پنجشنبه 19 اردیبهشت 1387

تجمع اعتراضی دانشجويان در اعتراض به سياست های وزارت علوم، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: دانشجويان ۳ دانشکده در مقابل وزارت علوم تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجويان دانشکده های شريعتی، وليعصر و شمسی پور در اعتراض به سياستهای وزارت علوم مبنی بر تغيير ساختار علمی اين دانشکده ها وتبديل آنها به آموزشکده از ساعت ۱۲ ظهر ديروز در مقابل ساختمان وزارت علوم در شهرک غرب تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار پاسخگويی مسئولين وزير علوم شدند.

وزارت علوم اخيرا طی بخشنامه ای ضمن واگذاری مديريت اين دانشکده ها به آموزش و پرورش، درجه علمی اين دانشکده ها را به آموزشکده و مدرک کارشناسی دانشجويان را به مدرک معادل و مدرک کاردانی را به ديپلم تبديل کرده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، در تجمع ديروز دانشجويان که تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه داشت، دانشجويان شعارهايی نظير “دانشجو دانشگاه می خواهد”، “دانشجو ميميرد ذلت نمی پذيرد”، “ما ديپلم تکميلی نمی خواهيم نمی خواهيم”، “يک دو سه وزير بايد عوض شه”، “ما منتظر جواب هستيم هيچ جا نميريم همينجا هستيم”، “سال شکوفاييه! پيشرفت نه پسرفت!” و “وزير جواب بده وزير جواب بده”، سر دادند. ماموران نيروی انتظامی اطراف ساختمان وزارت علوم را محاصره کرده و مانع ورود دانشجويان به داخل ساختمان وزارت علوم شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در تجمع ديروز، در ابتدا دانشجويان دانشکده دخترانه شريعتی و وليعصر در مقابل وزارت علوم تجمع کرده و از دانشجويان دانشکده پسرانه شمسی پور خواستار حمايت شدند. پس از کمتر از يک ساعت دانشجويان دانشکده شمسی پور به آنها پيوستند و با هم همصدا شدند. مسئولين وزارت علوم که انتظار اعتراض گسترده دانشجويان را نداشتند بارها خواستار خاتمه دادن به تجمع دانشجويان شدند.

لازم به يادآوری است دانشجويان دانشکده شريعتی از دو روز گذشته در کلاسهای درس حاضر نشده اند و دانکشده در حال تعطيلی می باشد. دانشجويان اين سه دانشکده اعلام کرده اند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع اعتراضی دانشجويان در اعتراض به سياست های وزارت علوم، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016