دوشنبه 15 بهمن 1386

موسوی لاری: به دنبال اقليتی قدرتمند در مجلس هشتم هستيم، آفتاب

- در ميان کانديداهای رد صلاحيت شده، افراد مومن و متدين کم نيستند

آفتاب-سميه عظيمی: موسوی لاری که اين روزها چندان هم اميدی به مهلت يافتن اصلاح‌طلبان برای رقابت ندارد، خود زمانی مجری امر انتخابات بوده و شايد بيش از هر شخص ديگری بتواند درباره فضای رقابت انتخاباتی اظهارنظر کند؛ گذشته از اينکه اکنون در راس جريانی قرار گرفته که تحت نام ائتلاف اصلاح‌طلبان تصميم به حضور جدی در انتخابات دارند.

وی در گفتگو با خبرنگار سياسی آفتاب از چند و چون پروژه ردصلاحيت‌ها گفت، از مجريان و ناظران انتخابات سوالاتی کرد و بالاخره اينکه از رياست مجلس هفتم به دليل ضعف در مقابل دولت انتقاد کرد.

* تکليف ۱۷۰ کرسی مجلس از هم اکنون مشخص است

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان درباره هفته‌‌‌ای که پس از اعلام نتايج صلاحيت‌ها بر اصلاح‌طلبان گذشت، گفت: «اصلاح‌طلب‌ها در هفته‌ای که گذشت، روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند و جلسات متعددی درباره موضوع انتخابات داشتند. جلسه ستاد مرکزی ائتلاف اصلاح‌طلبان، کميته سياسی، ستاد و دبيران کل احزاب عمده، جلسه سراسری ستادهای استانی و همچنين ديداری که با آقای خاتمی داشتيم، همه در جهت تبادل نظر در موضوع ردصلاحيت‌ها بود تا به يک جمع‌بندی واحد برسيم».

وی اضافه کرد: «مسئله اصلی ما در اين جلسات اين بوده که هيات‌های اجرايی خيلی راحت و بدون هيچ مانعی مسير انتخابات را به سمتی کشاندند که در بيش از ۱۷۰ کرسی نمايندگی مجلس، هيچ‌گونه رقابتی بين جناح محافظه‌کار و اصلاح‌طلب وجود نخواهد داشت و از هم‌اکنون مشخص است که تکليف اين کرسی‌های مجلس روشن بوده و برنده آنها جريان محافظه‌کار خواهد بود».

موسوی‌لاری در ادامه اظهار داشت: «در بقيه کرسی‌های مجلس، از بين ۱۰۰ تا ۱۲۰ کرسی نيز با تسامح می‌توان از رقابت سخن گفت؛‌ چراکه در بسياری از اين مناطق بازهم کانديداهای اول و دوم ما را حذف کرده‌اند و افرادی هم که از نظر گرايش به ما نزديک‌اند عموما چهره‌های شناخته‌شده‌ای نيستند».

وی با اشاره به اينکه "در چنين فضايی مهمترين سؤال مطرح اين است که ما می‌توانيم حضور پيدا کنيم يا خير؟" افزود: «ما پاسخ به اين سؤال را نه بر اساس ذهنيت‌ها، حدس و گمان‌ها و تخيلات که بنابر داده‌ها و اطلاعات دقيقی می‌دهيم که از همه مناطق کشور در اختيار ستاد قرار گرفته است».

وی با اشاره به گزينه‌های پيش‌روی اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات مجلس هشتم در شرايط کنونی گفت: «با وجود ردصلاحيت‌های گسترده که در ميان کانديداهای اصلاح‌طلب رخ داده، از يکسو اصلاحات می‌تواند همه تلاش خود را در مناطقی که کانديدا دارد به کار بندد و از سوی ديگر می‌توانيم با طرح اين پرسش که وقتی کانديدايی نداريم پس چگونه در انتخابات مشارکت کنيم، خود را از گردونه رقابت کنار بکشيم بدون اينکه انتخابات را تحريم کنيم».

موسوی‌لاری در عين حال اظهار داشت: «البته اصلاح‌طلبان درصددند که فعلا تصميم‌گيری نکنند و با تدبير کارها را به پيش ببرند و منتظر بمانند تا هيات‌های نظارت نيز نظر خود را اعلام کنند.»

* فضای انتخابات با نظر هيات‌های نظارت تغييری نمی‌کند

وی با اشاره به پايان مهلت اعلام نظر هيات‌های نظارت تصريح کرد: «شخصا معتقد نيستم که توسط هيات‌های نظارت تغيير اساسی در فضای انتخابات به وجود آيد. هيات‌های نظارت و اجرايی هم از نظر خاستگاه فکری و هم از نظر نوع ارتباطات با هم يکسان هستند».

وزير کشور دولت اصلاحات اضافه کرد: «اکثريت قريب به اتفاق فرمانداران مسئول برگزاری انتخابات، همان‌هايی هستند که در گذشته در دفاتر نظارتی شورای نگهبان و هيات‌های نظارت کار می‌کردند و امروز در هيات‌های اجرايی نشسته‌اند».

وی افزود: «ردصلاحيت بيش از سه هزار نفر از داوطلبان نمايندگی مجلس هفتم حاصل عملکرد همين هيات نظارتی‌های سابق بود که امروز هيات‌های اجرايی را تشکيل داده‌اند».

موسوی‌لاری در عين حال گفت: «با وجود اين؛ اصلاح‌طلبان برای اينکه حجت را تمام کند و در آينده در برابر اين پرسش قرار نگيرند که چرا عجولانه تصميم گرفتيد، سعی‌شان بر خويشتن‌داری و اجتناب از هرگونه اعلام تصميم در شرايط فعلی بوده است».

وی ادامه داد: «ما با آگاهی از اين واقعيت که هيات‌های نظارت استانی با هماهنگی هيات مرکزی نظارت اقدام می‌کنند تا ۱۳ بهمن ماه صبر کرده‌ايم و از اين پس با اعلام نتايج بررسی هيات‌های نظارت اظهارنظر خواهيم کرد».

موسوی‌لاری ادامه داد: «برداشتمان اين است که از اين پس تکليف روشن خواهد بود و ديگر حالت منتظره‌ای باقی نمی‌ماند؛ گرچه شورای نگهبان حق دارد تا يک‌ماه اظهارنظر کند ولی نتيجه آن نيز از همين ابتدا مشخص است».

* ردصلاحيت شده‌ها بزرگان اصلاحات را از رايزنی‌های بی‌اثر منع می‌کنند

رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به بحث‌های درونی اصلاحات درباره موضوع ردصلاحيت‌ها گفت: «بسياری از کانديداهای ما که مورد بی مهری هيات‌های اجرايی قرار گرفته اند در گفتگوهايشان با ستاد ائتلاف و همين‌طور با بزرگانی که در راس جريان اصلاحات قرار دارند، تاکيد دارند که بزرگان اصلاحات وارد لابی‌ها و رايزنی‌هايی نشوند که تاثيری در روند انتخابات ندارند».

*برنامه انتخابات بر مدار نظر آقايان تنظيم شده است

وی در اين باره افزود: «داوطلبان ردصلاحيت شده اصلاح‌طلب تاکيد می‌کنند که انتقال مسايل به بزرگان نظام به ويژه شخص مقام معظم رهبری بسيار خوب است و کسی با آن مخالفتی ندارد؛ اما با اين اقدام که آقای خاتمی، آقای هاشمی و آقای کروبی وارد چانه‌زنی‌های بی‌حاصل با شورای نگهبان و هيات نظارت مرکزی شوند، مخالف‌اند چرا که شواهد نشان می‌دهد دستگاه اجرايی و نظارت با يک برنامه‌ريزی هماهنگ وارد صحنه شده‌اند و آنچه اتفاق افتاده نشانه‌ای از تنظيم برنامه انتخابات بر مدار مورد نظر آقايان است».

* قانون شکنان از قانون دم نزنند

موسوی‌لاری همچنين در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اينکه "با دور زدن قانون صلاحيت کسی احراز نمی‌شود"، گفت: «قانون‌شکنان نمی‌توانند از دور زدن قانون توسط اصلاح‌طلبان دم بزنند، آنچه که تاکنون از ناحيه دستگاه اجرا به وقوع پيوسته تا همين جا خود قانون‌شکنی است. ردصلاحيت‌های بی‌دليل و به کار گماردن افرادی که از منظر قانون نمی‌توانند در مسئوليت اجرای انتخابات قرار گيرند خود نمونه‌های بارز قانون‌شکنی همفکران آقای کدخدايی است».

* حضور آقای افشار در رياست ستاد انتخابات غيرقانونی است

وی در اين باره تصريح کرد: «حضور آقای عليرضا افشار در جايگاه رياست ستاد انتخابات کشور کاملا غيرقانونی است چرا که طبق نص صريح قانون انتخابات، حضور نيروهای نظامی در هيچ يک از مراحل انتخابات به عنوان مسئول برگزاری انتخابات مجاز نيست و اين اولين قانون‌شکنی آقايان است».

* آقای کدخدايی در قبال حضور نظاميان در انتخابات چه کرده است؟

موسوی‌لاری خطاب به سخنگوی شورای نگهبان گفت: «چرا آقای کدخدايی در مقابل اين قانون‌شکنی‌ها بی تفاوت نشست و اعتراضی نکرد؟ در حالی که اولين قانون‌شکن دستگاه اجرايی است که يک نظامی را به کار گرفته و دومين قانون‌شکن نيز شورای نگهبان است که در مقابل اين اتفاق سکوت اختيار کرده است».

عضو شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز يادآور شد: «تعداد زيادی از نيروهای نظامی در سراسر کشور در هيات‌های اجرايی حضور دارند و آقای کدخدايی که دم از قانون می‌زنند بايد پاسخ دهد که شورای نگهبان در قبال اين قانون‌شکنی چه کرده است. از سويی شورای نگهبان نيز بسياری از نظامی‌ها را در هيات‌های نظارت استانی به کار گرفته که اين خود تکليف را روشن می‌کند».

وی تاکيد کرد: «آقای کدخدايی و شورای نگهبان در پيشگاه ملت در برابر يک داوری روشن قرار گرفته است».

* جناح حذف شده چگونه می‌تواند از حضور سخن بگويد؟

موسوی‌لاری با اشاره به برخی پرسش‌های مطرح شده درباره نحوه انجام تکليف شهروندی از سوی اصلاح‌طلبان در شرايط کنونی انتخابات مجلس هشتم گفت: «موضوعات مربوط به وظايف شهروندی ارتباطی به فعاليت‌های جريانات سياسی ندارد و اموری شخصی هستند؛ چرا که حضور برای يک جريان سياسی به معنای ارائه کانديدا و دفاع از آن است».

وی افزود: «با اين حال، زمانی که در بيش از ۱۷۰ کرسی نمايندگی مجلس هيچ امکان رقابتی بين جريان‌های سياسی کشور وجود ندارد جريان حذف شده چگونه می‌تواند از حضور سخن بگويد؟!»

* جريان اصلاح‌طلبی ريشه در متن انقلاب دارد

موسوی‌لاری تاکيد کرد: «جريان اصلاح‌طلبی با همه وجود به دنبال حضور در انتخابات رقابتی است چراکه اين جريان ريشه دارترين جريان سياسی متن انقلاب است که قبل از انقلاب و در عرصه مبارزه، بعد از پيروزی انقلاب و در مسئوليت‌های مختلف، در دفاع مقدس و عرصه جهاد و همچنين در عرصه‌های مديريتی مختلف سازندگی حضوری جدی و در خور داشته است».

* رقيب ما در تعريف انتخابات سابقه دار است

وی اضافه کرد: «خوب است آقايان پاسخ دهند که منظورشان از حضور و رقابت چيست! چرا که رقيب ما سوابقی در تعريف انتخاب دارد. زمانی شعار آقايان "سه کيلو گلابی" بود. بدون شک اگر با اين تعريف انتخابات را محک بزنيم رقابتی و پرشور خواهد بود».

* محافظه‌کاران از رأی اصلاحات وحشت داشتند

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره رأی پايين کانديداهای اصلاح‌طلب درصورت تاييد صلاحيت گفت: «اگر جريان محافظه‌کار به رأی خود اطمينان داشت و از رأی اصلاح‌طلبان نگرانی نداشت، اقدام به حذف آنها نمی‌کرد».

وی ادامه داد: «اينکه عده زيادی از کانديداهای اصلاح‌طلب را بدون هيچ مدرکی از گردونه رقابت حذف می کنند نشانه وحشت جريان محافظه‌کار از آرای جريان اصلاحات است».

موسوی‌لاری برای نمونه به ردصلاحيت حيدری، نماينده سابق تفرش اشاره کرد و گفت: «دليل ردصلاحيت آقای حيدری که اتفاقا از نمايندگان مجلس ششم هم نبوده، محکوميت قضايی عنوان شده است درحالی که وی تاکيد دارد تاکنون حتی به عنوان شاهد هم به محاکم قضايی نرفته و پس از طرح اين موضوع با مسئولان اين پاسخ را شنيده که به ما هم گزارش شده است».

*عملکرد صداوسيما به ضرر جريان محافظه‌کار تمام خواهد شد

وی افزود: «بسياری از کانديداهای اصلاح‌طلب از چهره‌های شناخته شده جامعه هستند، چگونه ممکن است که توان رقابت با کانديداهای جناح محافظه‌کار را نداشته باشند. درست است که برخی چهره‌ها در تلويزيون بيشتر مطرح می‌شوند اما اين به معنای گرايش بيشتر مردم نخواهد بود. مردم از جانبدارانه عمل کردن تلويزيون و طرح برخی چهره‌ها به صورت غيرقانونی دل خوشی ندارند و نسبت به سوءاستفاده از امکانات عموی حساس هستند و اين به ضرر آن جناحی است که محل اين ظن است».

وی خاطرنشان کرد: «آقای ناطق‌نوری بعد از شکست در انتخابات دوم خرداد، دليل اصلی اين شکست را تبليغات مشمئزکننده تلويزيون از خود دانست و اين نشان می‌دهد که مردم مسايل را به خوبی درک می کنند و بلافاصله عکس العمل نشان می‌دهند».

موسوی‌لاری تاکيد کرد:‌ «نقطه قوت کانديداهای اصلاح‌طلبی چون دکتر عارف اين است که از چهره های علمی شناخته شده‌ای در سطح بين المللی هستند و وی معاون اول دولتی بوده است که کارنامه درخشان آن دولت پيش‌روی مردم است. آقايان مجيد انصاری، اسحاق جهانگيری و دکتر سيد محمد صدر نيز از چهره‌های علمی و مديريتی کشور هستند که حضور آنها در دولت اصلاحات و خدمات ارزنده آنها و ديگر همکارانشان نيز از ياد و خاطره جامعه نرفته است».

* مردم خاطره شيرينی از دولت اصلاحات دارند

وی افزود: «مردم، دولت اصلاحات را يک دولت قوی و دارای برنامه می‌دانست که خدمات اقتصادی و سياسی آن و شرايط مناسب آن دوره کاملا در ذهن ملت است. مردم در عمق وجدانشان از خاتمی و دولت او دفاع می کنند و تبليغات يک‌جانبه رسانه ای چون صداوسيما نيز نه تنها به ضرر اصلاحات نيست بلکه به ضرر جريان محافظه‌کار تمام خواهد شد».

موسوی‌لاری ادامه داد:‌ «مردم خاطره شيرينی از اصلاحات دارند و اين علی‌رغم همه فحاشی‌هايی است که عليه اصلاح‌طلبان صورت می‌گيرد».

* ائتلاف اصلاح‌طلبان ۹۰ درصدی است

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در ادامه درباره اظهاراتی مبنی بر اينکه "ائتلاف اصلاح‌طلبان يک ائتلاف شکننده است"، گفت: «اتفاقا اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس هشتم، ائتلاف را در سطح بالايی تجربه کرده‌اند و اين در حالی است که جريان مقابل ما پس از مدت‌ها تلاش برای رسيدن به ائتلاف، همچنان درگير گروه‌های هم وزنی است که کاملا رودرروی هم قرار دارند.»

وی افزود: «ائتلاف ۶+۵، ائتلاف محسن رضايی، قاليباف و لاريجانی، ائتلاف حزب‌الله و تشکيلات وابسته به آن، ائتلاف اصولگرايان مستقل که از چهره‌های شاخص اصولگرايی شکل گرفته است، همگی وزنی برابر هم دارند و اين در حالی است که در جريان اصلاح‌طلبی تنها يک ستاد ائتلاف وجود دارد که ۹۰ درصد اصلاح‌طلبان را دربر می‌گيرد».

موسوی‌لاری درباره جريانات ديگری که تحت نام اصلاحات دست به تشکيل جبهه و ائتلاف زده‌اند، ‌گفت: «اينکه يک نفر که معلوم نيست از طرف چه جريانی اعلام موجوديت کرده، خود را يک ائتلاف بنامد قابل مقايسه با ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نيست».

وی اضافه کرد: «اکنون يک ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان بيشتر وجود ندارد که از احزاب رسمی کشور چون انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی مدرسين دانشگاه‌ها، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، حزب کارگزاران سازندگی، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب تشکيل شده و مرکز ثقل آن مجمع روحانيون مبارز و چهره‌های چون آيت الله موسوی خوئينی‌ها، آيت الله توسلی و سيد محمد خاتمی است».

* ائتلاف اصلاح‌طلبان، اعتماد ملی را هم با خود دارد

موسوی‌لاری درباره حزب اعتماد ملی نيز گفت: «اعتماد ملی که در رأس آن جناب آقای کروبی قرار دارد يک حزب اصلاح‌طلب مورد احترام و شناخته شده است که با اين استدلال که می‌خواهد با تابلوی خود فعاليت کند جداگانه اقدام به حضور کرده است».

وی با اشاره به اينکه اين موضوع به معنای دوگانه يا چندگانه بودن نيست، گفت: «اگر شرايط به سمتی رفت که ما توانستيم ليستی ارائه دهيم همگان خواهند ديد که ليست ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و فهرست اعتمادملی تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت؛ همان‌طور که اکنون در دفاع از کانديداهای ردصلاحيت شده جناب آقای کروبی پيشگام هستند.»

* کسی انتظار اصلاح‌طلبانه بودن مجلس هشتم را نداشته باشد

وزير کشور سابق در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه "اگر مجلس هشتم، مجلسی اصلاح‌طلب باشد آيا توان حرکت و فعاليت تاثيرگذار در شرايط کنونی خواهد داشت؟" گفت: «ما نبايد به هيچ وجه انتظار داشته باشيم که مجلس هشتم مجلسی اصلاح‌طلب باشد. چينش‌ها اکنون تمام شده و بيش از ۱۷۰ کرسی مجلس در اختيار جريان محافظه‌کار قرار دارد و بيش از ۶۰ درصد مجلس شکل گرفته است».

* به دنبال اقليتی قدرتمند در مجلس هشتم هستيم

وی تاکيد کرد: «در فرصت باقی مانده تنها ممکن است تعدادی از افراد ردصلاحيت شده به صحنه انتخابات بازگردند که می‌توانند اقليتی قدرتمند را در مجلس هشتم شکل دهند».

موسوی لاری با تاکيد بر اينکه "مجلس هشتم مجلس اصلاح‌طلب نخواهد بود"،‌ افزود: «اميدی نداريم که هيات‌های نظارت آرايش انتخاباتی را به گونه‌ای تغيير دهند که رقابت جدی رخ دهد».

وی در پاسخ به اين سوال که "مگر اقليت مجلس هفتم را نيز اصلاح طلبان تشکيل نمی‌دادند؟" اظهار داشت: «اقليت اصلاح‌طلب مجلس هفتم اگرچه حضورش بسيار مفيد بود اماصدايش رسا نبود ولی با اين حال در بسياری از مراحل توانست صدای يکدست مجلس هفتم و دولت نهم را بشکند و صدايی متفاوت را نيز از مجلس به گوش ملت برساند».

* سکوت مجلس هفتم در قبال عملکرد دولت نهم تعجب‌آور بود

رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با اشاره به مشکلات ناشی از حاکميت يکدست گفت: «مشکلات اقتصادی کشور در کنار تصميمات ناپخته‌ای چون انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزی کشور، تعطيلی پروِِژه‌های عظيم در منطقه عسلويه که حاصل آن مشکلات گاز و ورشکستگی بسياری از کارخانه ها و صنايع است به همراه بی‌اعتباری جمهوری اسلامی در مجامع بين‌المللی محصول حاکميت تفکری است که تنها وظيفه دولت را اين می‌داند که پول در جيبش بگذارند و به استان‌ها برود و به سبک کميته امداد به مردم پول برساند».

وی با اشاره سکوت تعجب برانگيز مجلس هفتم در قبال عملکرد دولت نهم گفت: «مجلس در قبال دولتی سکوت کرد که تناقضات آن مثنوی هفتادمن کاغذ است. در بحث ارتقای امنيت اجتماعی ديديم که خودشان به خودشان انتقاد می‌کردند. شعار نفت بر سر سفره‌های مردم با وجود رشد کلان قيمت نفت، به بدتر شدن وضعيت معيشتی مردم انجاميد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسوی‌لاری ادامه داد: «دولت نهم حتی درباره مرزهای کشور نيز ندانم کاری‌های بی‌نظيری داشت که مجلس در برابر آنها منفعل ماند. اظهارنظر درباره سهم ما از دريای خزر در تاريخ کشور کم‌سابقه بود. نحوه حضور ما در کنفرانس شيوخ خليج فارس با بيانيه‌ای که خواستار پايان اشغالگری ايران در جزايری بود که متعلق به ايران است و سخنرانی زير تابلويی که خليج فارس را خليج عربی خوانده بود به هيچ وجه قابل توجيه نبود ولی کسی از دولت در اين موضوعات توضيح نخواست».

* حدادعادل از موضع ضعف برای چاره‌حويی مزاحم رهبری شد

وی اضافه کرد: «در بارزترين نقطه ضعف مجلس، رييس مجلس هفتم از موضعی کاملا انتخاباتی و ضعيف در مقابل قانون‌شکنی رييس جمهور به جای اينکه از اختيارات قانونی اش استفاده کند و رييس جمهور را به مجلس بخواند، برای چاره‌جويی مزاحم رهبر انقلاب می‌شود».

موسوی‌لاری افزود: «حدادعادل با اين اقدام خود مجلس هفتم را از انجام وظايف قانونی خود عاجز و ناتوان نشان داد».

وی در عين حال گفت: «تصور کنيد در چنين مجلسی، چنانچه حتی اقليت کم قدرت متفاوت هم نبود، در اين صورت اتفاقاتی از اين بدتر نيز ممکن بود به وقوع بپيوندد؛ در حالی که همين اقليت با نطق‌های خود در بسياری مواقع توانستند مديران دولتی را وادار به تمکين به رای مجلس کنند».

* هيچ انسان فرهيخته‌ای از زهر قلم به دستان دولت نهمی مصون نمانده است

عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه با اشاره به نطق‌های تند روزهای گذشته نمايندگانی چون الياس نادران و موسی قربانی عليه کانديداهای ردصلاحيت شده اصلاح‌طلب گفت:‌ «از افرادی چون آقای نادران، روزنامه کيهان، سخنگوی دولت و همسر وی بهتر از اين ادبيات نمی‌توان سراغ داشت. در طول سه سال گذشته ما به بيان اين افراد عادت کرده‌ايم. بدون شک از کوزه همان برون تراود که در اوست».

وی افزود: «ادبيات افرادی چون آقای نادران و آقای قربانی ادبيات دولت نهم است. طی اين چند سال اخير، سايت رجانيوز به زمين و زمان فحاشی کرده و هيچ انسان فرهيخته‌ای از قلم زهرآگين اينان مصون نمانده است».

موسوی‌لاری خطاب به اين افراد گفت: «بحث ما با شما درباره فضای انتخاباتی صرفا مربوط به کانديداهايی نمی‌شود که مخاطب سخنان و اتهامات شما هستند، بلکه در ميان بيش از دو هزار کانديدای ردصلاحيت شده کم نيستند افراد مومن و متدينی که ربطی هم به اصلاحات ندارند اما بدون هيچ دليلی صلاحيت‌شان رد شده است. خانم دکتر تدين جانباز جنگ تحميلی که از افراد فرهيخته و تحصيلکرده نيز هست به اتهام عدم التزام به اسلام ردصلاحيت شده درحالی که وی دارای سوابق روشن رشادت در مقاومت خرمشهر است».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوی لاری: به دنبال اقليتی قدرتمند در مجلس هشتم هستيم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016