پنجشنبه 22 تير 1385

فصلنامه فرهنگی - ادبی باران منتشر شد

شماره ی ۱۱و۱۲ فصلنامه ی فرهنگی- ادبی باران منتشر شد.
فصل نخست اين شماره از فصلنامه‌ی باران، که با يادداشت مسعود مافان، مدير مسئول اين فصلنامه و پاره‌ای از يک گفت و گوی بلند با آدونيس آغاز می شود، نامه‌ی منتشر نشده ای از صادق هدايت (همراه با يادداشتی از محمد بهارلو)، روايتی روانکاوانه از رمان بوف کور نوشته‌ی رضا کاظم زاده و بحثی درباره‌ی زن اثيری و زن واقعی در ادبيات ايران (حسين مرتضائيان آبکنار) را در بر گرفته است.
در اين شماره، هم چنين گفت و گويی بلند با خسرو شاکری، پژوهشگر تاريخ معاصر ايران در مورد مشروطيت (ناصر رحيم خانی)، تاملی در سخنرانی پينتر در ميزگردی با ناصر مهاجر، هايده دراگاهی و سبحان محمدی، گفت و گو با احمد موسوی، نويسنده‌ی کتاب شب بخير رفيق (شيوا اقبالی) ارائه شده است.
در بخش داستان، «شعر، خاطره» نيز آثاری از مهرانگيز کار، پيمان وهاب زاده، مانا آقايی، ليلا فرجامی و همچنين پاره‌ای از خاطرات يک سوئدی از تهران دوره ی رضاشاه (با ترجمه ی کمال لطيف پور) چاپ شده است.

در بخش «نقد، نظر مقاله» نيز اسد سيف به بررسی رمان ماجراهای ساده و کوچک روح درخت نوشته‌ی شهرنوش پارسی پور، نوشين شاهرخی به بررسی رمان عادت می کنيم نوشته‌ی زويا پيرزاد، و بهروز شيدا به بررسی فضای دهه ی ۴۰ و چهار رمان فارسی و هشت فيلم بلند ايرانی پرداخته‌اند. در همين بخش محمود فلکی، تاملی دارد بر پست مدرنيسم ايرانی با عنوان «نه من» روشنفکر ايرانی؛ و علی شفيعی نيز خاطرات عطاء صفوی با عنوان در ماگادان کسی پير نمی‌شود را مرور کرده است.
در اين شماره‌ خسرو ناقد، و علی صديقی به ترتيب يادی از محمدعلی جمالزاده و کريم کشاورز(مترجم) کرده‌اند.
در بخش «انديشه»، احمد علوی (پژوهشگر و استاد دانشگاه) به معرفت‌شناسی تصوير زن در ادبيات کلاسيک فارسی پرداخته و اکبر عسگرپور، در مقاله ای با عنوان «خدا، ولايت فقيه و اسلام» بحثی را درباره‌ی مدرنيسم و مدرنيته در ايران طرح کرده است.
در بخش «زندان»، مطلبی با عنوان «گورهای جمعی: ميراث فرهنگ استبدادی» (مسعود مافان) و گزيده‌ای از خاطرات زندان شهرنوش پارسی‌پور به اتنخاب منيره برادران، به بهانه‌ی درگذشت خانم والا، مادر شهرنوش پارسی پور که در دهه ی شصت همراه با دختر خود، در اسارت زندان های حکومت اسلامی بود، چاپ شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای حمايت از انتشار اين فصلنامه، آن را به آشنايان خود معرفی کنيد.
باران را از کتابفروشی‌های محل زندگی خود تهيه کنيد و يا در صورت تمايل آن را مشترک شويد و با اشتراک ساليانه ی خود، ما را در انتشار آن ياری دهيد.
قيمت اشتراک برای اشخاص با احتساب هزينه ی پستی برای اسکانديناوی و اروپا ۲۸۰ کرون يا ۳۰ يورو و برای کانادا و امريکا معادل ۳۵ يورو.
قيمت اشتراک برای کتابخانه ها و موسسات در اروپا ۳۸۰ کرون يا ۴۰ يورو، در امريکا و کانادا معادل ۴۵ يورو.
شماره‌ی حساب پستی باران pg 7-251759
شماره‌ی حساب جیرو بانکی: 8720-5944
نام بانک: Skandinaviska enskilda banken
شماره‌ی حساب بانکی: 1006792-5287
کد بانک برای ارسال پول خارج از سوئد: ESSESESS :bic
نشر باران
www.baran.st
info@baran.st

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30908

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' فصلنامه فرهنگی - ادبی باران منتشر شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016