چهارشنبه 24 آبان 1385

رسانه‌های خارجی به شدت نسبت به انتشار CD غير اخلاقی منتسب به بازيگر ايرانی واکنش نشان دادند، ايرانيوز

ديلی‌ميل: بازيگر ايرانی با بحران اجتماعی مواجه شده‌است
- مردم ايران قبول کرده‌اند که اين فيلم غيرواقعی بوده‌است


شايعه حضور يک هنرپيشه زن ايرانی در فيلمی با مضامين غير اخلاقی نه تنها توجه رسانه‌های داخلی را به خود جلب کرد، بلکه روزنامه‌نگاران خارجی را نيز مجبور کرد تا ازاين موضوع به عنوان يک سوژه خبری بهره بگيرند. اگر چه خيلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد جعلی بودن اين فيلم و تشابه بسيار زياد چهره هنرپيشه تلويزيون ايران با دختر که در اين فيلم غير اخلاقی بازی کرده است، بر همگان ثابت شد اما اين موضوع هنوز هم بهترين سوژه اجتماعی برای نقد و بررسی به شمار می‌آيد و بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های خارجی دارد.


ايرانيوز- ديلی ميل، به عنوان يک رسانه انگليسی با مقايسه اين بازيگر، با برخی از هنرپيشه‌های خارجی از او به عنوان «پاريس هيلتون» ايرانی نام برده اما در ادامه می‌نويسد: وقتی که فيلم مربوط به «پاريس» و اخبار ارتباطات او پخش شد، وی خيلی زودتر از آن چه تصور می‌شد، تبديل به يک چهره سرشناس شده و حتی در بالاترين نقطه اوج هنرپيشگی خود قرار گرفت ولی همه چيز در مورد اين بازيگر ايرانی مسير کاملاً متفاوتی را طی کرده و نه تنها چهره او را کاملاً تخريب نموده بلکه شرايط بسيار بد اجتماعی برايش فراهم کرده است.

وی از جمله چهره‌های سرشناس و خوشنام تلويزيون کشوری اسلامی به شمار می‌آيد اما فيلمی که رابطه شخصی او را با فردی در آپارتمانی که از دو سال پيش به طور مشترک از آن استفاده می‌کردند به نمايش درآورد، باعث نابود شدن همه محبوبيت و خوشنامی او شد تا جايی که ميليون‌ها ايرانی از اين رويداد کاملاً شخصی که فيلم آن بسيار زيرکانه روی اينترنت قرار گرفته و به سرعت بر روی DVD ضبط و دست به دست چرخيده است، به شدت عصبانی هستند.

شواهد نشان می‌دهد آن پسر که مقامات پاسخگو در تهران حاضر به فاش کردن نام او نشده‌اند، به شکل غيرقانونی اقدام به پخش اين فيلم کرده است. او خيلی زودتر از آنچه که ديگران فکر می‌کردند، به سوی دوبی پرواز کرده است تا به هر نحو شده از مجازات‌هايی که در انتظارش هستند، فرار کرده باشد اما حقيقت اين است که در صورت دستگيری و بازگردانده شدن به ايران با دست کم سه سال حبس و پرداخت ۶ هزار پوند جريمه نقدی به دليل عدول از قوانين جامعه، مواجه خواهد شد.

اين در حالی است که بازيگر تنهای ايرانی؛ با مهر بدنامی، به دادگاه کشيده شدن، داشتن روابط پنهانی نامشروع وشايعه خودکشی به دليل ننگی که از اين پس با او همراه است و با خود يدک می‌کشد و برای مدتی زندگی عادی در چنين جامعه‌ای برای او دشوار خواهد بود.

البته نکته جالب توجه اين است که با پا در ميانی سعيد مرتضوی، دادستان کل تهران با پادرميانی خاص خودش دستور تحقيق و تفحص ويژه درارتباط با اين ماجرا را داد تا هر چه زودتر آتش اين شايعات خاموش شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بازيگر در گفت‌وگويی که اين هفته با خبرنگاران داشت، با اشاره به پيامدهای غير قابل جبران فيلم غيراخلای که بازيگر اصلی آن، خودش نبوده است، گفت: من می‌خواهم به مردم کشورم بگويم که زنده هستم و به پايداری زنان ايرانی و دفاع از جايگاه و عزت دختران و زنان ملتم فکر می‌کنم.

پليس ايران اعلام کرده است که هنوز علت و انگيزه واقعی آن پسر از ساختن اين فيلم و انتشار آن مشخص نيست.

در شرايطی که همه رسانه‌های ايرانی حتی صدا و سيمای اين کشور به شدت سانسور می‌شوند.

يکی از مأمورين عالی رتبه پليس ايران گفت: يک نسخه کامل از اين فيلم برای دادستانی کل فرستاده شده است و به زودی تمام جزئيات آن مشخص خواهد شد.

اين هنرپيشه ايرانی نيز قربانی بی‌قانونی موجود درباره کپی غيرقانونی و انتشار فيلم‌های شخصی شده، چرا که در گذشته نيز يکی از مجريان و کارمندان تلويزيون ايران به دليل انتشار فيلمی که در آن وی را در حال رقصيدن در يک عروسی بود از ادامه فعاليت حرفه‌ای خود محروم شده بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32121

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رسانه‌های خارجی به شدت نسبت به انتشار CD غير اخلاقی منتسب به بازيگر ايرانی واکنش نشان دادند، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016