شنبه 12 آذر 1384

شوراي نگهبان طرح الزام دولت به تعليق اقدامات داوطلبانه هسته‌اي را تاييد كرد، فارس

خبرگزاري فارس:شوراي نگهبان طرح الزام دولت به تعليق اقدامات داوطلبانه در صورت ارجاع و يا گزارش پرونده هسته‌اي به شوراي امنيت را مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر ارتباطات و اطلاع رساني شوراي نگهبان، همچنين در جلسه اخير اين شورا لايحه «تشكيل سازمان صنايع هوا فضاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران» بررسي و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
لايحه «ممنوعيت قلع ساختمانهاي آموزشي و پرورشي تابع وزارت آموزش و پرورش» در اين جلسه بررسي و مجددا مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفت.
شوراي نگهبان پس از بررسي اين لايحه اعلام كرد: ايراد بندهاي (1) و (2) شوراي نگهبان نسبت به ماده (1) و تبصره ماده (2) چون هيچگونه تغييري نكرده و عينا تصويب شده است، ايراد شورا در اين دو بند كماكان به قوت خود باقي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در ماده (3) ممنوعيت صدور احكام قضايي توسط قاضي و عدم اجراي احكام قطعي قضايي در خصوص زمينهايي كه توسط مراجع قضايي حكم به غير موات بودن آن داده شده است، خلاف موازين شرع شناخته شد.
شوراي نگهبان لايحه «اصلاح ماده (3) و جداول شماره (4) و (8) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و متمم بودجه سال 1384 كل كشور را به دليل عدم فرصت رسيدگي، استمهال كرد.

Copyright: gooya.com 2016