شنبه 22 بهمن 1384

گزارشات ايلنا از تجمع مقابل سفارت های اتريش، دانمارک، نروژ و انگليس

گزارش ايلنا از تجمع در مقابل سفارت اتريش در تهران

تهران- خبرگزاري كار ايران

تجمع جمعي از اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه‌‏هاي استان تهران در اعتراض به هتك حرمت مقدسات اسلامي از سوي رسانه‌‏هاي غربي و گزارش پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان‌‏ملل‌‏متحد، در مقابل سفارت اتريش در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران(ايلنا)، اين تجمع دانشجويي در مقابل سفارت اتريش به‌‏عنوان رئيس دوره‌‏اي اتحاديه‌‏اروپا در خيابان بخارست آغاز شد، با حمله دانشجويان به سوي ساختمان سفارت، به خشونت كشيده شد.
دانشجويان با ابراز انزجار از توهين اروپاييان به مقدسات اسلامي، با شعارهاي "لا إله الا الله"، "محمد رسول‌‏الله" و "ما شيعه پيغمبريم" به سوي ساختمان سفارت حمله كردند كه اين حمله با مداخله نيروهاي انتظامي، ناكام ماند.
در اين مراسم، دانشجويان با در دست‌‏داشتن پلاكاردهايي كه بر روي آن نوشته شده بود: "هرگاه بخواهند مقابل دين ما بايستند، مقابل تمام دنياي آنها خواهيم ايستاد "و همچنين با برافراشتن پرچم‌‏هايي كه بر روي آنها نوشته شده بود "يا حسين شهيد" نسبت به اين اهانت‌‏ها اعلام انزجار كردند.
در اين مراسم، يكي از سخنرانان گفت: ما امروز درسي به اروپا مي‌‏دهيم كه ديگر جرأت نكند به ساحت پيغمبر ما(صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله)اسائه ادب كند و به اروپا، رژيم اسرائيل و آمريكا هم اعلام مي‌‏كنيم مردم ايران مثل سوريه و لبنان نيستند كه سفارت‌‏هاي شما را ‌‏آتش بزنند بلكه آنها را بر سر شما خراب خواهند كرد.
وي ادامه داد: ما امروز مقابل سفارت اتريش جمع شده‌‏ايم تا به اتحاديه‌‏اروپا و صهيونيسم بگوييم اين بسيجيان همان‌‏ها هستند كه زير بيرق و سربند "ياحسين" جان را فداي امامي كردند كه مي‌‏گفت «جان من و اشخاصي مثل من فداي سيدالشهداء. اكنون اعلام مي‌‏كنيم كه اگر بخواهيد به پيغمبر ما(صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله) اهانت كنيد اين مردم جان خود را براي اهل‌‏بيت(عليه‌‏السلام) فدا خواهند كرد.»
اين سخنران افزود: شما فكر كرديد اين مسلمانان دهه 60 هجري هستند كه سر پسر پيغمبر را ببرند و هيچ چيزي نگويند.
تجمع‌‏كنندگان خشمگين، با پرتاب بطري‌‏هاي آتش‌‏زا ,سنگ و اشياي دودزا محل سر در سفارت را به آتش كشيده و تمامي شيشه‌‏هاي اين سفارت‌‏خانه را شكستند.
سخنران ديگري با بيان اينكه "يا رسول الله بچه هاي فاطمه هنوز نمرده‌‏اند" گفت: امكان ندارد در برابر اين گونه اقدامات تسليم شويم و ريشه هاي اين حركت ها و اعمال قبيح و ننگين را خواهيم خشكاند و اروپايي ها بايد بدانند كه بازيچه خيمه شب بازي هستند و اين اسرائيل است كه آنها را بازيچه قرار داده است و تئوري دموكراسي غربي كه با آن ملت ها را گول زده اند ديگر در ذهن ملت ها جاي ندارد.
براساس اين گزارش، تجمع كنندگان با شعار" سفير صهيونيستي اخراج بايد گردد" ," دموكراسي غربي دروغ است دروغ است" خواستار اخراج سفيران اين كشورها و تجديد نظردرروابط با آنها شدند.
اين سخنران ادامه داد: آنها مي خواهند احساسات ملتهاي مسلمان را جريحه دار كنند زيرا پرونده اسرائيل پيچيده شده و براي اينكه شكست هاي خود را توجيه كنند به اين حركات دست مي زنند و پايه هاي حكومت اسرائيل با يك كلام رئيس جمهور درباره هولوكاست لرزيد.
وي ادامه داد: اينها داعيه آزادي بيان دارند ولي اعتقادي به اين موضوع ندارند و به دنبال اين هستند كه ريشه اسلام را خشك كنند و آن را منزوي كنند و اما بايد بدانند كه تا وقتي كه اسلام با آيه هاي تند جهادي وجود دارد از اصول خود كنار نخواهيم كشيد.
تجمع كنندگان با شعار" واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد" و به آتش كشيدن پرچم كشورهاي اروپايي به تجمع خود پايان دادند.
---------------------------------

گزارش ايلنا از تجمع در مقابل سفارت دانمارك

تهران- خبرگزاري كار ايران

در پي اهانت به ساحت مقدس پيامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفي (ص) در يكي از روزنامه هاي دانماركي عده اي از مردم به همراه دانشجويان از غروب روز دوشنبه در تجمعي اعتراض آميز مقابل سفارت دانمارك انزجار خود را به اين اقدام ابراز كردند.

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا)، تجمع كنندگان كه قرار بود از ساعت 8:30 بعدازظهر روز دوشنبه در مقابل سفارت دانمارك در تهران تجمع كنند يك ساعت زودتر از موعد مقرر در مقابل اين سفارت خانه جمع شدند و نماز مغرب و عشا را برپا كردند. تجمع كنندگان با سر دادن شعارهايي انزجار خود را نسبت به چاپ تصاوير موهن در روزنامه هاي اروپايي اعلام كردند و خواستار برخورد مناسب دولت جمهوري اسلامي ايران با اين اقدام اعتراض برانگيز شدند.
همچنين تجمع كنندگان با حمله به ساختمان سفارت دانمارك ساختمان اين سفارتخانه و اتومبيل هاي آن را به آتش كشيدند. اين تجمع تا پاسي از نيمه شب ادامه داشت.
‏در اين مراسم حاضران با سردادن شعارهاي "هيهات من ذله"،" مرگ بر دانمارك"،"مرگ بر اسرائيل"، الله اكبر و ... نسبت به اهانت به ساحت مقدس پيامبر نور رحمت حضرت محمد مصطفي(ص) در روزنامه هاي دانماركي اعلام انزجار كردند.
در ادامه اين تجمع اعتراض آميز دانشجويان و معترضان در مقابل سفارت دانمارك گروهي از اين افراد به سمت اين سفارتخانه حمله ور شدند اين اقدام با ممانعت پليس مواجه شد.
تجمع كنندگان با شعار "يا حسين" و "هيهات من ذله" به سمت سفارت دانمارك هجوم آوردند كه نيروي انتظامي از هجوم آنها جلوگيري عمل آورد.
در همين حال تجمع كنندگان براي حمله به سفارت از اشيا منفجره دست ساز و سنگ استفاده مي كردند.
در ادامه اين تجمع اعتراض آميز مقابل سفارت دانمارك، تجمع كنندگان با سردادن شعارهاي "لا اله الله "،"محمد رسول الله"،" علي ولي الله"،" سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبرماست"؛ پرچم دانمارك را به آتش كشيدند. همچنين تجمع كنندگان با پرتاب مواد آتش زا و مواد انفجاري دست ساز به سمت سفارت دانمارك، مراتب انزجار خود را نسبت به توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم اعلام كردند.
در حالي كه عده اي از تجمع كنندگان طي هجومي گسترده قصد ورود به سفارت دانمارك را داشتند و از نرده هاي سفارت بالا مي رفتند و نيروي انتظامي براي جلوگيري از وخيم شدن اوضاع با استفاده از گاز اشك آور تجمع كنندگان را متفرق كرد. و از هجوم معترضان به داخل سفارت ممانعت به عمل آورد.
در حالي كه نيروي انتظامي براي جلوگيري از وخيم شدن اوضاع از گاز اشك آور استفاده مي كرد عده اي از تجمع كنندگان به داخل سفارت دانمارك هجوم آوردند و خودروهاي پارك شده در سفارت را به آتش كشيدند.
در حالي كه خبرها حكايت از حضور عده اي از معترضان در داخل سفارت دانمارك مي كرد رئيس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا" اعلام كرد كه سفارت دانمارك از كليه معترضان تخليه شده است و هيچ فردي از تجمع كنندگان داخل سفارت نيست.
بر اساس اين گزارش،سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با حضور در بين تجمع كنندگان خطاب به آنها گفت: براساس صحبت هاي صورت گرفته با دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور، ايشان خواستار عدم ورود دانشجويان به داخل سفارت دانمارك هستند.
در عين حال طلايي در گفت وگو با خبرنگار ايلنا اعلام كرد: در جريان تجمع دوشنبه شب مقابل سفارت هيچ كس دستگير نشده و فقط عده اي زخم هاي سطحي برداشتند.
وي ادامه داد: تمام دانشجويان و افرادي كه به داخل سفارت رفته بودند از اين سفارت خارج شده اند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اطمينان داد كه پليس تدابير لازم را اتخاذ كرده است تا در مقابل ديگر سفارتخانه هاي كشورهاي اروپايي در تهران، حوادثي نظير آنچه كه مقابل سفارت دانمارك اتفاق افتاد رخ ندهد.
---------------------------

گزارش ايلنا از تجمع مقابل سفارت نروژ

تهران- خبرگزاري كار ايران

تجمع اعتراض‌‏آميز دانشجويان و طلاب در اعتراض به چاپ تصاوير موهن و هتك حرمت پيامبر اكرم (ص) در مطبوعات نروژ در مقابل سفارت اين كشور در تهرانت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، از ساعت 19 سه‌‏شنبه (هيجدهم بهمن ماه) معترضين با شعارهاي "الله اكبر", "لا اله الا الله محمد رسول‌‏الله", "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر نروژ" خواستار اخراج سفير و تعطيلي سفارت اين كشور در تهران شدند.
تجمع‌‏كنندگان با پرتاب سنگ، به ساختمان سفارت حمله‌‏ور شدند كه باعث شكسته شدن شيشه‌‏ها شد.
در اين تجمع، معترضين مواد آتش‌‏زا و مواد محترقه صوتي به سمت ديوار سفار ت پرتاب كردند كه با گسترش اعتراضات، مردم تابلوي سفارت نروژ پايين آوردند و آتش زدند.
با حضور نيروهاي امنيتي و انتظامي در مقابل سفارت از حمله مردم به ساختمان سفارت جلوگيري شد.
------------------------------

گزارش ايلنا از تجمع در مقابل سفارت انگليس در تهران

تهران- خبرگزاري كار ايران

جمعي از دانشجويان و مردم تهران در اعتراض به توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم و حمايت از فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي كشورمان روز چهارشنبه (نوزدهم بهمن ماه) در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، جمعيت حاضر با تشكيل حلقه انساني مقابل اين سفارت و دادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا", "مرگ بر اسرائيل", "سفير صهيونيستي اخراج بايد گردد", "هيهات من‌‏الذله", "انرژي هسته‌‏اي حق مسلم ماست" نسبت به عملكرد كشور انگليس درباره استفاده ايران از انرژي هسته‌‏اي اعتراض كردند.
در اين تجمع، معترضين با پرتاب سنگ به سوي ساختمان سفارت، خواستار تجديد نظر در روابط ايران و انگليس شدند.
حضور نيروهاي انتظامي بسيار چشمگير بود و تجمع بدون درگيري به پايان رسيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشات ايلنا از تجمع مقابل سفارت های اتريش، دانمارک، نروژ و انگليس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016