دوشنبه 25 مهر 1384

احمدي نژاد: به نيرو‌هاي انگليسي در ارتكاب اقدامات تروريستي به شدت مشكوك هستيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

هيات دولت روز يكشنبه به رياست دكتر احمدي‌نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران تشكيل جلسه داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين جلسه، رييس جمهور در سخناني با اشاره به حادثه انفجار بمب در شهر اهواز، مراتب تسليت و همدردي خود و هيات دولت را با مجروحان و بازماندگان شهداي مظلوم و بيگناه اين اقدام تروريستي اعلام كرد.

رييس جمهور تصريح كرد كه ملت ايران با اينگونه اقدامات تروريستي كه قبلا هم اتفاق افتاده است، آشنايي دارند. ماموران اطلاعات و امنيت ايران در موارد قبلي به رد پاي انگليس در اين ئوطئه برخورد كردند.

دكتر احمدي نژاد حضور نيرو‌هاي انگليسي در جنوب عراق و در مناطق مرزي ايران را عامل ناامني براي مردم عراق و ايران دانست و تاكيد كرد كه ما به نيرو‌هاي انگليسي در ارتكاب اقدامات تروريستي به شدت مشكوك هستيم.

در اين جلسه همچنين منوچهر متكي وزير امور خارجه گزارشي از سفر هيات ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران به چين تقديم هيات وزيران كرد و آنان را در جريان نتايج گفت‌وگوها و مذاكرات خود با مقامات اين كشور قرار داد.

هيات دولت همچنين از محل اعتبارات رياست جمهوري، مبلغ ده ميليارد ريال براي تكميل ساختمان‌هاي آموزشي و خوابگاه‌هاي دانشگاه الزهرا (س) اختصاص داد.

در ادامه اين جلسه پيشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارايي در خصوص انتصاب آقاي علي اكبر عرب مازار به عنوان معاون مالياتي اين وزارتخانه مورد تاييد هيات دولت قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هيات دولت همچنين مقرر كرد كه مجموعه كاخ سعد آباد براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و موزه‌اي در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گيرد.

در جلسه روز يكشنبه همچنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گزارشي از خسارات سنگين جاني و مالي ناشي از حادثه اخير زمين لزره در شرق پاكستان ارائه كرد و مقرر شد هياتي به سرپرستي معاون اجرايي رييس جمهور از مناطق زلزله زده اين كشور بازديد و با مقامات آن كشور درباره راه‌هاي كمك ايران به زلزله زدگان گفت و گو كند.

Copyright: gooya.com 2016