پنجشنبه 24 اردیبهشت 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادى خواستار آموزش زبان هاى ملى در ايران شد

تورنتو7 -11 مي

وى با اشاره به تبعيض زبانى در ايران گفت: "ما تبعیض در مورد زبان هم داریم ...زبان رسمی فارسی ولی آیا نمیشه کسایی که کرد و آذری و بلوچ هستن نمیشه دو زبان رو به اینها یاد بدیم ؟ چیزی که بارها و بارها درخواست شده ...طبق تحقیقات بچه هایی که توی شهرستان هستن يك پنجم بچه هایی هست که در تهران هستن آيا نباید به بچه ها یاد داد که سو میشه آب ! تمام اینا مشکل لکنت زبون برای بچه ها میشه ...."

شيرين عبادي و رضا براهني

وي روز شنبه بعد از ظهر در يك دور بحث و گفتگو در سالن هارت هاوس در دانشگاه تورنتو شركت كرد. پس از برنامه ميزگرد او در برنامه اي كه از سوي انجمن قلم كانادا به افتخار وي ترتيب داده شده بود شركت كرد. هارون صديقي طي سخناني كوتاه برنامه را گشود و سپس جاي خود را به دكتر رضا براهني استاد رشته ادبيات تطبيقي دانشگاه تورنتو و رئيس سابق انجمن قلم كانادا سپرد. دكتر براهني ضمن ابراز خوشحالي به خاطر دريافت جايزه نوبل توسط خانم عبادي با اشاره به همكاري هاي وسيع شيرين عبادي با جمع مشورتي، تهيه متن 134 و امضاي آن اهميت و تاثير عملكرد شيرين عبادي را گوشزد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سپس شيرين عبادي كه كلام خود را با برشمردن جايگاه دكتر رضا براهني آغاز كرد، او را استادي دانست كه خود بسيار از او آموخته است. وي در عين حال به همكاري خود با كانون نويسندگان اشاره كرده و كانون را يك سازمان مهم آزادي بيان در ايران دانست.





















Copyright: gooya.com 2016