دوشنبه 18 مهر 1384

اظهارات سيدمحمد خاتمي در ديدار با گروه‌‏هاي 18گانه دوم خرداد، ايلنا

* راديو مشاركت و تصويب چارت تشكيلاتي دفتر دائمي انتخابات

تهران- خبرگزاري كار ايران

در هفته گذشته گروه‌هاي 18گانه جبهه اصلاحات با سيدمحمد خاتمي ديدار كردند كه در اين ديدار نمايندگان 15 گروه در آن حضور داشتند و پس از اينكه برخي از حضار نظرات خود را مطرح كردند، خاتمي نكات مهمي را طرح كرد.

به گزارش "ايلنا"، شنيده‌ها از اين جلسه به شرح زير است: در اين جلسه آقاي خاتمي با تأكيد بر اينكه بايد باز تعريفي از جبهه بشود و اينكه جبهه حزب جديد نيست و مزاحم احزاب عضو هم نخواهد بود، خواستار نقد جبهه شد و اينكه بايد جبهه مبداء هويت خود را معين كند كه انقلاب اسلامي است و بايد براساس حداقل‌ها و مشتركات بتواند انسجام پيدا كند و مجموعه نظام نبايد از حضور جبهه نگران شود چون ما براي حفظ ايران و نظام فعاليت مي‌كنيم.
وي درباره وضعيت كنوني معتقد است: موقعيت كنوني فوق‌العاده و حساس است، آنچه در حال رخ دادن است پيروزي يك جناح و شكست جناحي ديگر نيست بلكه وضعيت نگران‌كننده‌اي است كه نسبت به موجوديت ايران ايجاد نگراني مي‌كند. قطعنامه صادر شده در شوراي حكام عليه ما، اهانت‌‏آميزترين قطعنامه است. در وضعيت كنوني اولين مرتبه بورس به وضعيت بحراني رسيده است كه بايد چاره‌انديشي شود. بحث راست و چپ نيست بلكه رسالت الهي است كه همه تلاش بكنند كه از اين وضعيت كشور سربلند بيرون بيايد.
الان جنگ سنتي و پويا نيست، جنگ نيروهايي است كه با ساپورت مالي بالا در مؤسساتي تربيت شده‌اند و تحجر را به شيوه امروزين تئوريزه كرده و به خورد جوانان و ... مي‌دهند. اين امر مي‌طلبد كه جبهه نيز اولويت خود را در تئوريزه كردن و كارآمد كردن اسلام ناب قرار دهد و بايد در اين راه اولاً منبع نظري‌اش منبع روحاني باشد و بتواند اسلامي را معرفي كند كه ادعاي آن را دارد كه دنيا را اداره خواهد كرد. اين امر بايد با پاسخ درست به استقرار دموكراسي كه از پايين به بالاست و جمع آن با اراده‌اي كه از بالا در دين است بكند. بايد نسبت آزادي، حقوق بشر، حقوق زن و مرد با اسلام و حكومت بيش از پيش تبيين شود.
ثانياً نيروهاي كنار گذارده شده از مديران اجرايي با اساتيد دانشگاه‌ها هماهنگ شوند و مدل جمهوري اسلامي و كارآمدي آن را به شيوه جديدي ارائه كنند، ما مي‌توانيم دو سه سال آينده مدلي براي كارآمدي حكومت داشته باشيم.
ثالثاً بايد به ظرفيت بين‌المللي توجه كرد.
الان گفت‌وگوي تمدن‌ها يا جنگ تمدن‌هايي كه برخي مي‌گويند بين بوديسم و اسلام عمده نيست. نسبت جنگ و گفت‌وگو بين اسلام و غرب است و متأسفانه نماينده‌هاي آن شده‌اند طالبان و آمريكا. بايد اين نمايندگي به نفع اسلام راستين در شرق و به نفع غرب راستين در غرب عوض شود و شكل بگيرد. ما بايد جا بيندازيم كه طالبان سخنگوي اسلام نيست. بايد معرفي كنيم كه سخنگوي حقيقي اسلام كيست. اگر بتوان از ظرفيت بين‌المللي در معرفي ويژگي‌هاي اسلام و چهره راستين آن استفاده كرد، مهم است.

راديو مشاركت

در هفته گذشته در اخبار بود كه جبهه مشاركت راديو راه‌اندازي مي‌كند، قبل از آن هم پاره‌اي شايعات وجود داشت كه جبهه مشاركت ماهواره تلويزيوني راه مي‌اندازد يا با شبكه "هما" همكاري مي‌كند.
توضيح مشاركت: واقعيت اين است كه حزب مشاركت هم‌اكنون از نداشتن يك رسانه فراگير به نحوي كه بتواند ارتباطاتش را با مردم برقرار كند، در رنج است. متأسفانه برخلاف قانون و در حالي كه اغلب احزاب بزرگ از امكان داشتن يك روزنامه بهره‌مند هستند، ولي هيأت نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز روزنامه حزب موافقت نمي‌كند و روزنامه‌هاي نزديك به حزب هم كه پيش از اين توقيف موقت شده‌اند، امكان خلاصي نمي‌يابند. در اين شرايط، بخش‌هاي مربوطه در حزب امكانات و فرصت‌هاي يافتن رسانه‌هاي جايگزين را در دست بررسي دارند. در اين بررسي‌ها هم راديو، هم تلويزيون ماهواره‌اي مستقل و هم همكاري با رسانه‌هاي موجود از لحاظ مختلف مورد بحث قرار گرفته‌اند. در حال حاضر اگر چه مشكلاتي براي راه‌اندازي هر يك از اين رسانه‌ها وجود دارد ولي مشكل مالي نخستين مانع اصلي حزب در اين راه قلمداد مي‌شود كه اگر چه نمي‌توان گفت كاملاً موضوع را منتفي ساخته ولي در هر صورت، فعلاً مانع اصلي است.
حزب، داشتن روزنامه را حق خود مي‌داند ولي چنانچه مسؤولان امر حزب را از اين حق قانوني محروم دارند، يقيناً در آينده رسانه‌هاي ديگر از جمله راديو و تلويزيون در دستور كار خواهند بود.

محتشمي‌پور مسؤول پيگيري مصوبات كنگره هشتم شد

در جلسه اخير هيأت اجرايي حزب، خانم "فخرالسادات محتشمي‌پور"، عضو شوراي مركزي و نايب رييس اجرايي به عنوان مسؤول پيگيري و نظارت بر اجراي مصوبات كنگره هشتم منصوب شد. بدين ترتيب، محتشمي‌پور مسؤوليت دارد مصوبات تشكيلاتي و اجرايي كنگره را پيگيري و گزارش‌هاي لازم در مورد وضعيت آنها را به اركان مسؤول در حزب ارائه كند.
محتشمي‌پور در كنگره هشتم، رياست كميسيون برنامه يكساله را برعهده داشت. در همين راستا كميته‌ها و شاخصه‌هاي مركز موظف شدند كه برنامه زمانبندي اجرايي خود را ظرف دو هفته آينده به هيأت اجرايي ارائه كنند.

تصويب چارت تشكيلاتي دفتر دائمي انتخابات

به پيشنهاد دكتر صفدر حسيني، رييس دفتر دائمي انتخابات حزب، چارت تشكيلاتي اين دفتر در جلسه اخير دفتر سياسي تصويب شد. مستندسازي فعاليت‌هاي حزب در انتخابات ادوار گذشته و تدوين سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي حزب براي انتخابات‌هاي آينده در دستور كار دفتر دائمي انتخابات قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بررسي پرونده هسته‌اي در دفتر سياسي

در دو جلسه اخير دفتر سياسي حزب موضوع بررسي خط‌مشي مصوب كنگره هشتم در جهت نقد و نظارت بر عملكرد دولت جديد و نيز روند پيگيري پرونده هسته‌اي مورد بحث قرار گرفت.
در جهت نقد و نظارت بر عملكرد دولت جديد مقرر گرديد اركان ذي‌ربط در حزب اقدامات لازم را در جهت تدوين ديدگاه‌ها و نظارت نقد كارشناسانه عملكرد دولت جديد به عمل آورند. در مورد پرونده هسته‌اي نيز اعضاي دفتر سياسي با مرور رخدادهاي اخير در اين زمينه با تأكيد بر مواضع گذشته حزب در اين باره اتفاق‌نظر داشتند كه مسؤوليت اين پرونده به تبعات ناشي از تصميم‌گيري‌ها و سياست‌‌گذاري‌ها به طور كامل با دولت جديد است و از نظر حزب كجا و چگونه حل و فصل شدن اين پرونده اهميت چنداني ندارد، آنچه مهم است آن است كه كشور با بحران، برخورد نظامي و تحريم‌هاي بين‌المللي مواجه نشود و به منافع و امنيت ملي در رابطه با اين پرونده آسيب نرسد.

انتخاب دكتر سبطي به عنوان پزشك سبز نمونه

دكتر "مصطفي سبطي"، رييس جبهه مشاركت منطقه گلستان به عنوان پزشك سبز برگزيده اين استان انتخاب شد. در اطلاعيه كه توسط جمعي از NGOهاي محيط زيستي استان گلستان صادر شده، آمده است: "نظر به اهميت فعاليت‌هاي چشمگير و شايان توجه شما در راستاي حفظ محيط زيست به ويژه ايستادگي در خور شما در جهت حفظ جنگل (به ويژه جنگل در شرف تخريب مجاور شهرك تالار) به عنوان پزشك سبز برگزيده سال 84 استان گلستان و به نشانه ارج نهادن به تلاش ارزشمندتان اين لوح تقدير به شما تقديم مي‌گردد."
منبع: خبرنامه داخلي جبهه مشاركت ايران اسلامي

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات سيدمحمد خاتمي در ديدار با گروه‌‏هاي 18گانه دوم خرداد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016