دوشنبه 8 اسفند 1384

وزير کشور: بمب‌‏گذاري‌‏هاي امروز اهواز و آبادان، يك اقدام ضدامنيتي بود، ايلنا

- سرنخ‌‏هاي اصلي و عوامل ايجاد ناامني در خوزستان شناسايي شده‌‏اند

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور, با اشاره به اينكه بمب‌‏گذاري امروز در اهواز و آبادان يك اقدام ضدامنيتي بوده است, گفت: امروز يك بمب صوتي در دو اداره اين شهرستان‌‏ها منفجر شد و اين انفجارها خوشبختانه تلفات جاني نداشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا, حجت‌‏الاسلام مصطفي پورمحمدي, وزير كشور, در جمع خبرنگاران, افزود: در جريان بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير شبكه‌‏هايي كه محموله‌‏هاي سنگين‌‏تر داشته‌‏اند، شناسايي شدند و اميدواريم با تلاش‌‏هاي صورت گرفته ضريب ايمني را در سطح شهرها افزايش دهيم.
به گفته پورمحمدي, در جريان ايجاد ناامني در خوزستان، سرنخ‌‏هاي اصلي و عوامل اين گروه‌‏ها شناسايي شده‌‏اند.
وي، در خصوص حمايت وزارت كشور از نيروي انتظامي در اجراي برنامه‌‏ها, گفت: امكاناتي براي نيروي انتظامي فراهم شده است كه بخش اعظمي از آن محقق شده و اميدواريم در سال آينده شاهد تحولات قابل قبول در حوزه فعاليت‌‏هاي ناجا باشيم.
وي افزود: در سال آينده ميزان خسارات و تلفات بايد به حداقل برسد و تلاش‌‏هاي صورت گرفته در سال جاري نيز مانع رشد سرسام‌‏آور تصادفات و تلفات ناشي از آن شد.
وزير كشور افزود: بر اساس پيش‌‏بيني‌‏ها و شرايط موجود، در سال جاري در تصادفات بايد شاهد رشد 18 درصدي مي‌‏بوديم؛ اما خوشبختانه اين رقم به كمتر از 2 درصد رشد كاهش يافت.
پورمحمدي, در خصوص تخصيص اعتبار 20 ميليارد توماني از سوي بيمه به راهنمايي و رانندگي، يادآور شد: در مورد اين مصوبه شوراي بيمه بايد تصميم‌‏گيري كند و در جهت تحميل نبوده است.
وي افزود: ناجا با دريافت اين مبلغ نسبت به كاهش تلفات جاده‌‏اي اقدام مي‌‏كند كه به دنبال آن هزينه‌‏هاي بيمه نيز كاهش خواهد يافت.
وزير كشور تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از خودروها بيمه شخص ثالث ندارند و اين امر مشكلاتي فراواني را براي افراد ايجاد مي‌‏كند و نيروي انتظامي بايد با قدرت نسبت به اعمال بيمه شخص ثالث اقدام كند.
وي افزود: نيروي انتظامي نبايد به خودروها اجازه دهد كه بدون بيمه شخص ثالث در خيابان‌‏ها تردد كند و در مقابل راهنمايي و رانندگي، با دريافت اعتبار از بيمه نسبت به حذف نقاط حادثه‌‏خيز اقدام مي‌‏كند, زيرا در حال حاضر تعداد زيادي از افراد به دليل عدم توانايي مالي در پرداخت ديه جرح و فوت، در زندان به سر مي‌‏برند.
وزير كشور, در خصوص عدم تحقق برنامه از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده در سال جاري، خاطرنشان كرد: به دليل همكاري نامناسب صنايع و كارگاه‌‏هايي كه موظف به تحويل خودروها بودند و برخي مشكلات بودجه‌‏اي، اجراي طرح به طور كامل محقق نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در ماه گذشته، 20 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شد كه اگر از ابتداي سال با همين حجم كاري اقدام مي‌‏شد؛ برنامه از رده خارج كردن خودروها فرسوده به طور كامل عملي مي‌‏شد.
وزير كشور, با اشاره به نزديكي ايام چهارشنبه آخر سال, گفت: اين مساله‌‏اي بسيار مهم است كه نمي‌‏توان به سادگي از آن بگذريم و برخورد جدي با متخلفان صورت مي‌‏گيرد.
وي يادآور شد: تعدادي از اين افرادي كه به بهانه چهارشنبه آخر سال، برنامه‌‏هاي نادرست و خوشگذراني‌‏هاي لحظه‌‏اي داشته و ماجراجويي‌ مي‌‏كنند، شناسايي شده‌‏اند.
پورمحمدي, از خانواده‌‏ها خواست كه در روز چهارشنبه آخر سال مراقبت بيشتري از فرزندان خود كنند.

Copyright: gooya.com 2016