شنبه 9 مهر 1384

نمازگزاران تهراني: مجلس خروج از NPT را در صورت ارجاع پرونده به شوراي امنيت بررسي كند، فارس

خبرگزاري فارس: نمازگزاران نماز جمعه امروز تهران در راهپيمايي بعد از نماز، با انتشار قطعنامه‌اي ضمن انزجار از قطعنامه اخير شوراي حكام،‌از مجلس خواستند در صورت ارجاع پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت خروج از NPT را بررسي كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس در اين قطعنامه آمده است: ما معتقديم ملت بزرگ ايران اسلامي در طول 5/2 سال گذشته شاهد اعتماد سازي مكرر و يكسويه مسوولين كشور در طول مذاكرات با سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان پيرامون حفظ حقوق قانوني در داشتن چرخه سوخت هسته‌اي خود بوده است. اين در حالي است كه سه كشور فوق همواره در مسير اتلاف وقت، كارشكني و در نهايت مخالفت با داشتن چرخه سوخت هسته‌اي براي ايران بوده است.
اين قطعنامه افزوده است: از اقدام شجاعانه اخير مسوولين در مقابله با عملكرد استعماري سه كشور اروپايي فوق و راه‌اندازي بخشي از چرخه سوخت انرژي هسته‌اي نيز به شدت حمايت نموده و از سوي ديگر خواستار راه‌اندازي بخش‌هاي ديگر از جمله غني سازي اورانيوم در پايگاه نطنز هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخشي ديگر قطعنامه آمده است: ما معتقديم گرچه آمريكا و انگليس در ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت شكست خوردند، ‌لكن با متهم كردن ايران به عدم پاي‌بندي به تعهداتش در NPT عملاً مكانيزم ماشه براي ارسال پرونده به شوراي امنيت قرار داده است. از اينرو ما با حمايت از بيانيه هيات ايراني مستقر در مذاكرات اخير آژانس كه هرگونه تعهد به اجراي داوطلبانه هسته‌اي ايران را پايان يافته اعلام نمود، خواستار عملياتي شده آنها هستيم.

Copyright: gooya.com 2016