پنجشنبه 11 اسفند 1384

گزارشي ‌از دومين روز بررسي لايحه بودجه ‌سال ‪ ۱۳۸۵‬كل كشور در مجلس، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۱‬

مجلس شوراي اسلامي كه از روز چهارشنبه بررسي لايحه بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬كل كشور را آغاز كرده است ، روز پنجشنبه نيز با سخنان نمايندگان موافق و مخالف لايحه بودجه و مصوبات كميسيون تلفيق ، كار بررسي لايحه بودجه كل كشور در سال آينده را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز نيز نقاط قوت و ضعف لايحه بودجه سال ‪ ۸۵‬و همچنين مصوبات كميسيون تلفيق مجلس را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

رييس جمهوري لايحه بودجه سال ‪ ۸۵‬را كه اولين لايحه بودجه دولت نهم است بيست و پنجم دي ماه به مجلس شوراي اسلامي ارايه كرد.

بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬كل كشور بر اساس لايحه‌اي كه دولت تقديم مجلس كرده است، از حيث منابع بالغ بر يك ميليون و ‪ ۹۵۶‬هزار و ‪ ۵۷۲‬ميليارد و ‪ ۱۱۳‬ميليون ريال و از حيث مصارف بالغ بر يك ميليون و ‪ ۹۵۶‬هزار و ‪ ۵۷۲‬ميليارد و ‪۱۱۳‬ ميليون ريال است.

منابع بودجه عمومي دولت از لحاظ درآمدها و واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي ومالي و مصارف بودجه عمومي دولت از حيث هزينه‌هاو تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و مالي بالغ بر ‪ ۶۲۹‬هزار و ‪ ۶۳‬ميليارد و ‪ ۸۰۵‬ميليون ريال است.

بودجه شركت‌هاي دولتي و بانك‌ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و ساير منابع تامين اعتبار بالغ بر يك ميليون و ‪۳۸۵‬ هزار و ‪ ۷۳۰‬ميليارد و ‪ ۶۵۲‬ميليون ريال و از حيث هزينه‌ها و ساير پرداخت ها بالغ بر يك ميليون و ‪ ۳۸۵‬هزار و ‪ ۷۳۰‬ميليارد و ‪ ۶۵۲‬ميليون ريال است.

به گفته رييس جمهوري، "تحرك سيستم و مجموعه اداري" ، "تحرك سيستم بانكي"، "تقويت حضور همه جانبه مردم درعرصه‌ها"،"ارتقا كيفيت فعاليت‌ها"، "تلاش در جهت خودكفايي محصولات اساسي"، "توليد با رويكرد صادرات"، "واگذاري فعاليت‌هاي اقتصادي دولت به مردم" و "محدودكردن سرمايه‌گذاري دولتي" از جمله جهت‌گيري‌هاي لايحه بودجه سال ‪ ۸۵‬است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"صرفه جويي و كاهش هزينه‌هاي غيرضرور" ،" حمايت از صدور خدمات فني و مهندسي و نيروي كار"،"هدفمند كردن يارانه" ،"تشويق به سرمايه‌گذاري خارجي" ،"تلاش براي خودكفايي در صنايع مرتبط با نفت و گاز و پتروشيمي"، "صرفه‌جويي در مصرف انرژي"، "تاكيد بر توليد علم بومي و تحقيقات كاربردي مفيد و حلال مشكلات كشور و رشد و پرورش خلاقيت جوانان ايران زمين" از ديگر جهت‌گيري‌هاي لايحه بودجه دولت نهم عنوان شده است.

" توجه به جوانان، اشتغال، مسكن و ازدواج جوانان"، "توجه ويژه به بخش فرهنگ"، "ارتقاء بودجه بخش‌هاي فرهنگي آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، پژوهش و ساير بخش‌هاي فرهنگي"، "تاكيد دولت بر توسعه صنايع و سرمايه‌گذاري هاي زود بازده"، "توسعه امنيت داخلي و منطقه‌اي" و"تلاش براي اولويت بندي پروژه‌هاي نيمه تمام" از ديگر جهت‌گيري‌هاي لايحه بودجه است كه احمدي‌نژاد هنگام ارايه لايحه بودجه به مجلس، بيان كرده است.

بر اساس آيين نامه داخلي مجلس، ‪ ۱۵‬موافق و ‪ ۱۵‬مخالف هر كدام به مدت ‪ ۲۰‬دقيقه نظرات خود را در مورد كليات لايحه بودجه مطرح خواهند كرد. سپس نماينده دولت در ‪ ۴۵‬دقيقه به دفاع از لايحه پيشنهادي دولت مي‌پردازد.

پس از آن براي كليات راي‌گيري مي‌شود. با تصويب كليات لايحه بودجه، مجلس بلافاصله وارد بررسي جزييات آن خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي ‌از دومين روز بررسي لايحه بودجه ‌سال ‪ ۱۳۸۵‬كل كشور در مجلس، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016