جمعه 8 مهر 1384

ابطحي: خاتمي، موسوي خوئيني‌‏ها و كروبي با نگاه نو مي‌‏توانند محور جبهه اصلاحات باشند، ايلنا

* جرياني كه حاكميت را يكدست كرد، شايد وضعيت خطرناكي را براي كشور به وجود آورد

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو مجمع روحانيون مبارز, از محمد خاتمي, مير حسين موسوي خوئيني‌‏ها و مهدي كروبي به عنوان محورهاي جبهه اصلاحات نام برد كه مي‌‏توانند به انسجام جامعه كمك كنند و در عين حال ابراز عقيده كرد كه اين افراد بايد با ديد نوتري نسبت به جامعه بنگرند.

به گزارش "ايلنا"، محمدعلي ابطحي در حاشيه مراسم افتتاحيه كنگره هشتم جبهه مشاركت ايران اسلامي با اشاره به اختلافاتي كه در دوران انتخابات بين اصلاح‌‏طلبان به وجود آمد, اظهار داشت‌‏: چاره‌‏اي نداريم جز اينكه دلخوري‌‏ها و نگراني‌‏هاي حق و ناحق دوران انتخابات را فراموش كنيم چرا كه شرايط كشور حادتر و خطرناكتر از آن است كه گله‌‏مندي‌‏هاي كوچك تعيين‌‏كننده شود.
وي تدوين مانيفيستي براي جبهه اصلاحات و مشخص شدن اصول و ضوابط رفتار اين جريان در آينده را ضروري خواند و تصريح كرد‌‏: اگر اين اصول مشخص شود در مرحله بعدي منسجم كردن جامعه پشت سر اصلاح‌‏طلبان كار ساده‌‏اي است.
ابطحي گفت: جرياني كه حاكميت را يكدست كرده، ممكن است آسيب‌‏هاي نگران‌‏كننده‌‏اي را متوجه آينده ايران كرده و وضعيت خطرناكي را به وجود آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو مجمع روحانيون مبارز، نگراني از آينده كشور را عامل همگرايي كساني كه متفاوت از جريان حاكم مي‌‏انديشند و خواستار اصلاح حاكميت هستند، دانست.
وي در ادامه ضمن ارزيابي عملكرد جبهه مشاركت از زمان تاسيس آن، تصريح كرد:‌ در جبهه مشاركت فاصله زيادي بين ديدگاه‌‏هاي مختلف بوده و خط مشي واحدي بر آن حاكم نبوده است و اين امر براي حزبي كه مي‌‏خواهد جريان منسجمي ايجاد كنند, نقطه ضعف است.
وي در عين حال تاكيد كرد: در شرايطي كه جريان اصلاحات مي‌‏تواند يك جبهه فراگيرتري را بدون قيد و بندهاي حاكميتي به وجود آورد،بيش از گذشته به نقش جبهه مشاركت نياز هست.

Copyright: gooya.com 2016