دوشنبه 21 آذر 1384

خلبان شهيد شده و نمي تواند از خود دفاع کند، اما ما مي توانيم! ف. م. سخن

جناب حشمت الله فلاحت پيشه، عضو کميسيون امنيت ملي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني "ايلنا" فرموده اند که "مقصر حادثه سقوط هواپيماي سي130 حامل اصحاب رسانه، خلبان بود" و "ما مي دانيم خلبان شهيد شده و نمي تواند دفاع کند اما به رغم همه اين شرايط معتقد هستيم بايد نظر نمايندگان تامين شود".

البته بر مردم و "اصحاب رسانه" مثل روز روشن بود که نتيجه ي نهايي تحقيقات همين مقصر بودن مرحوم خلبان خواهد بود چنان که در تمام سوانح پيشين ِ منجر به فوت خلبان، مقصر مرحوم خلبان بوده است. اما اگر خلبان مرحوم، و اين بار به لطف آقايان "شهيد" شده، "اصحاب رسانه" و همکاران آن مرحوم و مسئولان برج مراقبت ِ مهرآباد، هنوز زنده اند و مي توانند از حق آن درگذشته به خوبي دفاع کنند.

لذا اگر آقايان جداً مايل به شناسائي عوامل واقعي اين سقوط هولناک اند مي توانند اسناد و مدارک زير را به نحو مقتضي منتشر کنند تا کارشناسان خبره ي هوايي از روي همين اسناد به گونه اي دقيق و علمي نشان دهند که مقصر اصلي چه کسي بوده است:

-نوار گفت و گوي مراقبت مهرآباد با خلبان.
-کتابچه ي فني هواپيما که تمام ايرادهاي فني هواپيما در آخرين پرواز ِ قبل از سقوط در آن ثبت شده.
-کتابچه ي ثبت بخش تعمير و نگهداري که در آن آخرين تعميرات و قطعات تعويض شده اين هواپيما ثبت شده.
-اظهارات شهود حاضر در اتاق عمليات که شاهد گفت و گوي مرحوم خلبان با مسئولان فرادست ايشان و اصرار مافوق، به پرواز و رسيدن به موقع به مانور نظامي در چابهار بوده اند.

جهت يادآوري عرض مي شود که به گفته ي متخصصان، مکالمات خلبان با برج در مراقبت پرواز مهرآباد ضبط شده و آنجا موجود است و نيازي به دستگاه سي.وي.آر که هواپيما فاقد آن بوده نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براي روشن شدن وضع مسافران هم مسئولان محترم مي توانند بقاياي يادداشت ها و تصاوير به جا مانده در دوربين ها و تلفن هاي همراه خبرنگاران را منتشر فرمايند.

براي انتشار اين اسناد نيازي به بيست و پنج کارشناس و تشکيل گروه هاي رنگارنگ تحقيق و تفحص و حقيقت ياب و غيره (که براي گمراه کردن مردم و افکار عمومي هر لحظه بر دامنه و تعدادشان افزوده مي شود) نيست و کافي است همين اسناد بر روي اينترنت قرار داده شود تا کارشناسان خبره، نظر علمي شان را در باره ي آنها به فاصله دو سه روز بدهند.

برادران مسئول مطمئن باشند که کارشناسان صنعت، مطلقا تحت تاثير اطلاعات غلطي که در چند روز گذشته به صورت نوشته (دزديدن جعبه سياه توسط بسيجي ها و منفجر کردن هواپيما توسط تروريست ها) و فيلم (رد عبور هواپيماي جت به هنگام غروب آفتاب!) و غيره در رسانه هاي مختلف پخش شده قرار نمي گيرند همان طور که براي شان بي گناهي خلبان در پذيرش تصميم مافوق مسلم است. ذکر اين پيش بيني "کارشناسانه و تجربي" هم خالي از فايده نخواهد بود که اسناد فوق، به بهانه ي سري بودن و نظامي بودن و جلوگيري از سوءاستفاده ي دشمن هرگز منتشر نخواهد شد!

[وب لاگ ف. م. سخن]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خلبان شهيد شده و نمي تواند از خود دفاع کند، اما ما مي توانيم! ف. م. سخن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016