جمعه 7 مهر 1385

مراسم تجليل از عزت‌الله انتظامی در مقر سازمان يونسکو در پاريس برگزار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

عزت الله انتظامی در مراسم تجليل‌اش در مقر سازمان يونسکو گفت: من از مردم کشورم نيرو گرفتم و دستشان را می‌بوسم و اين بزرگداشت درواقع تقدير از هويت و فرهنگ ايران زمين است و من آن را به جوانان تقديم می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مراسم تجليل از عزت‌الله انتظامی - آقای بازيگر ايران-هم‌زمان با هفته‌ی فرهنگ‌های خارجی و به همت رايزنی ايرانی در فرانسه روز گذشته در مقر دايمی سازمان يونسکو در پاريس برپا ‌شد.

پيش از مراسم بزرگداشت و تجليل ازعزت‌الله انتظامی در روز ۲۷ سپتامبر (پنج مهر ماه) مراسم افتتاح نمايشگاه عکس‌ها، پوسترها و وسايل شخصی انتظامی توسط وی در محل خانه فرهنگ ايران برپا شده بود. در اين نمايشگاه پوسترهای فيلم‌هايی که انتظامی در آن‌ها نقش‌آفرينی کرده است به‌همراه آرشيو‌ عکس‌های شخصی وی و همچنين لوح تقدير فيلم "گاو" به‌نمايش درآمد .

در اين مراسم که نويسندگان و سينماگران فرانسوی و ايرانی‌های مقيم فرانسه در مراسم اهدای يادبود حضور داشتند، علی آهنی" سفير جمهوری اسلامی در فرانسه دراين مراسم ويژگی بارز انتظامی را مردمی بودن وی دانست و با اشاره به تلاشهای ايشان برای کمک به زلزله زدگان بم تاکيد کرد: ياد انتظامی همواره برای ما زنده و پايدار خواهد بود.

گلمکانی سردبير ماهنامه فيلم نيز دراين مراسم گفت: انتظامی در فيلمهايش، نقشهايش را بازی نمی‌کند بلکه زندگی می‌کند و شيوه اصلی بازيگری انتظامی، سبک زندگی است.

گلمکانی معتقد است:انتظامی يکی از شمايل‌های تاريخ سينما، تئاتر و فرهنگ ايران است.

همچنين لوح تقدير وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نيز به انتظامی تقديم شد.

در اين مراسم فيلم "ستاره‌ها" به کارگردانی فريدون جيرانی و تهيه‌کنندگی حميد اعتباريان که آ‌خرين کار سينمای انتظامی محسوب می‌شود، نيز به‌نمايش درآيد همچنين در ابتدای اين مراسم فيلم مستندی از زندگی انتظامی پخش شد.

به گزارش ايسنا، در آخرين روز از اين برنامه که مصادف با ۲۹ سپتامبر است فيلم‌های "گاو"،"ناصرالدين شاه آکتور سينما" و "گاو خونی" در سه سانس متوالی در سالن نمايش فيلم يونسکو به‌نمايش درمی‌آ‌مدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش، هر ساله در کشور فرانسه و در شهر پاريس، رايزنی‌های فرهنگی کشورهای مختلف در آخرين هفته ماه سپتامبر برنامه‌ای را باعنوان هفته‌ی فرهنگ‌های خارجی برگزار می‌کنند. در اين هفته هر کشور يکی از مهم‌ترين مشاهير شخصيت‌های فرهنگی - هنری خود را محور برنامه قرار می‌دهد که در برنامه امسال هفته فرهنگ‌های خارجی، رايزنی ايران در فرانسه، از عزت‌الله انتظامی هنرمند برجسته سينمای ايران دعوت کرده بود تا طی مراسم و برنامه‌های مختلف و متنوع از وی تجليل به عمل آورد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31586

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم تجليل از عزت‌الله انتظامی در مقر سازمان يونسکو در پاريس برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016