شنبه 1 بهمن 1384

خادم: بودجه ‌نهادهاي‌ مذهبي در سال ‪ ۱۳۸۵‬به‌طور متوسط ‪۱۰۰‬ درصد افزايش يافته است، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۱‬

"اميررضا خادم" عضو كميسيون فرهنگي و رييس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس ،ميزان افزايش بودجه نهادهاي مذهبي در لايحه بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬را به طور متوسط "صد در صد" ذكر كرد و گفت: كميسيون فرهنگي مجلس در حال بررسي راههايي است تا ساير بخش‌هاي فرهنگي نيز بتوانند از رشدي دراين اندازه برخوردار باشند.

نماينده تهران درمجلس روز شنبه به خبرنگار پارلماني ايرنا گفت: در همين زمينه قرار است معاونان هنري، سينمايي و برنامه‌ريزي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس فردا در كميسيون فرهنگي حضور يابند.

وي از ذكر نام نهادهاي مذهبي كه در لايحه بودجه سال آينده افزايش بودجه داشته اند، خودداري كرد و گفت: بدون اينكه نامي از آنها ببرم، مي گويم كه اين سازمانها و نهادها ‪ ۱۲۶‬درصد، ‪ ۱۰۸‬درصد، ‪ ۱۴۴‬درصد، ‪۷۸‬ درصد و ‪ ۹۶‬درصد افزايش بودجه داشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خادم اضافه كرد: اين در حالي است كه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور جاري ‪ ۲۱‬درصد افزايش و در بخش تملك دارايي كه عمراني محسوب مي‌شود، ‪ ۷‬درصد كاهش داشته است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در عين حال قدرت مانور مجلس براي افزايش يا كاهش برخي اعتبارات دستگاه‌ها در لايحه بودجه سال ‪ ۸۵‬را " بسيار محدود" دانست و گفت: در لايحه بودجه سال آينده، براي اولين بار،اعداد و ارقام در رديف‌هاي مختلف مشخص شده و به نوعي "ثابت" شده است.

نماينده تهران افزود: هرچند كه كم و يا زياد كردن بودجه در مجلس كار سختي است،اما كميسيون فرهنگي مجلس تمامي تلاش خود را ادامه مي‌دهد.

وي در پاسخ به سوالي درباره درخواست هنرمندان تئاتر و سينما از مجلس براي افزايش بودجه اين بخش،گفت: ما در يك فرصت، از هنرمندان و مسئولان خانه تئاتر و خانه سينما نيز دعوت مي‌كنيم تا باحضور در كميسيون فرهنگي نظرات خود را در اين زمينه ارائه كنند.

Copyright: gooya.com 2016