سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

لاريجاني: غرب به دنبال راه حلي معقولانه نيست، ايلنا

هيچ كدام از كشورهاي عربي منطقه نگراني از برنامه هسته‌‏اي ايران ندارند
تهران- خبرگزاري كار ايران

علي لاريجاني گفت: با اعلام آمادگي براي مشخص كردن دور نماي فعاليت هسته‌‏اي ايران براي غرب گفت: اين بهترين راه حل است اما غرب به دنبال راه حلي معقولانه نيست و شيوه عاقلانه‌‏اي در پيش نگرفته است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در جمع خبرنگاران ادامه داد: آنها به جاي حل مساله صورت مساله را حل مي‌‏كنند، اگر غرب از جهت گيري ايران به سمت توليد بمب هسته‌‏اي نگرانند، مي‌‏توان روند فعاليت هسته‌‏اي ايران را در چارچوب كنسرسيوم بين المللي با حضور تمامي كشورها به پيش برد.
لاريجاني ادامه داد: وقتي پرونده هسته اي ايران را به شوراي امنيت مي‌‏برند، يعني اينكه نمي‌‏خواهند سير اين پرونده در بستري معقول دنبال شود.
وي درباره خبر خوش دوم هسته‌‏اي گفت: آنچه بايد كه براي ملت ايران مهم باشد، اين است كه تولد دانش هسته اي در ايران را مي‌‏توانند جشن بگيرند، گام نخست آن همين زنجيره اي بود كه رخ داد و رييس‌‏جمهور هم آن را اعلام كرد و زنجيره‌‏هاي ديگر هم درحال پيگيري است و هرگاه آنها را انجام داديم، اعلام خواهيم كرد.
لاريجاني با اعلام اينكه مناسبات و منافع چين، اروپا و روسيه در منطقه با آمريكا متفاوت است، تاكيد كرد: نبايد انتظار داشت مواضع آنها بايكديگر يكي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني تاكيد كرد: هيچ كدام از كشورهاي عربي منطقه از جمله عربستان، قطر و بحرين هيچ نگراني از برنامه هسته‌‏اي ايران ندارند.
لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره مانورهاي آينده آمريكا در خليج فارس و درياي عمان نيز گفت: اين مانورهاي نظامي زياد مهم نيستند و نمي‌‏توانند اقتدار ايران تحت تاثير قرار بدهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: غرب به دنبال راه حلي معقولانه نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016