساعت به طول مي‌انجامد،اظهار داشت:رئيس جمهور به تشخيص خود مي‌تواند وقت تعيين شده خود را در ابتدا و پايان جلسه تقسيم كند.

عضو هيات رئيسه مجلس خاطرنشان كرد:بعد از اين برنامه وزرا به ترتيب حروف الفبا به مدت يك ساعت به بيان برنامه‌هاي خود مي‌پردازند كه پس از آن نيز دو نماينده موافق و دو نماينده مخالف صحبت مي كنند.وزير يا نماينده‌اي از سوي وي نيز مي‌تواند نيم ساعت ديگر به دفاع از خود بپردازد.

حاجي بابايي جمع سخنان 21 وزير را سي و يك ساعت و 30 دقيقه ارزيابي و تصريح كرد:جمع كل اين مدت زمان راي اعتماد به وزرا سي و شش ساعت و 30 دقيقه به طول مي‌انجامد.

وي افزود: در پايان برنامه به طور جداگانه براي تمامي وزرا راي گيري به عمل مي‌آيد.

حاجي با بيان اين كه در طول مدت راي اعتماد،مجلس هيچ برنامه‌ديگري نخواهد داشت گفت: صبح و بعد از ظهر جلسه به طور متوالي ادامه خواهد داشت.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:در صورت عدم راي اعتماد به وزير،رئيس جمهور تا سه ماه فرصت دارد وزير جديد را به مجلس پيشنهاد دهد و در طول اين مدت نيز مسئوليت وزارتخانه به عهده وزير سابق مي‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016