سه شنبه 19 مهر 1384

يك مقام وزارت امورخارجه آمريكا: رايس در سفر به فرانسه و انگليس راهبرد مشترك برخورد با برنامه هسته‌‏اي ايران را تهيه مي‌‏‏كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

يك مقام عالي‌‏رتبه وزارت امورخارجه آمريكا گفت كه وزير امورخارجه آمريكا در سفر هفته آينده خود به فرانسه و انگليس، درصدد تهيه استراتژي مشتركي با همراهي قدرت‌‏هاي اروپايي براي ممانعت از آن چيزي است كه وي آن را "برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي مظنون ايران" خواند.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، وي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: اولويت‌‏هاي ديگر در مباحث مطرح در سفر رايس، مسأله عراق، منازعه فلسطين و اسرائيل و پيشرفت‌‏هاي سياسي در لندن است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، "كاندوليزا رايس" در اين سفر به دنبال راهي است كه ايران را وادار كند به پاي ميز مذاكره با انگليس, فرانسه و آلمان بازگردد.
در اين گزارش آمده است: رايس در سفر فرانسه و انگليس، در مورد ميزان اعمال فشار به برخي كشورها خصوصاً روسيه كه در پيشرفت هسته‌‏اي به ايران كمك مي‌‏كند، برنامه‌‏ريزي‌‏هايي مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، رايس ماه‌‏هاست كه از پايتخت متحدان خود ديدار نكرده و اغلب به وسيله تلفن با همتايان فرانسوي و انگليسي خود گفت‌‏وگو مي‌‏كند و در واشينگتن ميزبان آنها بوده است.

Copyright: gooya.com 2016