شنبه 22 بهمن 1384

جنتي: اگر از همان اول در مسائل هسته‌يي مي‌ايستاديم، امروز آمريكا خواهان تسليم مطلق ما نبود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

دبير شوراي نگهبان گفت: اي كاش داوطلبانه فعاليت‌هاي هسته‌يي را تعليق نكرده بوديم و مراكز اصفهان و نطنز را به حالت تعليق درنياورده بوديم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) -منطقه خراسان، آيت‌الله احمد جنتي با بيان اين مطلب افزود: پيش از اين، ما براي اعتمادسازي فعاليت‌هاي خود را به طور داوطلبانه تعليق كرديم در حالي كه اگر از همان اول مي‌ايستاديم، امروز آمريكا خواهان تسليم مطلق ما در برابر خود نبود.

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: اين سخن رهبري از همان روز اول بود كه از مواضع خود كناره‌گيري نكنيم و با قاطعيت بايستيم، اما بعضي‌ها اين سخنان را گوش نكردند و حال به اين‌جا رسيده‌ايم، ‌هرچه ما بيشتر كوتاه بياييم آنها پرروتر مي‌شوند؛ هرچه ما بيشتر عقب برويم آنها جلوتر مي‌آيند؛ ما بايد قاطعانه مقابله كنيم.

وي خاطرنشان كرد: رهبر و رييس‌جمهور شجاعانه و دليرانه در تمام صحنه‌ها از حقوق مردم حمايت و دفاع مي‌كنند.

جنتي، با اشاره به تقارن تصويب قطعنامه عليه ايران در شوراي حكام و ايام محرم تصريح كرد: فرهنگ عاشورايي در ميان ملت ما موج مي‌زند، علي‌الخصوص كه در اين روزها مملكت ما رنگ و بوي محرم را به خود گرفته است و مردم تا پاي جان حاضرند از حقوق هسته‌يي خود دفاع نمايند.

دبير شوراي نگهبان، با ابراز تأسف از اقدام برخي روزنامه‌هاي غربي نسبت به چاپ كاريكاتور موهن از پيامبر(ص)، اظهار داشت: اين اقدام احمقانه، يك توطئه از پيش طراحي‌شده بود كه مي‌خواستند مقابل جهان اسلام بايستند، در حالي كه با عكس‌العمل شديد امت مسلمان مواجه شدند.

وي تصريح كرد: اهانت به پيغمبر اكرم (ص) يا كسي كه مردم حاضرند جان و مال و زندگي خود را براي او فدا كنند، عاقبتي جز نابودي براي آنها نخواهد داشت.

جنتي، اين اقدام جهان غرب را ناشي از ناداني و بي‌عقلي آنان دانست و گفت: دنياي عجيبي است، هتاكي به مقدسات اسلام با نام آزادي بيان براي روزنامه‌هاي غربي آزاد است اما همان‌هايي كه دم از آزادي مي‌زنند نمي‌گذارند دختر مسلمان با حجاب به مدرسه برود يا اگر در همان روزنامه بنويسند ماجراي هولوكاست دروغي بوده است، آن را تعطيل مي‌كنند و اجازه انتشار نمي‌دهند.

وي تأكيد كرد: امروز وظيفه امت حزب الله جمهوري اسلامي ايران، لبنان و مردم حزب‌الله تمام دنياست تا عليه استكبار برخيزند و قدرت آنها را سرنگون كنند.

جنتي تصريح كرد: قدرت‌هاي مستكبر دنيا مست غرور حكومتند و نمي‌فهمند كه چه مي‌كنند، حوادث تاريخي در حال تكرار است، اين‌ها همان فرعون‌هايي است كه غرور پادشاهي آنها را از تفكر بازداشته بود و از خدا و همه چيز غافلند.

دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: ما ملت‌هاي مسلمان بايد بيدار باشيم؛ نبايد در مقابل مستكبرين ضعف و ناتواني نشان دهيم چرا كه آنها ناتوانند همان‌طور كه در عراق، افغانستان و فلسطين شكست خوردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، خطاب به آمريكا و قدرت‌هاي مستكبران جهان، با طرح چند سوال مبني بر اين كه مگر نمي‌خواستيد امام (ره) را اعدام كنيد، چرا نتوانستيد؟ مگر نمي‌خواستيد امام (ره) را تبعيد كنيد چرا نكرديد؟ مگر نمي‌خواستيد با نفوذ منافقين وحدت را از بين ببريد، مگر تمام اميدتان بر 18 تير نبود؟ چرا شكست خورديد؟ ادامه داد: مگر مي‌توانيد 70 ميليون ايراني را بكشيد، بكشيد ما كه از كشتن ضرر نمي‌كنيم. مگر شما نفعي مي‌بريد؟ مگر اين مردم جلوي شما نايستادند؟

جنتي، با بيان شباهت‌هاي انقلاب اسلامي از آغاز تا شكل‌گيري و بعد هم پيروزي آن با نهضت عاشوراي حسيني خاطرنشان كرد: پيروزي انقلاب اسلامي همانند واقعه عاشورا پيروزي خون بر شمشير است و همان‌گونه كه امام حسين (ع)‌ در سخنراني در مكه، علما را به حمايت از محرومان و مستضعفان دعوت كردند، امام خميني (ره) نيز با عنوان حمايت از محرومان و مستضعفان انقلاب را برپا كردند و انقلاب ما امروز الگو و نمونه براي دوست و دشمن است.

وي، با اشاره به تقارن 22 بهمن امسال با ايام محرم، تصريح داشت: انقلاب از عاشورا الهام گرفت، متولد شد، رشد كرد و پيروز شد. تمام پايه‌هاي انقلاب در ايام محرم پي‌ريزي شده است، اگر مردم تظاهرات اسلامي داشتند، اگر روحانيون وعظ مي‌كردند، اگر ملت شعار مي‌دادند، همه اين اتفاق‌ها در ايام محرم رخ داده بود و سرانجام پيروزي انقلاب 1357 نيز در ايام محرم محقق شد.

دبير شوراي نگهبان، با تأكيد بر نقش مؤثر مرثيه‌ها و يادآوري عاشوراي حسيني در سنگرهاي دفاع مقدس، بر ايستادگي، مقاومت و ايجاد انگيزه براي رزمندگان، افزود: امروز ما هرچه داريم از حماسه عاشوراست و هرچه خواهيم داشت بازهم از عاشوراست.

وي، در پايان سخنان خود اظهار داشت: امروز براي ايستادگي در مقابل توطئه استكبار بايد با محوريت رهبري و پيرو امر او حركت كرده و از اقدامات دليرانه رييس‌جمهور حمايت كنيم، ما طرفدار شخص نيستيم، بلكه مي‌خواهيم از وطن پاكمان دفاع كنيم.

Copyright: gooya.com 2016