شنبه 12 فروردین 1385

متکی در گفتگو با نشریه اتریشی استاندارد: آمریکا در موقعیتی نیست که به ایران حمله کند، مهر

* ایرانی ها یاد گرفته اند شرایط تحریم را سپری کنند


وزیر امورخارجه در گفتگویی با نشریه اتریشی استاندارد با مسلم خواندن حق ایران در برخورداری از غنی سازی تاکید کرد تحریم ها هم بر اراده ایران تاثیری نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری "مهر" ، " منوچهر متکی " وزیر امورخارجه ایران درباره ارجاع گزارش پرونده هسته ای این کشور به شورای امنیت سازمان ملل و تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم علیه تهران اظهار داشت : " ما معتقدیم که باید از استفاده صلح آمیز هسته ای اطمینان خاطر داشتته باشیم کشور ما از 27 سال پیش تاکنون نحت تحریم های آمریکا بوده است . ایرانی ها یاد گرفته اند که شرایط تحریم را نیز بگذرانند ".

وی در ادامه افزود : "ما به تعهداتمان درباره رعایت و اجرای قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند بوده و هرگز ذره ای کوتاهی نکرده ایم ".

"متکی " در پاسخ به این سوال که آیا از این مسئله که دولت آمریکا گزینه حمله نظامی به ایران را کاملاً منتفی نمی داند نگران هستید ، گفت :" دولت آمریکا در موقعیتی نیست که خود را با بحران دیگری مواجه کند . به همین سبب معتقدیم که آمریکا خود را با یک حمله نظامی دیگر درگیر نمی کند ".

وزیر امورخارجه ایران درباره درخواست شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف غنی سازی اورانیوم از سوی ایران اظهار داشت : "ما غنی سازی اورانیوم در چارچوب قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی را حق مسلم خود می دانیم" .

وی در ادامه تصریح کرد : "ما به هیچ وجه از حق مسلم خود چشم پوشی نخواهیم کرد ".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

" متکی " درپاسخ به سوال خبرنگار استاندارد درباره آنچه که مخفیکاری های 18 سال گذشته در موضوع هسته ای می نامید گفت : بررسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد که ایران تاکنون از قوانین و ضوابط آژانس تخطی نکرده است .

وزیر امور خارجه ایران درباره چگونگی حل و فصل پرونده هسته ای کشورش نیز گفت : ما آماده ایم پیشنهادات زیادی را مطرح کنیم . همانگونه که در نشست ژنو در روز پنج شنبه نیز به مواردی اشاره کردم صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای خود را به هر ترتیب که شده نشان خواهیم داد .

Copyright: gooya.com 2016