شنبه 9 مهر 1384

محسن رضايي: تندروي و ماجراجويي در مسائل بين‌‏المللي ما را به جايي نمي‌‏رساند، ايلنا

* كنار نمي‌‏روم و در آينده ايده‌‏هايم را پيگيري مي‌‏كنم
* هر كس كه راي مي‌‏آورد بايد از تمام منابع ملي بهره بگيرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

نخستين همايش سراسري فرزندان زاگرس روز گذشته با حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محسن رضايي در جمع اعضاي ائتلاف فرزندان زاگرس غرب كشور به سخنراني و تقدير از اعضاي ستاد انتخاباتي خود پرداخت و گفت: اروپا و آمريكا نسخه ايران را از سال‌‏ها پيش نوشته‌‏اند و اگر نظام و رژيم هم عوض شود، هيچ مشكلي حل نخواهد شد.
وي با تأكيد بر اين كه در نسخه غرب، ايران نبايد به يك امپراطوري بزرگ تبديل شود، گفت: حتي اگر رضان‌‏خان هم بيايد، مثل گذشته او را تبعيد مي‌‏كنند، مگر آنكه يك حاكم مفلوك و بي‌‏دست‌‏وپا سركار بيايد كه آن وقت ايران زير يوغ استعمار خواهد رفت.
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: ما بايد همه ظرفيت‌‏هاي ملي را بسيج كنيم و به جايي برسيم كه دنيا ما را به عنوان يك قدرت بلامنازع بشناسد.
كانديداي دور نهم انتخابات رياست‌‏جمهوري ادامه افزود: با تندروي و ماجراجويي و يا تسيلم و عقب‌‏نشيني به جايي نمي‌‏رسيم، ما بايد از روي آمريكا و غرب پرش كنيم و نبايد با آنها در تقابل قرار بگيريم.
وي همچنين به روش‌‏هاي دور زدن آمريكا و قدرت‌‏هاي جهاني اشاره كرد و ادامه داد: راه ما اين است كه به يك قدرت بزرگ و پيشرفته تبديل شويم و آنها متوجه بشوند كه بايد به جاي فشار با ما گفت‌‏وگو بكنند. بايد بازتوليد قدرت بكنيم.
رضايي ادامه داد: در اين كشور اگر توانستيم خودمان را به نظام بين‌‏الملل تحميل كنيم، از اين فشارها و توطئه‌‏ها خلاص مي‌‏شويم، البته بايد برخوردمان منطقي باشد و به دنبال ماجراجويي نباشيم.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري ضمن انتقاد از عملكرد دولت‌‏مردان، گفت: مردم‌‏سالاري نبايد به يك بازي دموكراسي در كشور تبديل شود، هر كس كه راي مي‌‏آورد بايد از تمامي منابع ملي بهره بگيرد.
وي همچنين تأكيد كرد: يكي از برنامه‌‏هاي من در انتخابات همين بود كه از همه ظرفيت‌‏هاي كشور در زمينه مديريت بهره بگيريم.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري افزود: برخي از سياسيون، دموكراسي در ايران را لباس نو و زيبايي براي پز دادن مي‌‏دانند و نه شايسته‌‏سالاري و كارآمدي.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: تنها لباس دموكراسي به كار ما نمي‌‏آيد و ما بايد لوازم دموكراسي را هم براي خودمان فراهم كنيم.
رضايي سپس با اشاره به اهداف خود در انتخابات رياست جمهوري، خطاب به حضار، گفت: تلاش من و شما براي رسيدن به قدرت نبود، ما براي تحقق آرمان‌‏هاي به زمين مانده ملت ايران به صحنه آمديم و هرگز قصد سهم‌‏خواهي از قدرت را نداشتيم. اگر چنين است كار ما هنوز تمام نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به تحليل سياست‌‏هاي دو حكومت قاجار و پهلوي پرداخت و گفت: ما قبل از اين دو شاهنشاهي، تمدن بزرگي بوديم و تنها هنر قاجار و پهلوي خواب كردن و كنترل ملت ايران بود. اوضاع طوري پيش مي‌‏رفت كه حتي ايرانيان را در جهان، عرب معرفي مي‌‏كردند.
رضايي تصريح كرد: دور اول انتخابات مثل انتخابات شوراي شهر شده بود. در حوزه‌‏هاي قومي، اصول‌‏گرايي و ايثارگران نامزدهاي متعددي وجود داشت و تخريب هم الي ماشاءالله وجود داشت. مي‌‏گفتند فلاني نظامي است. من تا آمدم اثبات كنم كه چرا به سپاه رفته‌‏ام و در چه شرايطي اين اقدام را كردم، مرا تخريب كردند. فرصتي كافي براي معرفي برنامه‌‏ها نبود و متأسفانه ارتباط من هم با مردم دير برقرار شد.
اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، در پايان خاطرنشان كرد: رسانه‌‏ها هم پيام‌‏هاي مرا به نحو شايسته به مردم منتقل نمي‌‏كردند و به همين جهت از انتخابات به نفع مردم كنار كشيدم.
وي افزود: از سياست كنار نمي‌‏روم و سعي مي‌‏كنم در آينده ايده‌‏هايم را در كشور پيگيري كنم.

Copyright: gooya.com 2016