شنبه 19 فروردین 1385

ابراهيم يزدي: اصلاح‌‏طلبان ابزار لازم را براي ارتباط با مردم ندارند، ايلنا

- جرياني تحت عنوان جوانگرايي مي‌‏خواهد مجلس خبرگان را در اختيار بگيرد


تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل نهضت آزادي ايران گفت: جرياني تحت عنوان جوانگرايي مي‌‏خواهد مجلس خبرگان رهبري را در اختيار بگيرد كه مشخص نيست چه برنامه و هدفي دارد.

ابراهيم يزدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به انتخابات آتي مجلس خبرگان رهبري، اظهار داشت: جرياني كه با استفاده از امكانات شبه‌‏نظامي توانست در انتخابات گذشته به پيروزي برسد، از هم اكنون سخن از گرفتن خاكريز جديد يعني مجلس خبرگان رهبري مي‌‏كند.
وي تصريح كرد: اين جريان درصدد است با استفاده از هر ابزاري اكثريت مجلس خبرگان را با حضور نيروهاي جواني كه سوابق انقلابي ندارند، در اختيار بگيرد در صورتي كه مجلس خبرگان، مجلس قانونگذاري نيست كه به نيروهاي جوان نيازمند باشد.
يزدي با بيان اينكه تجربه نشان داده است كه مردم از انتخابات مجلس خبرگان رهبري استقبال مي‌‏كنند، افزود: مردم از آنجا كه به درستي نمي‌‏دانند مجلس خبرگان رهبري در طول هشت سال گذشته چه اقداماتي انجام داده است و گزارشي در اين مورد دريافت نكرده‌‏اند، در بي‌‏خبري مانده‌‏اند و نوعي بي‌‏تفاوتي نسبت به شركت در انتخابات خبرگان بر آنها حاكم شده است.
وي تصريح كرد: مردم و نيروهاي سياسي انگيزه‌‏اي براي شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري ندارند، مگر نيروهاي سياسي درون حاكميت كه اين انتخابات اهميت ويژه‌‏اي براي آنها دارد.
دبير كل نهضت آزادي ايران همچنين در مورد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، اظهار داشت: در حال حاضر علايمي دال بر استقبال مردم و احزاب سياسي از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به چشم نمي‌‏خورد.
وي افزود: مردم با عدم مشاركت در انتخابات شوراي شهر گذشته راه را براي يك گروه باز گذاشتند تا بتواند با حداقل آرا به شوراها راه يابد كه اين گروه نتوانست كارنامه قابل قبولي به مردم ارايه كند.
به گفته يزدي، نهضت آزادي ايران در حال بررسي انتخابات مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا است و در آينده مواضع خود را در اين زمينه اعلام خواهد كرد.
وي در اختيار داشتن ابزارهاي مناسب ارتباط مستقيم و ارگانيك با مردم را براي احزاب سياسي ضروري خواند و گفت: احزاب سياسي يا از طريق نشريات و روزنامه‌‏ها مي‌‏تواند با مردم ارتباط برقرار كند يا از طريق برگزاري گردهمايي كه احزاب سياسي خارج از حاكميت از اين ابزارها محروم هستند.
يزدي تصريح كرد: در حال حاضر نهضت آزادي ايران بعد از 44 سال فعاليت سياسي نمي‌‏تواند حتي يك سالن پذيرايي عمومي را براي برگزاري جلسات خود اجاره كند و اداره اماكن چنين اجازه‌‏اي را به هيچ سالني نمي‌‏دهد.
دبير كل نهضت آزادي ايران با بيان اينكه دانشگاه‌‏ها و انجمن‌‏هاي اسلامي براي دعوت از اعضاي نهضت آزادي ايران در برنامه‌‏هايشان با محدوديت‌‏هاي گسترده‌‏اي مواجهند، افزود: بر اين اساس تشكيل يك جلسه در مراكز عمومي مانند ورزشگاه‌‏ها يا برگزاري اجتماعات و راهپيمايي‌‏ها كه طبق قانون اساسي بدون اسلحه آزاد است، براي احزاب امكان‌‏پذير نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يزدي تصريح كرد: حتي اگر اجازه برگزاري تجمعات به احزاب داده شود، از طريق گروه‌‏هاي فشار مانع برگزاري عادي اين تجمعات مي‌‏شوند بنابراين اين مشكل كه اصلاح‌‏طلبان نمي‌‏توانند با مردم ارتباط مستقيم برقرار كنند، مربوط به جو حاكم بر فضاي سياسي است، نه خواست آنان.
وي با انتقاد از تخريب حسينيه دروايش در قم، گفت: شاهد بوديم كه جرياناتي حسينيه دراويش را كه سياسي نيست و تنها عبادي است، تحمل نكردند بنابراين چگونه مي‌‏توان انتظار داشت كه حزبي مانند نهضت آزادي بتواند با مردم ارتباط مستقيم برقرار كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: اصلاح‌‏طلبان ابزار لازم را براي ارتباط با مردم ندارند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016