سه شنبه 29 آذر 1384

قدرت‌الله عليخاني، نماينده مجلس: آسيب ديدگان "شهرك توحيد"، محل سقوط هواپيماي سي۱۳۰ ‪ در وضعيت سختي بسر مي‌برند، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۲۹‬

"قدرت‌الله عليخاني" نماينده بويين زهرا و آوج در مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود خبر داد كه "آسيب ديدگان "شهرك توحيد" محل سقوط هواپيماي "سي - ‪ "۱۳۰‬ارتش، در وضعيت سختي بسر مي‌برند."
عليخاني كه در جلسه علني روز سه‌شنبه مجلس سخن مي‌گفت، ضمن ابراز تاسف از جان باختن جمعي از هموطنان در اين حادثه و عرض تسليت به خانواده‌هاي مصيبت ديده گفت: متاسفانه بر اساس اخبار رسيده، توجهي جدي به مشكلات ايجاد شده براي ساكنين مجتمع شهرك توحيد نشده و آسيب ديدگان مظلوم آن در وضعيت سختي به سر مي‌برند.

نماينده بويين زهرا افزود: اگر بر اثر سهل‌انگاري، جمعي از عزيزانمان از دست رفته‌اند حداقل به داد آنان كه آسيب ديده‌اند، برسيد.

عليخاني همچنين به موضوع استيضاح وزير دفاع اشاره كرد و گفت: استيضاح اداي وظيفه قانوني از طرف نمايندگان براي صيانت از حقوق ملت است.

وي افزود: در پي اين حادثه غم‌انگيز جمعي از نمايندگان، طرح استيضاح را امضا كردند كه در آن طيف‌هاي مختلفي به چشم مي‌خوردند ليكن برخي كه استيضاح بعضي از وزراي ديگر را در اولويت مي‌دانستند، امضاي خود را پس گرفتند، برخي نيز بر اساس تشخيص، استيضاح خود را پس گرفتند و عده‌اي نيز باقيماندند.

عليخاني آنگاه مخالفان استيضاح را خطاب قرار داد و گفت: عزيزاني كه اظهار مي‌داريد "استيضاح سياسي است"، يك سووال بيشتر ندارم و آن اين است كه چطور مي‌شود عدم راي اعتماد به شش نامزد وزارت در آغاز شكل‌گيري دولت كار سياسي تلقي نشد اما وظيفه نمايندگي و پاسخ به افكار عمومي در حادثه‌اي چنين مهم، سياسي جلوه داده مي‌شود ؟"
نماينده بويين زهرا با يادآوري مشكلات كارگران كارخانه‌هاي "بوشينه باز"، "ناز نخ"، "فرد نخ" و "مه نخ" قزوين، گفت: هزاران نفر از كارگران اين كارخانه‌ها ماههاست كه حقوق خود را دريافت نكرده‌اند و دچار مشكلات شديد معيشتي هستند و هر روز در سطح استان دست به اعتراض و تجمع مي‌زنند.

وي با اشاره به تجمع اين كارگران در مقابل مجلس شوراي اسلامي و نهاد رياست جمهوري گفت: هر بار وعده‌هايي به آنان داده شد. جلسه‌اي در دفتر آقاي "ابوترابي" نايب رييس دوم مجلس برگزار شد كه مسوولان وزارت صنايع و تعدادي ارگانها نيز حضور داشتند و وزير صنايع قول داد كه ظرف دو هفته پيشنهادي تهيه و در كميته ‪ ۹‬نفره هيات دولت تصويب و مشكل حل شود اما با وجود گذشت چند ماه، مشخص شد كه دولت هيچ مصوبه‌اي در اين مورد نداشته و مشكل همچنان باقي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عليخاني افزود: انتظار داريم دولت همچنانكه مشكلات استانها را پي در پي حل مي‌كند ، فكري هم براي حل مشكل كارگران قزوين بكند كه عزيزانمان دوباره به تهران سفر نكنند.

عليخاني تصريح كرد: من معتقدم هيچ وقت از امام و رهبري نبايد جلو بيافتيم، ما تابع امام بوديم، امروز هم تابع مقام معظم رهبري هستيم، آنچه كه رهبري بفرمايند ما جان خودمان را در آن راه خواهيم داد اما نبايد ديگران هر چيزي را بگويند و بحران بيافرينند.

نماينده بويين زهرا با اشاره به موضعگيريهاي دولت در سياست خارجي گفت: همه ما از عدم صداقت دشمنان خارجي در بهانه‌جويي عليه ايران مطلعيم و به عدالتخواهي جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي افتخار مي‌كنيم اما انتظار داريم كه دولت از تجربيات دولتهاي آقايان خاتمي و هاشمي در مديريت تحولات بين‌المللي استفاده كند.

وي تاكيد كرد: ما نبايد در زميني بازي كنيم كه دشمنان ما براي بازي در آن توطئه‌هايي چيده‌اند.

عليخاني گفت: اميدوارم كه دامنه مشاوران دولت به گونه‌اي گسترش يابد كه نگاه ما به تحولات بين‌المللي از وسعت بهتر و بيشتري برخوردار شود و سياست خارجي در برگيرنده همه ديدگاههاي سياسي داخل كشور باشد.

Copyright: gooya.com 2016