جمعه 8 اردیبهشت 1385

الو سلام تهرانتو، اسد مذنبي

* همانطور که هر چيزي در اين مملکت سقفي دارد از مسئولين تقاضا داريم براي گراني هم سقفي تهيه کنند تا ما بدانيم مايحتاج تا چه حدي گران خواهد شد و براي مخارجمان برنامه ريزي بکنيم!

ـ والله مسئولين حرفي ندارند و حاضرند براي گراني سرپناهي بسازند تا گراني هم سر و ساماني بگيرد اما ميترسند خداي ناکرده اين سقف بر سر شما خراب شود و حالا بيا و درستش کن!

***

* زمامداران حكومت اسلامي از دوست و دشمن ميترسند و در اين بيست وهفت سال مدام از توطئه دشمنان و اقتدار خود درشناسایی و نابودی دشمن سخن گفته اند، می خواستم بپرسم این چه دشمنی است که هر روز شناسایی و سرکوب می شود ولی از بین نمی رود؟

ولله حکومت اسلامی از ترس گل اوت می زند. ميگويند پادشاهي ظالم از شدت ترس هيچ دو شبي را در يكجا نميخوابيد ، تا اينكه روزي شخصي به نزد وي آمد و گفت من تدبيري بلدم كه انسان ميتواند دوست و دشمن را تشخيص دهد مخصوصا سوءقصدكنندگان به جان خود را. شاه ظالم خوشش آمد، آن شخص سر به گوش وي بنهاد و گفت هيچ همچون تدبيري وجود ندارد ولي بهتر است در حضور درباريان هزار دينار به من بدهي تا آنها فكر كنند كه آن تدبير را ياد گرفته ايد. پس ظالم چنين كرد!

***

* وزير محترم آموزش و پرورش ميگويد دريافت پول در مدارس دولتي غيرقانوني است، مسئولان مربوطه ميگويند 10 درصد مالياتهايي که شرکتهاي سازنده اتومبيل ميگيرند غيرقانوني است، عده ديگري ميگويند فروش مرغ بالاي کيلويي 1250 تومان غيرقانوني است و هزاران عمل غيرقانوني ديگر، ميخواهم بپرسم چه کاري در اين مملکت غيرقانوني نيست؟

ـ خنديدن به ريش قانون!

***

ميخواستم بپرسم رهبر فعلي يعني آقاي خامنه اي همان حرفهای رهبر سابق را می يعني امام راحل را میزند و سياستهاي ایشان را ادامه می دهد پس چرا جناحهاي موجود همه رهبر سابق را قبول داشته و دارند ولي بسیاری از افراد و حتي اصولگرایان وحزب اللهي ها یی مثل الله کرم براي حرفهاي آقاي خامنه اي ارزشی قائل نيستند ؟

ـ چون ايشان مثلا مدرن حرف ميزند و جمله هايشان اندكي فعل و فاعل دارد و با نثر فارسي كوچه و بازار حرف ميزند ونعوذبالله طرفدار جامعه مدني ـ ولايي هستند و حتی می گویند با جناب موسیقی و شخص جناب تار نیز سلام و علیکی دارند . ميگويند ملاصدراي شيرازي شبي استاد خويش سيد ميرمحمد باقر معروف به ميرداماد را در خواب ديد و از وي پرسيد يا استاد ، حقیركه جز شاگردي تو كاري نكرده ام و همان حرفهاي فلسفي تو را تكرار ميكنم و همان چيزهايي را ميگويم كه خودت به من آموختي پس چگونه است كه تو بدين مقام رسيده اي و مرقدت امروز زيارتگاه همه جناح هاي امت است ولي در مقابل مرا تكفير ميكنند. ميرداماد جاب داد علتش آن است كه تو فلسفه را بقدري عوام فهم گرفتي كه همه كس آن را ميفهمد ولي من همان مطالب را طوري گفتم كه نه خودم فهميدم و نه ديگرن الي الابد خواهند فهميد!

***

* براي بيمه اتومبيلم به نمايندگي هاي بيمه مراجعه نمودم . گفتند ما کارت بيمه نداريم که بتوانيم اتومبیل شما را بيمه کنيم و هنوز به ما سهميه نداده اند، سئوال اين است که چرا مديران و کارمندان به وظايف خويش در برابر ارباب رجوع آگاه نيستند؟

ـ وقتي ارباب رجوع وظيفه خود را نميداند چطور ميتوان انتظار داشت کارمند وظيفه خود را بداند، زيرا وظيفه شرعي و عرفي امر ميکند که وقتي کارمندي به وظايف خود آگاه نيست ارباب رجوع سر کيسه را شل نموده و امر به معروف نمايد والسلام

***

* با هزاران گرفتاري داخلي ، ملت ايران الان 27 سال است گرفتار قضيه فلسطين ميباشد ميخواهم بپرسم تب فلسطين كي فروكش ميكند؟

ـ تا وقتي كه مسكن مناسب براي آن پيدا شود. ولي گويا تب فلسطين مثل سرماخوردگي در عين سادگي متاسفانه درمان ندارد!

***

الو، جمهوري اسلامي از هر لحاظ مردم را بدبخت و بيچاره و درمانده كرده اما مدام ميگويد اينكارها را ميكند تا آخرت ما خوب باشد و ما آخرت بخير شويم لطفا بنویسی كه سيلي نقد به از حلواي نسيه!

ـ ميگويند درويش ژنده پوشي نزد خواجه اي رفت و گفت اگر من بر در سراي تو بميرم با من چه خواهي كرد؟ خواجه جواب داد تو را كفن خواهم كرد و به خاك خواهم سپرد درويش گفت پس عنايت كن امروز كه من زنده هستم پيراهني به من عطا بفرما و هنگام مرگ مرا بي كفن به خاك بسپار!

***

* در حالي که مهمترين عامل در جذب توريست تسهيلات بانکي و کارتهاي اعتباري است و در دور افتاده ترين دهکده هاي آفريقا نيز کارت اعتباري رواج دارد مملکت ما تنها نقطه بر روي کره زمين است که از اين امر مستثني است وکارت های اعتباری مختص خواص است، به راستي چرا در جمهوري اسلامي کارت اعتباري رواج ندارد؟

ـ چون جمهوري اسلامي در دنيا اعتبار ندارد!

***

* در مرحله سوم رزمايش "والعاديات 2" دو هزار و 60 كيلوگرم انواع نشئه جات كشف شده و 2249 قاچاقچي و 5482 معتاد دستگير شده اند، چرا اسم اين عمليات را والعاديات گذاشته اند؟

ـ چون اين مسايل در مملكت ما عادي است!

***

* بارها گفته ام و چاپ نکرده ايد، شوراي شهر بايد منطقه اي باشد و هر منطقه شوراي شهر جداگانه داشته باشد و از بين آنها شهردار اصلي انتخاب شود تا مشکلات حل گردد!

ـ حالا که يک شوراي شهر داريم يک دنيا مشکلات وجود دارد، واي به روزي که بيست تا داشته باشيم. اما در مورد شهردار اصلي، حق با شماست و شوراي شهر بايد چند شهردار علي البدل انتخاب نمايد تا در صورت به زندان رفتن، بي شهردار نشويم!

***

* يک مقام قضايي به جرايد گفته است که طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامي زباله دزدي جرم محسوب ميشود يعني توي اين مملکت چيز بدرد بخوري جز زباله براي دزدي پيدا نميشود و مردم مجبورند زباله هايشان را نيز قفل بنمايند!؟

ـ احتمال دارد چيزهاي بدرد بخور قبلا توسط دزدان حرفه اي به سرقت رفته و فقط همين زباله باقي مانده باشد. زیاد ناشکر نباشيد فعلا تا براي زباله سيستم آژير خطر نگذاشته اند و در آنها را قفل نکرده اند به همين زباله قناعت بفرماييد تا ببينيم بعدا چه پيش خواهد آمد، خدا کريم است چون ميفرمايد:

خدا گر ز رحمت ببندد دري ـ زند بر درش قفل محکمتري

***

* چند روز قبل تصادف کردم و افسر راهنمايي رانندگي کروکي کشيد به بيمه مراجعه کردم گفتند چون افسر مربوطه شماره کارشناسي اش را ننوشته نميتوانيم رسيدگي کنيم، دو روز است به منطقه راهنمايي و رانندگي شرق مراجعه ميکنم نميتوانم افسر مربوطه را پيدا نمايم اين معنايش چيست؟

ـ معنايش اين است که شما بسيار بخيل تشريف داريد. زيرا اگر دست به جيب مبارکتان ميکرديد و به آن افسر عيالوار ترحم روا ميداشتيد نه خودتان علاف ميشديد و نه ديگران!

***

* خبرگزاري ايرنا گزارش داده بود که مرغ هم به جرگه کالاهاي تعزيراتي پيوست، ما که از اين خبر چيزي دستگيرمان نشد!

ـ معلوم ميشود که شما جز مستمندان بي درد تشريف داريد. باباجان منظور اين است که مرغ يعني همين جناب مرغي که سالهاست با شما قهر کرده نبايد لخت پشت ويترين دراز بکشد. چون ممکن است "محرومين" را تحريک نموده و آنها کار دست خودشان بدهند و منبعد مرغاني که امت محروم و خداجوي را تحريک نمايند به شلاق و زندان محکوم خواهند شد! والسلام.

***

مقام بلند پایه اقتصادی هستم از قول بنده بنویسید که مدیران لایق صنعت و اقتصاد به خارج سفر کرده اند.

- نفرموده اید دست خالی تشریف برده اند یا خیر، بهرحال بقول حافظ :

آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست ......

***

* چرا اکثر ارگانها و نهادها مثل شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت و مجلس خبرگان جلساتشان غيرعلني است؟

ـ چون تصميماتشان غيرعملي است!

***

کار خوب بهاییان خارج از کشور در دفاع از هم کیشان خود در داخل ایران ، دنیا را به پشتیبانی از بهاییانی که در ایران زندگی می کنند واداشته است ، می خواستم بپرسم مگر بقیه مردم ایران درخارج هم کیش ندارند تا از آنان دفاع نموده و خواهان آزادی آنان شوند؟

- هم " کیش " دارند ولی گویا " مات " شده اند!

***

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* از تبريز زنگ ميزنم تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي تبريز نشان داده كه 23 درصد از مردان و زنان ساكن تبريز از انواع بيماري افسردگي رنج ميبرند. ميخواهم بپرسم اين ارقام بيانگر چيست؟

ـ بيانگر اين است كه شهر تبريز تا رسيدن به استاندارد جمهوري اسلامي كه ميزان افسردگي 70 درصد را براي شهرهاي بزرگ تعيين كرده فاصله زيادي دارد، نااميد نشويد خدا با شماست!

***

* دانش آموز بيكار هستم ميخواستم بگويم مجلس تصويب كرده كه به هر بيكار ماهي 20 هزار تومان پول توجيبي بدهند ولي پدر بنده اين مبلغ را نميدهد بفرماييد تكليف من چيست؟

ـ احتمالا پدر شما مصوبات مجلس را مغاير با جيب مبارک ميد. بنابر اين پرونده شما بايد در مجمع تشخيص مصلحت خانواده تان يعني توسط مادر، عمه، خاله و عمو بررسي گردد كه با توجه به تركيب اين مجمع انتظار نميرود به نفع شما راي صادر شود فعلا سوت بزنيد تا بعداچه پیش خواهد آمد!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الو سلام تهرانتو، اسد مذنبي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016