یکشنبه 24 مهر 1384

آصفي: آمريكا به حق استفاده ايران از فن‌آوري اتمي اعتراف كرد، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۷/۲۴‬
داخلي. سياسي. وزارت خارجه. آصفي.

حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز يكشنبه گفت: آمريكا اعتراف كرد كه جمهوري اسلامي ايران از حق استفاده از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار است.


آصفي روز يكشنبه در مصاحبه هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي با اشاره به سخنان وزير امور خارجه آمريكا گفت: صحبتهاي خانم رايس مبني براين كه ايران تكنولوژي هسته‌اي داشته باشد يك حرف و اعتمادسازي يك حرف ديگر است، اين گونه متبلور است كه آمريكا اعتراف كرده كه ايران از اين حقوق برخوردار است .

آصفي همچنين خاطرنشان كرد: نمي‌توان ادبيات نامانوس و اختراعي را به كار برد، در سخنان خانم رايس وامثال ايشان اعتراف به حق ايران در داشتن فن‌آوري هسته‌اي نهفته است .

سخنگوي وزارت امورخارجه افزود: در مورد ايجاد اعتماد مورد نظر خانم رايس نيز بايد گفت: اعتماد با اجراي پروتكل و مقررات ايجاد مي‌شود و وقتي صحبت از اعتماد است اين اعتماد بايد بر اساس پايبندي به مقررات و قوانين ايجاد شود.

آصفي خاطرنشان كرد: اروپا هم بايد توجه كند اعتمادسازي يك جاده دو طرفه است و اين اروپاييها هستند كه با عمل نكردن به تعهدات خود اين اعتماد را خدشه‌دار كردند.

آصفي با اشاره به سفر اخير معاون البرادعي و هيات بازرسان آژانس به ايران گفت: حضور اين هيات در ايران يكي از نمونه‌هاي آشكار همكاري ايران با آژانس است كه دراين سفر پيشرفتهاي خوبي هم حاصل شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امورخارجه در خصوص از سرگيري مذاكرات هسته‌اي ايران با اروپا و كشورهاي ديگر و همچنين بحث ورود آفريقاي جنوبي به مذاكرات گفت:
مذاكرات هسته‌اي چه در تهران و در كشورهاي اروپايي و غيراروپايي در سطوح مختلف ادامه دارد و نمايندگان وزارت خارجه و شوراي امنيت عالي ملي فعال هستند و گفت و گوهايي در دست اقدام است كه بزودي اخبار آن را خواهيد شنيد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سووالي در خصوص تعليق دوباره اصفهان براي سرگيري دوباره مذاكرات گفت: در مورد اصفهان برگشت به عقب نخواهيم داشت. تعليق داوطلبانه بوده وديگر وجود ندارد و اين اروپاييها بودند كه با تفسير يكجانبه و غيردقيق خود توافق پاريس را لغو كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: آمريكا به حق استفاده ايران از فن‌آوري اتمي اعتراف كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016