دوشنبه 4 اسفند 1382

درگذشت سهراب علی آبادی، مدیر انتشارات نوید، پيام تسليت مسئولين انتشارات خاوران، آرش و باران

اندوهگساری

سهراب علی آبادی، مدیر انتشارات نوید، دیگر در میان ما نیست. سرطان او را با خود برد و ما را با اندوه از دست دادن یک دوست و همکار وانهاد.

در سالهایِ سرکوبِ خونین پس از خرداد 1360 ، سهراب از اولین کسانی بود که به اهمیت کار فرهنگی یِ نشر کتاب در خارج از کشور پی بُرد و آن را با همه یِ دشواریهای اش، مجدّانه پیگیری کرد. ده ها کتاب از نویسندگانی که کوشش می کردند با قلم خود به پیکر مجروح و خسته یِ جامعه یِ تبعیدیان ایرانی، کمی توان ببخشند، منتشر کرد. همواره با کوله باری از کتاب، شهر به شهر و کشور به کشور سفر می کرد تا کالایی را که با خون دل تولید کرده بود به خریداران نه چندان زیادش عرضه کند. در همه یِ سالهای تلاش فرهنگیاش، هیچ چیز در باور عمیق او به اهمیت کاری که می کرد، خللی وارد نیاورد.

سهراب همواره در کنار دوستانی بود که همچون او به این کار دشوار روی آورده بودند. بیشتر ناشران ایرانی در اروپا با او و در کنار او این کار را شروع کردند و از همکاری دوستانه یِ او برخوردار شدند. از اولین کسانی بود که بر پاشنه یِ آشیل نشر خارج از کشور، یعنی پخش کتاب در شرایط پراکندگی یِ وسیع ایرانیان در کشورهای مختلف، انگشت گذاشت و یکی از مبتکرین هر حرکت جمعی از سویِ ناشران برای حل این معضل بزرگ بود.

پایان زندگی یِ سهراب سخت تلخ بود. پایانی که او سزاوراش نبود. و این تلخی یِ از دست دادن او را، برای ما دوستانِ همکارش دوصد چندان می کند.

ما خود را در اندوه خانواده سهراب، به ویژه توران، نیما و نوید عزیز شریک می دانیم.

بهمن امینی (انتشارات خاوران)
مسعود فیروزآبادی (انتشارات آرش)
مسعود مافان (نشر باران)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4951

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درگذشت سهراب علی آبادی، مدیر انتشارات نوید، پيام تسليت مسئولين انتشارات خاوران، آرش و باران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016