دوشنبه 24 مرداد 1384

معصومه شفيعي: گنجي 48 ساعت است كه از دريافت سرم خودداري كرده و تمام علائم حياتي وي در وضعيتي بحراني است، ايسنا

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، معصومه شفيعي با ارسال نمابري به ايسنا، با ادعاي اين كه امروز گنجي شصت وششمين روز اعتصاب غذاي خود را مي‌گذراند، به گفته‌ي پزشكان وي استناد كرده مبني بر اين كه وي 48 ساعت است كه از دريافت سرم خودداري كرده و تمام علائم حياتي وي در وضعيتي بحراني به سر مي‌برد.

وي با انتقاد از اين كه 15 روز است نتوانسته با گنجي ملاقات داشته باشد، آورده است: بعيد مي‌دانم متفق‌القول بودن همگان جهت شكستن اعتصاب غذا به وي رسيده باشد.

همسر گنجي عنوان كرده است: تمام تلاش ما و دوستان دور و نزديك گنجي به صورت شبانه‌روزي در مرحله‌ي كنوني معطوف به اين است كه با او ملاقات كنيم و نظر خود و همگان را مبني بر شكستن اعتصاب غذا به او برسانيم؛ با اين كه اين تلاش‌ها از كانال‌هاي متعدد با تمام امكانات صورت مي‌گيرد ولي متاسفانه هنوز موفق نشده‌ايم نظر مسوولان قضايي مربوطه را جهت گرفتن مجورز ملاقات جلب كنيم.

اين در حالي است كه دادستان عمومي و انقلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران درباره‌ي گنجي گفت: گنجي زماني كه در زندان بود بر اثر تحريك عده‌اي كه مشخصات و هويت آنها مشخص است و شما هم صد در صد مي‌شناسيد كه چه افرادي وي را تحريك مي‌كنند كه دست به اقدامات غيرمتعارف براي جوسازي عليه نظام و ايجاد خوراك تبليغاتي براي بيگانگان زند و شروع به اعلام اعتصاب غذا كرد. ما آن زمان هم اطلاع داشتيم كه وي مرتب غذا مي‌خورد، خرما، شربت، قند، مغز بادام، مغز گردو و مغز پسته مي‌خورد و خوراكش را داشته و اغذيه مقوي مي‌خورد و ادعا داشت كه اعتصاب غذاست. بعد از مدتي ديديم ادعايي كه در بيرون براي مظلوم‌نمايي مطرح مي‌كند اين است كه من بيمار هستم و مي‌خواهم به بيمارستان بروم و چون مرخصي به من نمي‌دهند كه براي درمان به بيمارستان بروم، اعتصاب غذا كردم.

مرتضوي گفت: ما طبق روال عادي به او يك هفته مرخصي داديم كه اگر مي‌خواهي خود را درمان كني، مرخصي برو و خودت را درمان كن. وي يك هفته كه بيرون آمد؛ شش روز هم غيبت كرد و تنها جايي كه نرفت بيمارستان بود و تنها كاري كه دنبال آن نبود درمان بود و اقدامات مجرمانه‌اي در طول اين هفته‌اي كه بيرون آمد و مطالب مجرمانه‌اي منتشر كرد و نهايتا بعد از غيبت طولاني در روزنامه‌ها اعلام كرد كه در منزلم هستم و هر كس با من كار دارد بايد بيايد و من را از منزلم ببرد. يك زنداني و فردي كه خانواده‌اش درخواست كرده كه او مي‌خواهد درمان كند كه نبايد اين‌گونه با زندان و مجموعه‌ي قضايي برخورد كند. دادسرا هم طبق وظيفه‌ي قانوني كه داشت دستور جلبش را صادر كرد كه خودش را معرفي كرد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران، يادآور شد: گنجي بعد از معرفي به زندان، گفت كه من بايد درمان شوم و اگر درمان نشوم اعتصاب غذا مي‌كنم كه ما در زندان هم گزارش‌هاي موثقي داشتيم كه غذا مي‌خورد و بيشتر به دنبال شعار دادن و تبليغ كردن است؛ در نتيجه شوراي پزشكي رفتند و وي را معاينه كردند و گفتند او در سلامت كامل به سر مي‌برد و فقط ادعا دارد كه پايش درد مي‌كند و بيرون رفته و MRI كرده و عكس آن هم در زندان بود كه به شوراي پزشكي ارائه كرد. شوراي پزشكي عكس را بررسي كردند و به دادسرا و زندان نوشتند كه مينيسك پاي او پاره شده است.

وي ادامه داد: ما به واسطه‌ي اين‌كه پارگي مينيسك پا موجب درد براي زنداني مي‌شود، سريع دستور داديم كه او در بيمارستان بستري شود. وقتي به بيمارستان رفت شروع به غذا خوردن كرد تا اين‌كه يكي از اعضاي خانواده‌اش كه با او ملاقات مي‌كند او را تحريك مي‌كند كه در بيمارستان هم اعتصاب غذا كند كه باز شروع به اعتصاب غذا كرد.

مرتضوي، خاطر نشان كرد: دكتر ابراهيمي كه از متخصصان مشهور عمل مينيسك پا در ايران است، وي را مورد آزمايش قرار داد و گفته بود كه گنجي بدود، پرش كند و بلند شود، بنشيند كه پس از اين تحركات پزشك به اين نتيجه رسيده است كه اين عكسي كه مينيسك آن پاره است نمي‌تواند اين‌گونه خوب بنشيند و بلند شود و پرش كند و به عكس شك كرده است و خودشان مجددا MRI كردند و دكتر گفتند كه مينيسك پاي گنجي سالم است و احتياج به عمل جراحي ندارد و من مطلقا دست به پاي او نمي‌زنم.

دادستان عمومي و انقلاب تهران، گفت: ما به اين نتيجه رسيديم كه خانواده و اطرافيان گنجي به دنبال توطئه براي تبليغ عليه نظام بودند. آنها احساس مي‌كردند كه دادسرا اجازه نمي‌دهد كه گنجي در بيمارستان بستري شود و رفتند عكسي از پايي كه مينيسك آن پاره بوده را جابجا كرده و به زندان فرستادند كه اين‌گونه تبليغ كنند كه يك مددجو مينيسك پايش پاره شده اما دادسرا اجازه‌ي عمل نمي‌دهد كه در دنيا عليه ما تبليغ شود. وقتي ما او را بيمارستان فرستاديم مشخص شد، توطئه و سوء نيت آنها روشن شد.

مرتضوي خاطر نشان كرد: در حال حاضر هم رفقا و تمام افرادي كه يك ميزان منطق دارند در ملاقات‌ها و نامه‌هايشان به او گفتند كه به چه دليلي ادعاي اعتصاب غذا داريد. همه از اين كار گنجي مانده‌اند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران، گفت: بيمارستاني كه الان در آن بستري است بيمارستان فوق تخصصي است و امكاناتي كه براي او در نظر گرفته شده امكانات ويژه و درجه يكي در كشور است و با اين هزينه هنگفتي كه سازمان زندان‌ها و مجموعه‌ي دادسرا دارد تحمل مي‌كند او در يك پروسه مستقل به درمان خود ادامه دهد و ادعاي اعتصاب غذا چيزي نيست جز اينكه يك سري افرادي كه وابسته به خارج هستند و يك سري افراد مغرض توهمي براي او به وجود آورده باشند كه اگر تو اعتصاب غذا كني ممكن است كشور دچار بحران شود و ممكن است صدماتي از نظر بين‌المللي به ايران وارد شود و او دچار توهم شده است.

مرتضوي افزود: اطلاعاتي كه ما داريم اين است وي يك نوع بازي مي‌كند. اقدام او بيشتر شبيه بازيگري است تا يك كار جدي. چون يك روز مي‌خورد و چند روز نمي‌خورد و هر چند وقت يك‌بار رژيم غذايي بيمارستان را مي‌پذيرد و گاهي نمي‌پذيرد. سرم‌هايي كه به او وصل مي‌شود سرم‌هاي گران‌قيمت و غذايي است. در واقع دادسرا و مجموعه‌ي قوه‌ي قضاييه آنچه كه وظيفه‌ي اخلاقي و انساني دارند را بيش از آن براي گنجي گذاشتيم اما يك عده از افراد و حتي از خانواده‌اش ناراحت هستند كه او اعتصاب غذايش را بكشند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران، ادامه داد: معاونت امور زندان‌هاي ما تصريح كرده كه هر وقت مادر گنجي ملاقات خواسته باشد به همراه خانواده‌اش بگذارند برود و ملاقات كند اما خانواده‌اش به مادرش گفتند شما حق نداري به ملاقات فرزندت بروي زيرا وقتي مادرش مي‌رفته تحت تاثير قرار مي‌گرفته و غذا مي‌خورده است. نمي‌گذارند مادرش بيايد والا اگر مادرش بخواهد با او ملاقات كند هر لحظه كه بخواهد هيچ مانعي نداشته باشد. اين سوال را بايد از گنجي و از عوامل وي كنيد كه چرا اين كار غير منطقي را شروع كردند و حاصلي هم جز تبليغ عليه نظام و صدمه زدن به خودشان و ترويج يك كار حرام در برندارد.

مرتضوي در پاسخ به اين سوال كه اگر پاي گنجي مشكلي ندارد چرا او را به زندان برنمي‌گردانيد؟ اظهار داشت: در حال حاضر بنا به ادعاي اعتصاب غذايي كه دارد و ضعفي كه در او هست پزشكان تشخيص دادند كه بايد تحت نظر در بيمارستان باشد. از نظر تزريق سرم و رژيم غذايي خاصي كه بايد داشته باشد و ما هم براي اين‌كه احتياط شود و مراقبت ويژه پزشكي روي او باشد كه فردا قصوري منعكس نشود گفتيم در بيمارستان باشد كه بيشتر رسيدگي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016