جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وينگادا: ساده و حرفه‌ای هستم، فقط من مسوول ناکامی‌های پرسپوليس نيستم، ايسنا

- اميدوارم پرسپوليس درس گرفته باشد

سرمربی سابق تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: بسيار متاسفم که در زمان باخت مسوولان پرسپوليس من را تنها گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نلو وينگادا که برای دريافت مطالباتش از باشگاه پرسپوليس در تهران به سر می‌برد، در تازه‌ترين اظهارات خود گفت: شکی نيست در فوتبال زمانی که يک تيم می‌بازد تقصيرها به گردن سرمربی است. اما، در برد بسياری خود را سهيم می‌دانند. اما، تنها مسوول ناکامی پرسپوليس من نبودم و دوست دارم مسوولان همان طور که در پيروزی‌ها خود را سهيم می‌دانند در شکست‌ها هم مسووليت بپذيرند. متاسفم که برخی افراد در داخل خود باشگاه مسايلی را به وجود می‌آورند و عليه من صحبت می‌کنند. از نظر من بازيکنان به تنهايی ستاره نيستند و اين تيم است که بايد ستاره باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: در شرايطی پرسپوليس را تحويل گرفتم که با سختی برای موفقيت در ليگ برتر تکاپو می‌کرد و ليگ قهرمانان آسيا هم به تازگی آغاز شده بود و انتظارات زيادی وجود داشت. من تقصيرات ناکامی تيم را به گردن می‌گيرم اما، ديگران هم نبايد از زير بار مسووليت شانه خالی کنند.

وينگادا ادامه داد: زمانی که به پرسپوليس آمدم هدايتی و ساير مديران قول حمايت از من دادند در ابتدا همه چيز خوب بود در ادامه شرايطی به وجود آمد که کنترل کار را از دست من خارج کرد.

وی درباره‌ی اظهارات خوردبين مبنی بر عدم استفاده از باقری و توره و مقصر جلوه دادن وينگادا در شکست مقابل بنيادکار نيز گفت: ما در بازی مقابل الشباب هم باقری و توره را نداشتيم اما، پيروز شديم. چگونه می‌توانستم باقری را که يک ماه دور از ميدان بوده است، بازی دهم يا توره‌ای که به دلايل انضباطی محروم شده بود را به زمين بفرستم. برای اين کار بايد چشمم را به روی بی‌انضباطی‌های او می‌بستم واين کار يعنی بی‌احترامی به کل مجموعه‌ی پرسپوليس.

وينگادا افزود: کريم باقری بعد از يکی از باخت‌های پرسپوليس به دلايل فنی نيمکت نشين شد و بعد از دو هفته اعلام کرد که به دليل مصدوميت کمر نمی‌تواند در تمرين‌ها شرکت کند. بعد ازآن هم هيچ‌گاه ديگر به تمرين‌ها بازنگشت تا آمادگی مجدد خود را اعلام کند. نمی‌دانم چگونه بايد به بازيکنی که در تمرين‌ها حضور نداشت شانس بازی می‌دادم. علی کريمی هم زمانی که مصدوم شد بر روی نيمکت رفت. اما، با کريمی صحبت کردم و او پذيرفت که من در نيمکت نشين کردن او حق داشتم و بدين ترتيب بار ديگر به ترکيب تيم بازگشت.

سرمربی سابق پرسپوليس خاطرنشان کرد: من هم از شکست‌های تيم و همچنين ناراحتی تماشاگران بسيار غمگين هستم. اما، اميدوارم اعضای باشگاه و تيم به جای مصاحبه و فرار از مسووليت به حمايت از پرسپوليس بپردازند تا مدتی حمايت دو طرفه ميان مسوولان باشگاه و من وجود داشت. اکنون نبايد شرايط تغيير کند.

وينگادا ادامه داد: می‌پذيرم که پرسپوليس در طول فصل افت و خيزهای فراوانی داشت و ما نتوانستيم در نهايت به ثبات برسيم. اما، من تنها چهار ماه در اين تيم بودم و کار دشواری داشتم. اگر ما در تمام بازی‌ها مانند ديدار مقابل الشباب و الغرافه عمل می‌کرديم اکنون شرايط بسيار بهتری داشتيم.

وينگادا خاطرنشان کرد: پرسپوليس نقاط ضعفی داشت که قطبی و پيروانی هم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. از جمله‌ی آنها مشکل در دفاع چپ پرسپوليس بود که اطمينان دارم در فصل آينده مسوولان اين فرصت را خواهند داشت که تيم بهتری را مهيا کنند.

وينگادا درباره‌ی ماجرای اخراج افشين پيروانی هم گفت: اين تصميمی بود که انصاری‌فرد گرفت و من در اين زمينه حرفه‌ای عمل کردم و تصميم مديرعامل باشگاه را پذيرفتم. من در اين زمينه دخالتی نداشتم و شايد مشکلی از قبل وجود داشته است که مديرعامل اين تصميم را گرفت و من هم به عنوان يک مربی حرفه‌ای آن را پذيرفتم اما، اطمينان دارم که به بحث نتايج پرسپوليس ارتباطی نداشت.

سرمربی سابق پرسپوليس خاطرنشان کرد: حضور در پرسپوليس درس‌های بسياری برای من داشت و اميدوارم باشگاه پرسپوليس هم همين‌گونه درس گرفته باشد تا در فصل آينده حداقل حاشيه‌های خود را کاهش دهد. اميدوارم خانواده‌ی پرسپوليس در فصل آينده قهرمانی ليگ برتر را از آن خود کند.

وی افزود: اگر باز هم زمان به عقب بازگردد سرمربيگری پرسپوليس را قبول می‌کنم و هيچ‌گاه از حضور در ايران تاسف نخواهم خورد. چرا که برخورد باشگاه و هواداران به خصوص در نخستين روزهای کاری‌ام و بازی مقابل استقلال برايم خاطره‌انگيز است. در هر صورت نتايج آن طوری که می‌خواستم رقم نخورد.

وينگادا درباره‌ی دريافت دستمزد کامل خود نيز گفت: تمام پولم را نگرفتم و يک فرد ساده و حرفه‌ای هستم. برخی افراد در روزنامه‌ها نوشته بودند که من شبانه از ايران فرار می‌کنم اما، می‌بينيد که در ايران هستم و اميدوارم ظرف چند روز آينده در جوی دوستانه باقی مانده‌ی پولم را هم دريافت کنم.در هر صورت اين روزها سرم بسيار شلوغ بود و اميدوارم در چند روز ديگری که در ايران خواهم بود، سری به شيراز بزنم و از نزديک پرسپوليس را ببينم.

وينگادا خود را در پرسپوليس يک مربی ناموفق ناميد و گفت: در هر صورت آنچه که از بازيکنان پرسپوليس ديديم، بسيار پرافت و خيز بود. عملکرد بازيکنان در بازی مقابل الشباب با بازی مقابل بنيادکار به هيچ عنوان قابل مقايسه نبود. هر چند که من معتقدم در بازی مقابل بنيادکار هم اگربازيکنی غير از ريوالدو در آن صحنه زمين می‌خورد، داور اعلام پنالتی نمی‌کرد و يا از هندبال بازيکنان ازبکستانی در محوطه‌ی جريمه‌ی خودی چشم پوشی نمی‌کرد. آن وقت شايد پرسپوليس به گل می‌رسيد و حداقل در وقت اضافه کار را تمام می‌کرد.

وينگادا ادامه داد: من معتقدم پرسپوليس در برخی پست‌ها مشکل اساسی دارد و به عنوان يک مربی حرفه‌ای حاضرم تا زمانی که در تهران هستم، در اين زمينه به باشگاه پرسپوليس مشاوره دهم. چرا که با تغييرات در اين پست‌ها و افزايش ظرفيت بازيکنان پرسپوليس می‌تواند در فصل آينده قهرمان ليگ ايران شود، چرا که بازيکنان بسيار خوبی در فوتبال ايران هستند که کيفيت بازی در پرسپوليس را دارند.

وی در پايان گفت: يکی از مشکلات من در پرسپوليس مصدوميت بازيکنان بود. چرا که بازيکنان جايگزين هم آن توانايی و کيفيت لازم را به خصوص برای حضور در ليگ قهرمانان آسيا نداشتند. مصدوميت محسن خليلی بهترين گلزن تيم که هشت ماه از ميدان دور بود، ضربات بسياری به ما زد و اميدوارم با تجارب اين فصل باشگاه پرسپوليس در فصل آينده با يک يارگيری مناسب در فوتبال ايران افتخار کسب کند. من همواره طرفدار و دوستار پرسپوليس باقی می‌مانم.





















Copyright: gooya.com 2016