دوشنبه 26 آبان 1382

جمعي حدود 30 نفر ازسخنراني حبيب الله پيمان جلوگيري كردند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
عده‌‏اي در حدود 30 نفر كه اعلام مي‌‏كردند وابسته به هيچ حزب و تشكل خاصي نيستند، روز گذشته از سخنراني دكتر حبيب الله پيمان كه قرار بود در دفتر جبهه مشاركت قم انجام شود، ممانعت كردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، پس از گذشت چند ساعت و ممانعت اين افراد از ورود دكتر حبيب الله پيمان به محل سخنراني، سرانجام وي از طريق تلفن همراه و از محل ديگري در سطح شهر قم براي افراد حاضر در جلسه سخنراني كرد.
سيد علي نريماني، مسئول دفتر حقوقي جبهه مشاركت قم در واكنش به حركت اين افراد گفت: كساني كه مانع از برگزاري چنين جلساتي مي‌‏شوند رفتاري غير قانوني انجام مي‌‏دهند.
نريماني افزود: افرادي از اطلاعات نيروي انتظامي و استانداري قم در محل حضور داشتند كه متأسفانه نتوانستند اقدامي در جهت متفرق كردن اين افراد انجام دهند.
هادي قابل رئيس جبهه مشاركت استان قم نيز با اشاره به اينكه اين مسئله نشانگر عدم توانايي دولت و نظام در برخورد با نيروهاي به اصطلاح خودسر مي‌‏باشد به خبرنگار ايلنا گفت: مبداء اين نيروها و پشتوانه آنها شناخته شده‌‏اند اما متأسفانه برخوردي با آنها صورت نمي‌‏گيرد و افراد مسئول نيز تن به اجراي قانون نمي‌‏دهند.
وي افزود: مسئولان استانداري و فرمانداري تلاش خود را كردند وليكن نيروي انتظامي نتوانست وظيفه قانوني خود را انجام دهد.
كاوياني، معاون اجتماعي استانداري نيز كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: اين حركت‌‏ها بر اساس يكسري برداشت‌‏هاي فراقانوني است كه بعضي خودشان را حق مطلق مي‌‏دانند و عقيده‌‏ دارند هرچه آنها مي‌‏گويند عين اسلام است.
اين گزارش حاكي است، افرادي كه مانع از انجام سخنراني دكتر پيمان شدند، علت اقدام خود را توهين دكتر پيمان به مقدسات دين در مراسم تقدير از شيرين عبادي در دانشگاه امير كبير عنوان مي‌‏كردند.

حبيب الله پيمان:
برهم زنندگان جلسه سخنراني بازيچه مراكز اقتدارطلبي هستند كه از ثروت و قدرتشان دفاع مي‌‏كنند

تهران-خبرگزاري كار ايران
حبيب الله پيمان، دبير كل جنبش مسلمانان مبارز كه قرار بود روز گذشته در دفتر جبهه مشاركت قم سخنراني كند، به دليل ممانعت افرادي از ورود وي به محل، سخنراني انجام نشد و پيمان از طريق تلفن همراه، ديدگاه‌‏هاي خود را در خصوص موضوع " نسبت سنجي رهايي و آزادي" بيان كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، حبيب الله پيمان در سخنان خود كه از طريق تلفن همراه براي حاضران پخش مي‌‏شد، با بيان اينكه ملت ايران در يك قرن اخير، تلاش‌‏هاي فراواني براي استقلال، آزادي و دموكراسي در سايه ارزش‌‏هاي ديني انجام داده است، گفت: اين جريان توحيدي كه در مشروطيت، نهضت ملي و انقلاب اسلامي 57 وجود داشته است، قطع شدني نيست و اين موانعي كه در برابر سنت الهي و اراده مردمي كه مي‌‏خواهند خودشان بر خودشان حكومت كنند و قيم نداشته باشند، ايجاد مي‌‏كنند، قطعاً از ميان برداشته خواهد شد.
وي با اظهار تأسف از اين مسأله گفت: من مي‌‏خواستم در مورد اين موضوع بحث كنم كه چگونه مي‌‏شود به آزادي رسيد كه اين حادثه و مزاحمتي كه ايجاد شد، خود پيام من را در برداشت.
پيمان گفت: ملت ايران در طول 23 سال گذشته تلاش‌‏هاي زيادي را انجام داد تا در آزادي زندگي كند.
اين محقق و پژوهشگر با بيان اينكه پيامبر اكرم (ص) و حضرت علي (ع) كه پيشواي عدالت خواهي است، براي آزاد زيستن تلاش سختي كردند، گفت: تحقق اهداف آنها به دليل موانعي كه در ساختارهاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه وجود داشت و همچنين قدرت‌‏هايي كه منافعشان را در سركوب آزادي مي‌‏ديدند با مشكل مواجه شد و اجازه داده نشد تا آن آرمان‌‏هاي توحيدي تحقق پيدا كند.
پيمان در ادامه گفت: امروز بعد از گذشت 1400 سال ما در ادامه راه ملت‌‏هاي مسلماني كه شيفته آزادي، توحيد و عدالت بودند و در اين راه مبارزه كردند، هستيم.
وي افزود: قرآن به قوم بني اسرائيل و بقيه اقوام ديگر كه سال‌‏ها در بندگي بودند بشارت مي‌‏دهد، در صورتي كه صبر و مقاومت پيشه كنند، به سروري و پيشوايي مي‌‏رسند لذا بعد از اين همه سال، ملت ايران و ملت‌‏هاي ديگر كه به دنبال آزادي هستند و صبر و تقوا پيشه مي‌‏كنند، قطعاً پيروز خواهند شد، چون سنت الهي تغيير ناپذير است.
وي گفت: اين تلاش‌‏هاي مذبوحانه ناشي از جهل و عصبيت است. آنها بازيچه مراكز اقتدار طلبي هستند كه از ثروت و قدرتشان دفاع مي‌‏كنند و نمي‌‏توانند تأثير دراز مدت بگذارند.
پيمان گفت: آرمان‌‏هاي مقدسي همچون آزادي، استقلال و عدالت تدريجي بدست خواهد آمد. اگر آرام و به صورت تدريجي ولي مستمر پيش برويم، پيروزي از آن كساني خواهد بود كه حاضرند همه دارايي‌‏هاي خود را براي بدست آوردن ارزش‌‏هايي كه به آنها جاودانگي، سربلندي و عزت مي‌‏دهند، بدهند.
حبيب الله پيمان پس از اين حادثه در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در خصوص ارزيابي چنين حركت‌‏‌‏هايي در كشور، گفت: اگر اين جلسه برگزار مي‌‏شد، تأثيرش حداكثر در محدوده همين جمع بود، اما با اين اقدام و انعكاس آن در افكار عمومي جهان، يك بار ديگر نشان مي‌‏دهد كه يك عده محدود مي‌‏توانند جلوي اراده قانون و مقامات رسمي را بگيرند.
وي با بيان اينكه اين دولت در دولت يك علامت سوالي است كه براي همه دنيا مطرح است، گفت: به خاطر همين است كه جامعه جهاني مي‌‏گويد ما در برابر كشوري قرار داريم كه نمي‌‏دانيم چه دولتي در اين كشور پاسخگواست تا بتوانيم تعامل صلح آميز و همكاري با آن داشته باشيم.
پيمان تصريح كرد: نتيجه ارزيابي من اين است، آنهايي كه به پشتوانه قدرت‌‏هاي مافيايي مي‌‏توانند چنين اقداماتي را انجام دهند و اراده ملت را مقهور كنند، زيان مي‌‏كنند. تنها مورد مظلوميت كساني است كه مي‌‏خواهند جامعه را از درون، ارتقاء دهند و ارزش‌‏هايي را كه در انقلاب مطرح شده بود، تحقق دهند تا اين ملت در سايه عدالت و آزادي روي آسايش و امنيت ببيند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1336

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمعي حدود 30 نفر ازسخنراني حبيب الله پيمان جلوگيري كردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016