یکشنبه 23 بهمن 1384

عضو كميسيون امنيت ملي: در حال حاضر خروج از NPT در دستور كار جمهوري اسلامي قرار ندارد، ايلنا

- انگلستان عامل اصلي كشانده شدن پرونده هسته‌‏اي ايران به اين مرحله بوده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در خصوص سخنان احمدي‌‏نژاد مبني بر احتمال خروج ايران از NPT گفت:‌‏ در حال حاضر خروج از NPT سياست جمهوري اسلامي ايران نيست و مجلس هم مصوبه‌‏اي در اين باره ندارد.

حشمت الله فلاحت پيشه، نماينده اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار پارلماني "ايلنا"، با بيان اين مطلب، افزود: اتفاقا مصوبه مجلس براساس NPT شكل گرفته است و به معناي به تعليق در آوردن اجراي پروتكل الحاقي در صورت گزارش پرونده هسته‌‏اي ايران به شوراي امنيت است.
وي اضافه كرد: براساس همان مصوبه، دولت اعلام كرد از صبح فرداي جلسه آژانس، فعاليت‌‏هاي داوطلبانه قطع شده و تعليق برداشته شده است اما اين به معناي خروج از NPT نيست.
فلاحت پيشه تاكيد كرد: از مراحل اجرايي كار خبر ندارم اما طبق همان مصوبه دولت بايد غني سازي را آغاز كند و نامه رييس جمهور به معناي آغاز غني سازي است.
وي افزود: ما تا زماني كه احساس كنيم در جهان ديپلماسي و مذاكره مجالي براي دفاع از حق خودمان وجود دارد شركت مي‌‏كنيم، اما اگر احساس كنيم سازمان‌‏هاي بين‌‏المللي به محمل يا محل تهديد تبديل شده‌‏اند آن موقع ممكن است برعكس عمل كنيم و خودمان قيد اين سازمان‌‏ها را بزنيم.
فلاحت پيشه خاطرنشان كرد: ايران وقتي پس از بيست و شش ماه ديد كه اروپايي‌‏ها دارند وقت تلف مي‌‏كنند قيد مذاكره را زد و الان در مورد NPT هم چنين احتمالي وجود دارد و اگر ما ببينيم حضورمان در NPT فقط باعث سوء استفاده مخالفين ماست يعني آنها مي خواهند ما متعهد بمانيم ولي از حقوقمان براساس NPT برخوردار نباشيم خود به خود NPT جايگاه اجرايي خود را ازدست مي‌‏دهد.
وي در عين حال تصريح كرد: آنچه مسلم است اين است كه فعلا سياستي مبني بر خروج از NPT شكل نگرفته است و اين حرف خارج از سياست كلي جمهوري اسلامي است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خصوص سخنان اخير جك استراو درباره مسايل هسته‌‏اي ايران تاكيد كرد: اگر تاريخ پرونده هسته‌‏اي ايران را در دو سال و نيم اخير بررسي كنيد، انحرافي ترين مواضع در اين باره را جك استراو داشته است و اتفاقا هر وقت ايشان موضع ملايمي گرفته است، ما عملكرد سخت وخشني را ديده ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: من معتقدم موضع گيري آقاي استراو به هيچ وجه نبايد باعث ايجاد خوش بيني در سياست خارجي ما شود واتفاقا ايشان هدفش اين است كه يك شي انحرافي را حاكم كنند.
فلاحت پيشه تصريح كرد: انگلستان عامل اصلي كشانده شدن جريان پرونده هسته اي ايران به اين مرحله بوده است و نبايد به صحبتهاي آن خوشبين بود.

Copyright: gooya.com 2016